Bagster tankhoes ander kleurtje geven?

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Ik heb nu een zwarte bagster voor mijn vfr800. Vanwege kuipschade ben ik aan het overwegen om een repsol kuipsetje te scoren. Vinnik wel mooi. Maar, daar hoort eigenlijk een oranje tank bij. Guess what, de mijne is zwart. Iemand die ervaring heeft met evt verven van zwart leer? En wordt het dan wel wat of is het beter om te kijken of je delen kunt laten vervangen voor oranje? Want een oranje bagster hoes voor een viffer800 is niet meer te vinden...
 
Het fraaie van leer is dat het een natuurproduct is, en je het opnieuw kunt laten verfen of spuiten.
Is onlangs bij Wheelerdealers (autoprogramma) gedaan, wegens tijdgebrek en kosten werden de leren stoelen gespoten (eerst goed gereinigd). En ze leken daarna als nieuw. Ik denk dat een leder herstelbedrijf voor bankstellen je misschien wel kunnen helpen.
En anders misschien Tigerleathers?
 
Staat op het forum een stukje over motorpak en bekleding van een boot verven. Zou goed moeten gaan, restauratie bedrijven van bankstellen en oude auto's/interieur doen het ook.

Leer goed reinigen, 2x verven en het moet goed zijn.

Verven / spuiten motorpak
 
Laatst bewerkt:
Is de bagster wel van echt leer? Ik heb er ook een op mijn CBR600 maar volgens mij is het geen echt leer.....
 
Is de bagster wel van echt leer? Ik heb er ook een op mijn CBR600 maar volgens mij is het geen echt leer.....

Gelijk heb je.
De Bagster wordt gemaakt van kunstleer ook wel skaileer genoemd.
Of je dit kunt verven? Ik betwijfel het.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan