Bagagemogelijkheden rc8 (‘10] ?

Tonylip

Rookie
25 feb 2019
7
0
Weet iemand of het mogelijk is een tanklock systeem van Givi of SW motech te gebruiken op een RC8 ? En zijn er zadeltassen die passen zonder dat je knipperlichtjes helemaal verdwijnen ?

Ben benieuwd, hoor het graag.
 
Niet echt een antwoord op je vragen, maar kijk eens bij Kriega. Geweldig spul!
 
KTM heeft destijds een tanktas verkocht als accessoire voor de RC8. Die staan met enige regelmatig nog te koop op marktplaats. Ik heb nog nooit een tanktas op de mijne gehad, maar ik kan me niet voorstellen waarom een tas van givi of sw motech niet zou kunnen.

Zelf heb ik twee tassen van Kriega die ik bovenop elkaar stapel.
De bevestiging straps lopen onder het buddy zadel door en zo blijft het redelijk op z'n plek.
Het is niet perfect want het is niet snel te monteren (veel straps om aan te trekken) en ondanks het antislip spul van de tassen schuift het bij mij altijd een beetje naar voren.
Voordeel is dat ik er tijdens het rijden nooit wat van gemerkt heb. Door de veel straps kan je het lekker compact trekken en blijft het ook op (hele) hoge snelheden stevig zitten.

20200416_094319.jpg


Ik heb overigens nog een bagagerek voor een RC8 in de berging liggen. Heb 'm gekocht van iemand die hem zelf gemaakt heeft. Je bevestigt deze ook via die gaten van je buddy seat en aan de plek waar de voetsteunen van je duo passagier zitten.
Het is een aardig lomp ding, maar het is stevig en je kan er veel begage aan vastbinden. Ik heb hem gekocht met het oog op lange toertochten maar tot nu toe nog nooit gebruikt, dus kan je niet vertellen of het bevalt of niet.
Maar mocht je interesse hebben mag je hem wel lenen.
 
9BAEFC92-D1DE-412D-814A-A3DB7A23163F.jpeg
Op mijn Ducje zit het als een huis en de straps zitten er in maximaal 3 minuten strak op! Heb ook tassen van SW Motech gehad. Ook zeer goed maar ben nu echt fan van de Kriega's. Motor blijft lekker smal zo. Motor is 939 supersport.
 
Thanks voor de tips! Heb zelf ook aan een eigen rekje maken gedacht, en dan idd via de “buddy” gaten, heb dat al eerder gedaan voor andere motor (heb ook nog een SV1000). Heb je misschien een fotootje hoe die eruit ziet ? Heb zelf givi en Oxford maar die Kriga tassen zien er idd goed uit. Ik ga echter volgend jaar met aantal maten naar Isle of Man en dan moete ik meer bagage kwijt kunnen, vandaar het rekje
 
Als de tank qua vorm in de buurt komt van een Duke 990


Dan kun je een tanktas monteren (bijv hier op mijn SP2)
IMAG1061.jpg


IMAG1059.jpg
 
Heb 'm gevonden. Zo ziet hij eruit:
Het rekje zelf is 31cm breed, 34cm lang en het opstaande randje +-11 cm hoog.
Bovenaan bij de armen richting de buddy steuntje is hij 45 cm breed. Hoe lang de armen zelf zijn is lastig te meten door de bochten.
Het uiteinde van de armen zit iig verticaal +-40cm lager dan het rekje.
De bovenste bevestigingsgaten voor de buddy voetsteuntjes zitten 25,5cm en de onderste 21,5cm uit elkaar.

Maar nogmaals, ik heb hem nooit gebruikt of gemonteerd, dus ik weet niet hoe precies de fitting is.

Hopelijk heb je er iets aan!
20200420_160159.jpg

20200420_160237.jpg

20200420_160258.jpg

20200420_160322.jpg

20200420_160534.jpg
 
Hoi, dat ziet er voor eigen Fabrikaat netjes uit zeg ! Begrijp dat je hem nooit gemonteerd hebt ? Zou ik hem misschien anders een keertje mogen lenen om te kijken hoe die past en hoe het staat ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan