Bagtecs aluminium koffers

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.005
53.925
Kampen (Overijssel)
Op de motea pagina zag ik deze toch best goedkope aluminium koffers te koop staan. Geen idee of het wat is en aangezien er hier op dit platform er niks over te vinden is offer ik mezelf dan maar op en heb er een setje van besteld.
Volgens de specificaties zouden de koffers elk 34 liter kunnen bergen maar bij afmetingen van Hoogte 480 mm, diepte 260 mm, breedte 365 mm kom ik op 45,5liter per koffer.
Dat is best al veel maar beter een beetje meer dan minder inhoud.
Om ze te bevestigen had ik een setje kunnen kopen met de optie erbij maar dan komt dat op dertig euro per koffer meer en dan past het ook nog niet eens op mijn givi kofferrek.

Van de motea pagina de specificaties.

Uitstekend geschikt voor elke dag en excursies, maar ook de veiligheid van het vervoer van de vraag naar reizen
Gemaakt van harde aluminium
Quick-Lock snap sluiting om de bagage te beschermen
Van boven naar laden (Toploader)
Handvat met het vouwen van automatische
Rondlopende pakking
Dek af met aanbinden recht
Afmetingen: Hoogte 480 mm, diepte 260 mm, breedte 365 mm
Volume: 34 liter
Bevestigingsmateriaal niet inbegrepen (Zelf-assemblage vereist)
Levering: 1x Universele zijkoffer Bagtecs aluminium 34l

Hoe ze er uit zien, ik heb dus alleen de koffers.

8BA0BBA0-209A-423C-B866-CDF84C05D0BE.jpeg
F0650D71-97AC-47B1-B0E5-0CCE4769B8AD.jpeg
979A7C25-09F5-49E7-848F-79DB262207C6.jpeg
922A7016-40BB-4A66-A43D-79B2391E3037.jpeg


En nu maar afwachten wat ik geleverd ga krijgen, als het niks voor op de motor is kan ik nog altijd terug naar m’n dikke Krauser koffers.
 
Ik heb dezelfde op m'n Suzuki DR750 zitten. Het bagagerek is van Hepco en Becker en de koffers zij daarop pas gemaakt. Bevestigingsmateriaal is idd wat op de foto staat en dat werkt gewoon goed. Ik heb er wel een veerring/rubber ring tussen zitten en draai ze dan stevig vast, dan trilt het niet los.

Ik heb de mijne bij twee broers gekocht die ook het pas maken verzorgen. Ik kan zo snel niet op de naam komen..

Wat er bij de mijne wel gedaan is is dat alle naden en popnagels van binnen afgekit zijn om waterdicht te maken.
 
Het givi rek waarop het gemonteerd gaat worden heeft een andere diameter, tien millimeter of elf zoiets. Ik maak hier zelf wel wat voor. De naden kan ik ook zelf wel afdichten. Ze zijn maar 1,5mm dik dus misschien nog wat verstevigen.
 
Op de motea pagina zag ik deze toch best goedkope aluminium koffers te koop staan. Geen idee of het wat is en aangezien er hier op dit platform er niks over te vinden is offer ik mezelf dan maar op en heb er een setje van besteld.
Volgens de specificaties zouden de koffers elk 34 liter kunnen bergen maar bij afmetingen van Hoogte 480 mm, diepte 260 mm, breedte 365 mm kom ik op 45,5liter per koffer.
Dat is best al veel maar beter een beetje meer dan minder inhoud.
Om ze te bevestigen had ik een setje kunnen kopen met de optie erbij maar dan komt dat op dertig euro per koffer meer en dan past het ook nog niet eens op mijn givi kofferrek.

Van de motea pagina de specificaties.



Hoe ze er uit zien, ik heb dus alleen de koffers.

En nu maar afwachten wat ik geleverd ga krijgen, als het niks voor op de motor is kan ik nog altijd terug naar m’n dikke Krauser koffers.
dat zijn de buiternmaten en aan het deksel te zien zijn de binnenmaten een behoorlijk stukje kleiner, de 34 liter zal dus best kloppen
 
dat zijn de buiternmaten en aan het deksel te zien zijn de binnenmaten een behoorlijk stukje kleiner, de 34 liter zal dus best kloppen
Daar had ik ook al aan gedacht, het zou behoorlijk wat kunnen schelen. Zodra ik ze heb zal ik wat echte foto’s maken. Al was het alleen al voor toekomstige referentie mocht iemand op Google zoeken naar een recensie van bagtecs koffers van 34ltr per stuk.

Populaire zoekwoorden:

Koffers, aluminium, givi, bagage, bagtecs, Hepco & Becker, Krauser, SW Motech, Heavy duties.

Zo dan, ook weer getackeld..
 
Het givi rek waarop het gemonteerd gaat worden heeft een andere diameter, tien millimeter of elf zoiets. Ik maak hier zelf wel wat voor. De naden kan ik ook zelf wel afdichten. Ze zijn maar 1,5mm dik dus misschien nog wat verstevigen.


1,5 mm dik hoef je niet te verstevigen hoor , ik heb er van sw-motech en die zijn ook 1,5 mm dik , de goedkopere van sw-motech zijn 1 mm dik.
 
Hele mooie koffers!
Lijkt me wel kwetsbaar voor oneffenheden, met zo'n gladde buitenzijde.
Hoe ga je voorkomen dat je vanuit de binnenkant deukjes maakt bij het volproppen? Of neem je de deukjes voor lief?

Mss beplakken aan binnenzijde met 'anti-dreun' folie? (Als ik goed heb heet dat zo?? Plakken ze ook aan binnenzijde van motorkap van de auto)
Ik heb zelf kunststof koffers. (oppervlak met allemaal mini bubbeltjes) Blijkt bij mij dat je al heel snel spullen naar binnen aan het proppen bent.
 
Op de bodem en in het deksel komt een matje, waarschijnlijk een centimeter neopreen. Dit is dan tegen het stuiteren en rammelen van de spullen in de koffers. Natuurlijk zal er een beetje gepropt gaan worden want het maakt niet uit hoe groot je koffers zijn, er is altijd meer om mee te nemen.
Het zal mij niet zoveel uitmaken dat er een deukje of een krasje op komt, zolang het maar geen gaten worden of het deksel niet meer past.
Mocht het wel kloppen en het zijn inderdaad 45Ltr koffers dan zal ik nog moeite moeten doen om ze vol te krijgen, er ligt ook nog een 70Ltr roltas op de achterkant.
Volgend jaar willen we naar Noorwegen met de zelfde spullen als we verleden jaar naar Frankrijk zijn geweest maar dan met een extra slaapzak. Aan liters is het verschil nihil maar aan bergruimte ten opzichte van vorig jaar heb ik bijna 30Ltr meer. Mijn vrouw krijgt ook zo’n vijftien meer. Scheelt een hoop ruimte denk ik.

Kan de koffers ook gaan beplakken met van die carbonlook folie of gewoon zwart spuiten en stickers plakken voor de echte genuine traveller look. Het zal erop uitdraaien dat ik daar te lui voor ben en met gehavende koffers ga rijden.
 
Ik had dit jaar voor het eerst ook 2 zijkoffers (2x43L) aan de motor. Het bleek dat die net zo snel weer vol zijn.
Je gaat gemakzuchtiger inpakken, en bij vertrek denk je: Ach dat kan ook nog wel mee.

Ik was 3 weken op vakantie met tent, slaapspul en kookgerei. Ook mijn stoeltje ga ik zeker niet vergeten!
Wat ik wel als groot voordeel heb ondervonden dat is dat alles heel makkelijk is op/ in te laden.
Ook onderweg ineens bij een supermarkt proviand inslaan is dan mogelijk. (toch plek zat)

De bagage is veel meer geordend in te pakken en daarmee veel overzichtelijker.
De grote rolbags achter je op de buddy krijgen een veel handzamer formaat.
Toch zijn de zijkoffers (zijladers) minder praktisch dan de topkoffer. Hierin blijft alles steeds goed overzichtelijk.

Om de zijkoffers optimaal te kunnen vullen legde ik ze op de zijkant.
Alles erin en dan het geheel aan de motor hangen. Soms zijn de koffers dan een heel stuk zwaarder dan dat je zou inschatten.
 
Ik had dit jaar voor het eerst ook 2 zijkoffers (2x43L) aan de motor. Het bleek dat die net zo snel weer vol zijn.
Je gaat gemakzuchtiger inpakken, en bij vertrek denk je: Ach dat kan ook nog wel mee.

Ik was 3 weken op vakantie met tent, slaapspul en kookgerei. Ook mijn stoeltje ga ik zeker niet vergeten!
Wat ik wel als groot voordeel heb ondervonden dat is dat alles heel makkelijk is op/ in te laden.
Ook onderweg ineens bij een supermarkt proviand inslaan is dan mogelijk. (toch plek zat)

De bagage is veel meer geordend in te pakken en daarmee veel overzichtelijker.
De grote rolbags achter je op de buddy krijgen een veel handzamer formaat.
Toch zijn de zijkoffers (zijladers) minder praktisch dan de topkoffer. Hierin blijft alles steeds goed overzichtelijk.

Om de zijkoffers optimaal te kunnen vullen legde ik ze op de zijkant.
Alles erin en dan het geheel aan de motor hangen. Soms zijn de koffers dan een heel stuk zwaarder dan dat je zou inschatten.


met jouw zijkoffers bedoel koffers die aan de zijkant opengaan denk ik ? die heb ik ook maar ben overgeschakeld naar zijkoffers die langs boven opengaan , veel beter en makkelijker om in te pakken als je kampeerder bent :Y . ik zou nooit meer anders willen .
 
met jouw zijkoffers bedoel koffers die aan de zijkant opengaan denk ik ? die heb ik ook maar ben overgeschakeld naar zijkoffers die langs boven opengaan , veel beter en makkelijker om in te pakken als je kampeerder bent :Y . ik zou nooit meer anders willen .
Ik heb ook beide en de "bovenladers" zijn toch wel m'n favoriet in gebruiksgemak. Wat ik ook makkelijk vind is dat ze bij het kamperen ook als tafeltje/zitplaats te gebruiken zijn.
 
Jullie schrijven zo’n beetje alles wat ik zelf ook al dacht, makkelijker te laden, twee extra tafeltjes en de verleiding om hem te vol te willen proppen.
Dat met dat te vol proberen we te ondervangen door niet meer mee te nemen dan dat we al deden. De extra ruimte is er voor om sneller te kunnen inpakken in plaats van steeds opnieuw te moeten puzzelen. En in de roltas komt vooral het zachte en lichte spul zoals de tent en de slaapzakken.
Waar we wel elke keer mee zaten was dat we eerst een plek moesten zoeken om de tent neer te zetten en dan weer een eind terug moesten rijden om eten te gaan halen. Nu zou dat naast het inpakgemak ook opgelost zijn omdat we ruimte hebben om het voedsel in kwijt te kunnen.

Ik ben wel heel benieuwd hoe de koffers gaan staan in verhouding tot mijn kleine naked fiets. Die Krauser ontnamen al bijna de hele aanblik van de zijkant van m’n motor.
Wanneer ik aankwam wet er gezegd dat er een goldwing gejat zou zijn en dat ze de koffers hadden laten staan...😋
 
Achter die Krauser set zit een cb1000r
Goed dat je 't erbij zegt.....................:t

ah, I see. Je hebt ze ook best ver naar voren gemonteerd. Voor de gewichtsverdeling natuurlijk wel weer erg gunstig :Y
Heb ik ook gedaan met mijn koffersteunen. (waren voor een andere motor, en moesten toch aangepast worden)
Koffers zo ver naar voren maar dat je geen last hebt met rijden. Met koffers zit er toch niemand achterop.
Ook zover naar voor geplaatst dat mijn knippers gewoon kunnen blijven zitten. Idd voor gewichtsverdeling ook beter!
 
Laatst bewerkt:
Beiden goed, het gewicht is zo veel mogelijk voor de achteras geplaatst zodat het sturen bij optrekken niet te licht word en er onbedoeld wheelys ontstaan. Ik heb het wel zo gemonteerd dat ik een tweede bevestigingspositie heb mocht er toch iemand achterop kunnen. Het zit allemaal met m6 vast dus met een sleutel 10 en een inbussleutel ben ik in vijf minuten klaar.
De knipperlichten zijn dan wel minder goed zichtbaar maar dat neem ik dan maar even voor lief.
 
Koffers op een naked powerbike... omdat het kan :P
Ik vindt die alu dingen wel vet, ik zou wel gelijk matzwart van de Action spuiten, staat beter bij de motor.
Hoe breed gaat het geheel worden? Lees dat ze al 260mm per stuk zijn, de mijne zijn 240 en zit nu op 960mm breed totaal op de motor:X is af en toe spannend met filefilteren...

Bovenlader krijg je geen spijt van hoor, en wat betreft inladen... ik heb voor het gemak de 'standaard' inhoud per koffer aan de binnenkant van het deksel geschreven, kan je zonder nadenken de spullen erin frotten, mss overdreven maar ik heb er baat bij...

En een kras hier en daar.... ach, scars are signs of living, toch?
 
Als ik het goed heb gemeten kom ik ook op zo’n 95/96 cm en dat filerijden is dan wel een dingetje. Met de Krauser zat ik op ruim een meter. Die zijn dan ook meer dan 30cm per koffer.

We gaan het meemaken :)
 
Ik neem aan dat je nu over de totaalbreedte spreekt met koffers erop.
Zelf nog nooit gemeten, maar ik schat dat ik ook wel zo breed ben.

Idd moet ik er ook onderweg wel rekening mee houden dat je niet overal meer tussendoor kan.
Daarom laat ik bij voorkeur, als je een dagje extra op de camping blijft staan, de zijkoffers achter in mijn tentje.
Van de topkoffer heb je vwb breedte absoluut geen last.
 
Ik neem aan dat je nu over de totaalbreedte spreekt met koffers erop.
Zelf nog nooit gemeten, maar ik schat dat ik ook wel zo breed ben.

Idd moet ik er ook onderweg wel rekening mee houden dat je niet overal meer tussendoor kan.
Daarom laat ik bij voorkeur, als je een dagje extra op de camping blijft staan, de zijkoffers achter in mijn tentje.
Van de topkoffer heb je vwb breedte absoluut geen last.

Dat gaat dan inderdaad over de totale breedte, 96 cm bij de bovenkant van de koffers, de onderkant is zo’n 3 cm smaller.
Ik heb ze net binnen en voor het idee even op het rekje gehangen. Ze zijn met als die zwarte Krauser erg aanwezig maar dat maakt niet zoveel uit.
Er kan dan ook mooi veel in.

1626378414116.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan