Bak 1980 BMW R100RS (-7 serie)

ColinH

MF'er
11 jul 2005
208
0
Nieuw-Vennep
Dinsdag 4 juli dachten wij stoer vanuit Amsterdam naar Garmisch-Partenkirchen te gaan,
waar het weekend erop de 'BMW Biker Meeting' door BMW georganiseerd te gaan.
Die dinsdag zijn we eerste naar Karlsruhe gegaan zonder probleem, donderdag wilde we eens kijken in Munchen (ong. 600 km heen).
Toen we rond de 150-160 km/h reden nog in de ochtend schoot de bak in een keer in z'n vrij,
wij dus gauw aan de kant, maar we stonden niet eens stil of hij ging weer naar de 5.
Zo'n 10 km voor Munchen moesten we toch echt tanken, we reden al een tijdje op reserve,
maar in Duitsland heb je pas om de 100 km een pomp, dus gingen we een dorp in.
In dat dorp hebben we niet in de 5 gereden,
dus toen we de snelweg weer op gingen en naar 5 schakelde hoorde je alleen maar herrie en geen overbrenging.
Gauw terug naar de 4 en nogmaals geprobeerd, hetzelfde verhaal, gelukkig was er 400m een P,dus daar gingen wij eraf en kregen we een huurauto (japanner :N )

Oftewel de bak moet gerevisieerd worden.

We gaan zelf de bak eraf halen en dan zetten we er een gereviseerde in.

Heeft iemand tips met het demonteren of misschien een aanrader waar goede bakken te koop zijn?

Het gaat om deze motor,
mb52ft154er.jpg
 
Heeft iemand tips met het demonteren of misschien een aanrader waar goede bakken te koop zijn?

Het gaat om deze motor,
(Afbeelding)

demonteren is gewoon rechtoe rechtaan.
heb je het originele smalle 10mm ringsleuteltje voor je kruiskoppeling en de pijpsleutel voor de achterbrug in je toolsetje?
anders moet je even mailen.

wat ga je voor die defecte bak vragen?
misschien heb ik wel interesse.
mag je ook voor mailen.
vijfde versnelling klinkt bekend, gooi eens een lijntje uit op het forum van de hobbyist.

voor een bak moet je bij jan gol uit nijkerkerveen zijn.
rudy ottenhof en motormarkt jordaan kan ook maar die sla ik toch niet zo hoog aan als jan.
nagekeken is namelijk een ruim begrip, als ik er mee naar het magazijn loop kan jij hem ook na kijken.

edit: maak eens een foto van de rechterkant van je versnellingsbak, die jiffie van jou klopt niet, die is vanaf '81
 
Hallo :} ,dit is geen R100RS uit 1980,dit is een RT of een RS met RT-kuip. :Y
De bak zal het zelfde zijn ,zie Peters werkplaats handboek.Info kan je inderdaad krijgen bij de Hobbyist(even bellen)zie de site www.hobbyist.nl. Zal mijn plaatje zo even posten,
daa-grtn, 8-)

Komp ie *O*
391720

:X , :X
 
Laatst bewerkt:
Hallo :} ,dit is geen R100RS uit 1980,dit is een RT of een RS met RT-kuip. :Y
De bak zal het zelfde zijn ,zie Peters werkplaats handboek.Info kan je inderdaad krijgen bij de Hobbyist(even bellen)zie de site www.hobbyist.nl. Zal mijn plaatje zo even posten,
daa-grtn, 8-)

Komp ie *O* (Afbeelding)
:X , :X

wie beweert er dan dat het een RS is :?

en ja, de bakken zijn allemaal hetzelfde.
natuurlijk verschillen de bakken wel per bouwjaar maar je kan ze allemaal uitwisselen.
de eindoverbrenging wordt bepaald door de kardan.

de hobbyist heeft gebruikte bakken met omruilgarantie.
dat is voor de TS niet zo handig omdat hij in amsterdam woont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan