bagage op een racer...???

riessie

MF veteraan
21 apr 2006
2.160
0
Rotterdam
Hoi ik ga vandeweek paar daagjes weg en nou wil ik met de motor.
Kan een hoop kwijt in mn tanktas en rugzak... maar ik moet ook een slaapzak mee... en dat word een probleem.
Ik heb een suzuki gsx-r... is een spin een optie en zo ja is dat makkelijk vast te maken...??
Zou bijna een toer gaan kopen als is het maar vanwege die verdomd handige koffers... ;)
 
ben je mooi op tijd mee :P

Ik zou nog snel ff een waterdichte roltas bvan 40 ltr gaan halen bij Louis of Gericke oid en die met spanbandjes achterop je buddy knopen.
 
haha..ja weet het...wel leuk ritje ff naar duitsland, voor een roltas... maar schijnt aardig weer te worden vanaf dinsdag...en laat ik dan net weg gaan...lijk wel een mooi weer rijder... *D
 
ga is naar een outdoor winkel (hier in Rotterdam zitten er divese).

Daar heeft een maat van me een slaapzak gekocht die ingepakt ongeveer zo groot is als een handbal (zeg zo'n 15cm in doorsnede), deze stop je in de hoes en doormiddel van 2 touwtjes en je knie kan je hem heel klein verpakken. (schijnbaar ontwikkeld voor van die hikers en motorrijders met weinig ruimte)

Als je nog tijd hebt denk ik dat dat een idee is.
 
ga is naar een outdoor winkel (hier in Rotterdam zitten er divese).

Daar heeft een maat van me een slaapzak gekocht die ingepakt ongeveer zo groot is als een handbal (zeg zo'n 15cm in doorsnede), deze stop je in de hoes en doormiddel van 2 touwtjes en je knie kan je hem heel klein verpakken. (schijnbaar ontwikkeld voor van die hikers en motorrijders met weinig ruimte)

Als je nog tijd hebt denk ik dat dat een idee is.


Klinkt leuk...maarre quanta costa...(of vraag ik nou wat het strand kost :? )
maar neem em zeker mee deze optie...zal wel is ff googlen... :}
 
Woon in rotterdam...heb zaterdag niks te doen... dus ga zeker wel ff langs bij die zaken... heb ik gelijk een doel voor mn zaterdag... ipv heel de dag :z
 
Maarre nog geen reactie's over gebruik van spin ofzo... want mocht ik nou niet zo mini slaapzak scoren... moet toch die andere mee... iemand daar suggestie's over...??
 
Gewoon een bagagerol kopen voor 20eur, een large... daar kan je alles inproppen wat je maar wil en waterdicht.

Zie onderstaande foto van mijn fiets:
http://members.home.nl/joriskemperman/joris1.jpg

In mijn bagagerol zat een sporttas vol kleding, slaapzak, mattras en een stoeltje, tent ging in mijn rugzak toen.


En zie de link in mijn signature.
 
Laatst bewerkt:
Doe als ik, koop een koffer met rek :Y

Dure, naja duur.., investering, maar betaald zich op den duur echt wel uit. Boodschappies, werkkleding, broodbak, beautycase voor vriendin :X , net een echte kofferbak als in de auto (vol met rotzooi :Y )


En dit alles ziet er niet uit, maar zonder koffer valt het reuze mee en de handigeheid is echt op en top.


Maarja, das mijn mening :]
 
Alhoewel geen racemotor (xj900f) heb ik laatst met spin een aardige krak in m1n plastik toestanden gekregen. Wegens geen behoefte cq niet aanwezig hebben van een bagagerek.(dacht ik)
 
Ik heb voor mijn afgelopen motorvakantie naar de Vogezen zadeltassen gekocht! Echt werelds, ook bij snelheden boven de 200km/u! Evt is daar dan nog makkelijk een slaapzak op te leggen en met een spin vast te maken. Als het goed is zitten op je GSXR bagage haken onde de buddy! Ik heb ook weleens een rugtas geprobeerd, maar die toch al snel met een spanbandje achterop geknoopt!

Fijne trip iig! :]
 
Gewoon een sporttas achterop met spanbandjes wel effe plakplastic op je kuip werk anders beschadig ie wat maar tot 250 goed vast en als je goed tegen je rug plaats heb je lekker rug steuntje en oja alle zware spullen in tanktas en een handoek in de bovenste laag tegen je borst kant aan en je tanktas zo plaatsen dat je er zo wat tegen aan zit met je borst ken je lekker op leunen met je borst voor al op saaie lange stukken snelweg en neemt de druk van je polsen ook af
Veel plezier :W
PS ken je ook nog je rugtas wat lichter maken zit ook wat lekkerder
Zo sportas kost 20 eu of zo wat kosten besparend ook gewoon je spullen in vuilnis zak stoppen :)
full
 
Laatst bewerkt:
www.louis.de voor 49,95 is geen geld voor zoiets.

Universal Gepäcksystem moto-detail.
Insgesamt 82 Liter Stauraum! Satteltaschen und Gepäckrolle in einheitlichem, sehr ansprechendem Design. Die Satteltaschen, versehen mit großzügigen Außenfächern, lassen sich per Rundumreißverschluss von 12 Liter auf 21 Liter Inhalt erweitern. Montiert werden sie vertikal mittels zweier Nylonriemen und horizontal durch eine gepolsterte Stegplatte, an der die Taschen mit Schnellverschlüssen befestigt werden. Die 40 Liter fassende Gepäckrolle kann ebenfalls mit Schnellverschlüssen an die Stegplatte gekoppelt werden. Sie ist mit einem Netzfach im Innern versehen und verfügt - wie auch die Satteltaschen - über einen abnehmbaren Trägerriemen, einen Tragegriff sowie einstellbare Kompressionsriemen. Scotchlite-Reflexstreifen erhöhen die Sicherheit & Scotchguard-Imprägnierung sorgt für Wetterschutz. Das Gepäcksystem ist aus hochwertigem Textilmaterial gefertigt. Lieferung erfolgt inkl. Regenhauben. Maße (Satteltaschen): L40/32cm x H30/22cm. Maße (Gepäckrolle): L50cm, Durchmesser 32cm. Der Preis versteht sich für das komplette Set, bestehend aus 2 Satteltaschen, 1 Gepäckrolle sowie 1 Verbindungsstegplatte. Sowohl die Satteltaschen als auch die Gepäckrolle sind einzeln verwendbar. Material: 90% Polyester.


Das Urteil: "motorrad reisen & sport EMPFEHLENSWERT" !
MOTORRAD NEWS TEST Fazit: "Ein tolles Preis-/Leistungsverhältnis und ordentliches Packvolumen
 
Bagage mee op de supersport is erg goed te doen! Ook als je gaat kamperen kun je al je troep wel op de motor kwijt. Het bewijs:

full


Net voor vertrek naar Italie.
 
Ik zit dus ook met het probleem van bagage, komt omdat ik geen zijtassen kan meenemen, de kuip en uitlaten zitten in de weg B|

full


heeft iemand hier een oplossing voor misschien...
 
ik heb zelf een rekje gefabriceerd voor de 1100w kheb nu een ZX9, dus als je in de buurt van nijmegen woont mag je hem gratis ophalen. past pecies op de bestaande bouten van o.a. de beugel achterop. Tis geen beauty, maar wel functioneel
 
Terug
Bovenaan Onderaan