Bagage meenemen / rugzak gevaarlijk?

Een paar jaar geleden was ik voor mijn werk bij een Duitse relatie een offerte in elkaar wezen knutselen. Was in de loop van de avond klaar. Offerte in grote envelop met nog wat andere spulletjes in een flodderig stoffen rugzakje. Ik op mijn ZZR met 280 over een lege Autobahn terug naar huis. Voelde plotseling geflapper op mijn rug. Het was de rugzak maar dan stuk en leeg. Het duurde nog minstens 20 km tot de volgende afslag. Vervolgens terug tot eerstvolgende afslag, weer terug de snelweg op. Mijn zooi was over ca. 500 m verspreid in berm en middenberm. Alles weer bijelkaar gevist (niet alle informatie was voor iedereen bestemd zeg maar). Geschaafde envelop van de offerte vervangen, en...... order gekregen.

Sindsdien alleen maar goede rugzakken gebruikt. Nooit problemen mee. Gevaarlijker? Zou het echt veel meer gevaar toevoegen ten opzichte van motorrijden op zich? Als je dat een groot probleem vindt kun je altijd nog met de trein.

Tanktas gebruik ik weleens, maar veroorzaakt krassen, dus liever niet. Wel handig om kaart in te stoppen.

Dan moet je ook niet met 280 over de autobahn sjeezen!!! Daar zijn die tassen niet op gemaakt :)
Maaruh nog mazzel dat je alles terugvond, en ik denk dat die 20km\'s tot de volgende afrit de langste van je leven waren of niet?! ;)

Maaruh krassen met magneten, kan je er dan niet van die vilt-stickers onder plakken?
 
Heel goed er op letten dat je tank en tanktas (van onder) schoon is, anders krassen. En je hebt wel eens dat je achter zo\'n zandwagen rijdt of zoiets, hier krijg je krassen van! Tenminste, bij mij wel, hele fijne krasje, maar met zonlicht zichtbaar... Dat vind ik lastig van een tanktas.

En het blijft omslachtig, je hebt er nog een \'doekje\' onder, zit om je balhoofd vast met een riempje. En als je hem meeneemt, kun je hem niet zo makkelijk dragen als een rugtas. Ik heb wel een tanktas, prima op langere ritten, maar voor een uurtje te veel werk. Je voelt zo\'n tanktas trouwens niet zitten, dat is top.
 
Er stond in motoren&toerisme (geloof ik...) een nieuwe rugzak, speciaal voor motorrijders (van het wat sportievere genre). Rugzak werd daar met kruislingse schouderbanden (met voorsluiting) bevestigd. Man was er redelijk enthousiast over, wel was hij want aan de prijs, maar dat is elke goede (degelijke) rugzak.

Toevoeging over bagster tankhoezen: ze schijnen , omdat ze redelijk dik zijn, ook een klein schuivertje op te kunnen vangen, althans te voorkomen dat er krassen op de tank komen. Als dat zo is, heb je bij een schuivertje de kosten voor de tankhoes er al meteen uit.
Kende iemand die speciaal daarvoor een hoes had gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je ook niet met 280 over de autobahn sjeezen!!! Daar zijn die tassen niet op gemaakt :)
Maaruh nog mazzel dat je alles terugvond, en ik denk dat die 20km\'s tot de volgende afrit de langste van je leven waren of niet?! ;)

Maaruh krassen met magneten, kan je er dan niet van die vilt-stickers onder plakken?

Die ZZR en die autobahn waren d\'r wel voor gemaakt. Was de rugzak even vergeten. Heb nu een MQP van 100 piek, en die doet het prima, althans tot 250, daarboven weet ik nog niet.

Heb met een magneettanktas vooral krassen opgelopen bij slecht weer. Dan kun je tank en tas nog zo schoon maken, maar als je continu in die spray met straatvuil rijdt komt er vanzelf zand tussen. Vilt is misschien een optie.
 
Ik vind dat nou net heel de motor afmaken: Een mooie blinkende tank!
En dan dek je hem helemaal af met een stuk (gekleurd) leer!!??
Mijn mening: IK vind het geen porem zo\'n tankhoes!
Tanktas met magneten plak je op je tank, en op plaats van bestemming haal je hem eraf, en je motor is weer gewoon zoals die hoort: Een prachtig mooi blinkend geheel!
Groetjes. :z
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat nou net heel de motor afmaken: Een mooie blinkende tank!
En dan dek je hem helemaal af met een stuk (gekleurd) leer!!??
Mijn mening: IK vind het geen porem zo\'n tankhoes!
Tanktas met magneten plak je op je tank, en op plaats van bestemming haal je hem eraf, en je motor is weer gewoon zoals die hoort: Een prachtig mooi blinkend geheel!
Groetjes. :z

helemaal mee eens. BTW In Amerika hebben autobezitters de onzalige gewoonte om hun auto uit te rusten met een BH (zij noemen dat daar tenminste bra). Hoes om de neus van de auto. Ziet er echt niet uit.
 
Och ik vind het wel aardig staan. Ben misschien nog wel van plan de motor te kleuren in de kleur van de tankhoes. Zwart dus, maar dat is wel een wat grotere inverstering...

Overigens lukt het bijna niet om de tank krasvrij te houden met een magnetische tanktas, of je moet er een doek tussen leggen, of de tank bekleden met boeklon wordt ook geadviseerd. Ook regen e.d. zorgt voor stof en zand op je tank, dus je moet hem echt goed schoonhouden.
 
Ik rijd iedere dag naar m\'n werk met zo\'n zak op m\'n rug. Ik heb twee goed passende rugzakken (i.v.m. het sporten ook een grotere nodig) en nog nooit problemen gehad met geflapper enzo. Heb overigens ook een tanktas, wat voor langere tochten en voor de vakantie zeker aan te raden is. Zelf vind ik een tanktas voor dagelijks gebruik te onhandig. Tijdens de vakantie heb ik voor de grotere bagage een kanotas achterop. Absoluut waterdicht en perfect voor op de motor :} .
 
ik heb nu toch maar een tanktas besteld bij louis.nl omdat ik soms ook wel korte weekendjes weg wil gaan met mijn vriendin. Als ze dan ook nog een rugzak moet gaan dragen achterop de R6 (of als ik achterop moet met een rugzak) dan gaat ze (of ik) echt dood.

Goed schoonhouden en na de rit gelijk eraf halen.
 
bij hein gericke zijn tanktassen te koop voor een zeer scherpe prijs.. ik heb die van mij er ook gehaald voor 89 piek.. zit een regenhoes bij en je kan hem opritsen zodattie uitklapt tot zo\'n beetje een bungalow-tent.. :)
 
ja das een goeie, ik rij altijd met een rugzak op! ik heb er eigenlijk nog nooit iemand van horen zeggen dat het gevaarlijk is!

een tanktas vind ik persoonlijk een beetje onhandig , je kunt je snelheids tellertje niet goed zien! maar voor op vakantie lijkt het me wel handig ja een tanktas ! :]
 
[Ik-moet-leren-voor-een-examen-en-heb-geen-zin modus]

Welke heb je gekocht?

[/Ik-moet-leren-voor-een-examen-en-heb-geen-zin modus]

Ik heb een originele Fazertanktas gekocht, was op dat moment in de aanbieding. Nadeel is dat hij een behoorlijk klein kaartenmapje heeft :( .
 
Zal dan ook maar de tanktas gaan gebruiken zeker?
Gebruik altijd een rugzak, nooit geen problemen mee.
Mijn 6 armige slot had ik altijd rond mijn middel, volgens velen is dat wel gevaarlijk bij een eventuele valpartij.
Doe ik niet meer, zit wel in de rugzak.
Ik blijf gevaarlijk als ik dit zo teruglees.
 
Slot om je middel :?
Slaat dat dan ook niet een klein beetje tegen je tank aan? :) Lijkt me niet echt gezond voor je lak.
 
Wil zelf gewoon zo\'n tanktas halen. Sleep meestal nogal wat zooi mee en dan kan ik met geen mogelijkheid in de zakken van m\'n jas proppen. Of idd tas met zo\'n spin achter op de fiets knopen.
 
Nee, nee, niks geen shopper !! :(
Ook al rijd ik maar op een 900cc wil niet zeggen dat ik ook niet een klein beetje sporter ben.
Niks geen stukje lak weg!, maar doe het niet meer hoor.
doeiiiiiii
Mar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan