Bagster in weer en wind?

Pink

MF veteraan
17 mrt 2002
1.742
0
Soesterberg
Ik zoek een alternatief voor mijn rugzakje want eigenlijk hoort dat niet op een motor. Een Bagster lijkt mij een goed alternatief. Maar voor ik daar (veel) geld aan uit ga geven:

wie heeft er ervaring met een Bagster tank-cover? En dan met name bij het hele-jaar-woon-werk-door-weer-en-wind-gebruik. Hoe houdt de cover zich? En de tas?
 
ik heb een bagster tank-cover, alleen ik ij niet in regen, maar die dingen is alleen maar een leerlaag, dus droog ze snel op als ze nat zijn geworden.
 
Bagster is top. *O* Rij er al tijden mee en bevalt me uitstekend. Echt een aanrader.

En dat je fiets door de tankhoes er meteen een stuk lelijker op wordt, vind ik ook onzin :?

full
 
Bagster in weer en wind, af en toe ff schoonmaken en zorgen dat er geen troep tussen de Bagster en de tank komt.
Ding is het geld dubbel en dwars waard >> ik heb alleen de regenhoes uit de tas gehaald want die neemt me teveel ruimte in. (neem hem bij slecht weer wel los mee)
Het rijdt ook lekkerder naar mijn bescheiden mening :)

vtr.jpg


zandvoort1.jpg
 
Bagster in weer en wind, af en toe ff schoonmaken en zorgen dat er geen troep tussen de Bagster en de tank komt.
Ding is het geld dubbel en dwars waard >> ik heb alleen de regenhoes uit de tas gehaald want die neemt me teveel ruimte in. (neem hem bij slecht weer wel los mee)
Het rijdt ook lekkerder naar mijn bescheiden mening :)

(Afbeelding)

(Afbeelding)


regenhoes?


zit met dezelfde vraag als TS maar als er een regenhoes bestaat/nodig is dan is die dus voor mij totaal ongeschikt
 
zal wel voor de tanktas zijn.
Regenhoes is idd alleen voor de tas.
De cover (om de tank) kan prima tegen de regen en pekel e.d. :)
Ik heb er een op mijn R6 gehad en nu ook een op de 748 en werkt prima.
De tas is ook oerdegelijk, die heb ik nu denk ik een jaar of acht en heb er iets van 80.000 km mee gereden en is nog steeds top. :} (alleen de regenhoes begint nu gaten te vertonen)
Dus prima spul!!!
Lelijk?? ;)
748
Mr BLonde.jpg

R6
BagsterR6.jpg

ZX6r
BagsterZX6r.jpg

 
Laatst bewerkt:
Ho even, kwisnie dat Bagster zo'n fanclub had.

Is zie ze hoofdzakelijk in Frankrijk en ik vind het er mooi uit zien. Maar het wordt dan mijn dagelijkse lunchtrommel, dashboardkastje en boodschappentas, net als mijn huidige rugzakje. Dus over de degelijkheid hoef ik me geen zorgen te maken. Alleen de prijs, oeps.

Misschien kunnen jullie tips geven over het type tas. Voor mijn V-strom zijn er veel mogelijkheden.

Klik
 
Ho even, kwisnie dat Bagster zo'n fanclub had.

Is zie ze hoofdzakelijk in Frankrijk en ik vind het er mooi uit zien. Maar het wordt dan mijn dagelijkse lunchtrommel, dashboardkastje en boodschappentas, net als mijn huidige rugzakje. Dus over de degelijkheid hoef ik me geen zorgen te maken. Alleen de prijs, oeps.

Misschien kunnen jullie tips geven over het type tas. Voor mijn V-strom zijn er veel mogelijkheden.

Klik
Ik heb zelf geloof ik de alpha No.6, hij is teminste te vergroten dmv ritsen.
Leeg neemt hij niet veel ruimte in, en vol kan er erg veel in.
Ongeveer net zoveel als in een gemiddelde rugzak. *D
 
wie heeft er ervaring met een Bagster tank-cover? En dan met name bij het hele-jaar-woon-werk-door-weer-en-wind-gebruik. Hoe houdt de cover zich? En de tas?

Ik heb er eentje sinds een jaar (magnetische tanktas hield niet op vorig jaar gekocht Pan met kunststof tank). De cover heb ik er een jaar geleden op gedaan en zit er dagelijks. Hoegenaamd geen slijtagen. De tanktas alleen op lange tochten en vakantieritten. Ik heb een tas in twee delen, het kleine deel zit altijd in mijn koffer met kaarten e.d. om die indien nodig op de tank te kunnen hangen. Van dat op en neer geschud in de koffer heeft de tas ook geen last zo te zien.

Het is niet goedkoop, maar wel kwaliteit is mijn conclusie.

Mike
 
Misschien kunnen jullie tips geven over het type tas. Voor mijn V-strom zijn er veel mogelijkheden.

Volgens mij heb ik de Roppongi. Bevalt me goed, het is een tas in twee delen. Het kleinste stuk gebruik ik vaak, kan je rechtstreeks op de cover plaatsen, maar ook bovenop het grotere onderste deel waardoor je dan een hele grote tanktas krijgt.

Het enige nadeel is dat je het geheel niet als rugzak kunt gebruiken, maar er zit wel een losse draagband bij.

Mike
 
kheb op mijn bird ook een bagster tankhoes, samen met de omega9 tanktas(sen eigenlijk want het zijn er twee op elkaar, los van elkaar te gebruiken) inhoud 37 liter. dat van dat je hoes van leer is is achterhaald. het is ondertussen een of ander pvc materiaal (althans bij mij wel)
bij mij zit in de grote tas een regenhoes vast die over beiden tassen heen past, maar ook heel goed te gebruiken is met alleen die grote tas.
ik vind het een grandioos werkend systeem wat er ook nog eens goed uitziet!
kost wat, maar dan heb je ook wat. je moet niet vergeten dat die hoesen speciaal voor iedere tank gemaakt worden. tis niet zomaar massa productie.
heb trouwens ook een losse draagband.
oww, en ik heb het gekocht ook met woon werk verkeer in gedachten, omdat ik een beetje moe werd van mijn standaardtanktas, dat zit toch niet zo goed op de tank, op den duur krijg je toch wat krassen, geen draagband erbij, etcetc...
en tot nog toe niets dan lof!
 
Sinds 2 maanden heb ik ook een Bagster met een Alpha tanktas.
Bevalt uitstekend! Een maatje groter dan de Alpha is nog een overweging, maar het systeem is super!
 
bij mij zit in de grote tas een regenhoes vast die over beiden tassen heen past, maar ook heel goed te gebruiken is met alleen die grote tas.

Bij mij ook, maar ik heb die regenhoes nog nooit gebruikt terwijl ik toch in flinke hoosbuien heb gereden. De tas is zelf redelijk waterdicht.

Mike
 
Rij al twee jaar met de cover, geen probleem, af en toe beetje invetten/spuiten zodat ie weer glimt :)
Ben zo'n fan van bagster dat ik ook maar de zadel hoes heb :P *O* Stukken mooier dan de standaard en ietsje degelijker
 
er was laatst in het motorblad "motor" een hele test over alle soorten tanktassen waaronder ook de bagster uitvoerig getest werd en als supergoed uit de bus kwam.

ik rij er ook mee....van yamaha xjr1300 tot honda x11...superspul uit frankrijk die bagsters.
 
ik heb een bagster tank-cover, alleen ik ij niet in regen, maar die dingen is alleen maar een leerlaag, dus droog ze snel op als ze nat zijn geworden.

Volgens mij zit er geen leer aan, alleen waterdicht kunststof met leer uiterlijk.

Ik heb er zelf ook een op mijn ZX-12R, maar puur vanwege het practische. Ik vind ze niet mooi en haal de mijne er dan ook altijd af als ik hem even niet meer nodig heb.

full
 
Tankdeks en tassen zijn van PVC. Alleen sommige kleine tassen worden van geweven materiaal gemaakt.
PVC is wel waterdicht, maar op een naked bike dan hij gaan doorslaan op de naden, vandaar de waterdichte hoes. Ik heb ooit een windscherm gemonteerd om mijn tanktas beter droog te houden (was overigens geen bagster)

Mijn oude bagster tas (meer dan 10 jaar geleden gekocht) barstte op den duur op zwaar belastte punten. De nieuwere zijn op die punten stijver van constructie. Mijn huidige tas is zo'n kleine geweven.

Zo'n tankhoes is echt super! 't Beschermt je tank niet alleen tegen krassen door gebruik, maar ook tegen schuifschade. Bij een ongeluk is de lak soms onbeschadigd, ondanks een forse deuk (ervaring met huurmotoren)
 
Ik heb er zelf ook een op mijn ZX-12R, maar puur vanwege het practische. Ik vind ze niet mooi en haal de mijne er dan ook altijd af als ik hem even niet meer nodig heb.

Die kleur groen van jouw kawa is ook een k^t kleur om na te maken in leer, ik heb ook nog geen groenleren pakken gezien die er mooi op uitzien.
 
Wat ik me dan afvraag: de tankcover is natuurlijk op maat voor iedere motor, maar de tanktas zelf lijkt me universeel. Klopt dat?
 
Wat ik me dan afvraag: de tankcover is natuurlijk op maat voor iedere motor, maar de tanktas zelf lijkt me universeel. Klopt dat?
Klopt bijna helemaal.

Bij een heleboel cruisers en all-roads zitten, vanwege de constructie, haken en slotjes dichter bij elkaar. Daarvoor zijn een aantal speciale, kleinere tassen leverbaar.

Er zijn dus twee basismaten; tassen voor dezelfde basismaten zijn allemaal uitwisselbaar.

Overigens hebben de nieuwste tankdeks voor een heleboel modellen een glanzend, metallic oppervlak, zodat het oorspronkelijke uiterlijk van de tank beter gehandhaafd blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan