Bak aan m'n boxer (R1100gs)

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.031
768
Rare titel, maar ik zag dat er al 2 'r1100gs' topics zijn die redelijk lang lopen 😉. Hopelijk gaat mijn project wat vlotter en met meer plaatjes. Rutger z'n memoires doorgespit en geen foto van het complete span tegen gekomen..
Maar goed, ik merkte dat ik (en zoontje) meer lol beleefden aan het k1100 winterspan van een paar jaar terug dan aan de EML. Die laatste is overigens perfect, maar ben er dan ook wat zuiniger op. Met het winterspan pakten we ook weleens dijkjes en weilanden.

Beslissing genomen om m'n 1100gs van een eenvoudige bak te voorzien, voorkant gewoon met naloop verkorter zoals Halflive en PaulRS hebben gedaan. Gewoon no-nonsense span. Veel kilometers maak ik niet meer en de GS staat meestal buiten.

De EML zzr zal tzt in de verkoop gaan. Als iemand bruikbare zaken tegenkomt (Ural bak) of goede tips heeft, graag. Verder zal ik het hier bijhouden en hopelijk snel een rijdend spul hebben.
 
Mijn bak ligt er nu naast, als je foto’s wilt van het hulpframe (Tripteq) of bevestigingspunten dan zeg het maar.
 
Benieuwd wat er uit de hoge hoed komt.
Een frame had je toch al, of was dat niet geschikt?
Dat kwam van een rs toch? Die ophanging bleek drastisch anders. Ik heb het (meeste) van dat zijspan frame nog wel. Het deel aan de motor niet.

@Ralfie een foto van de trip tech bevestiging aan de triangel as, daar ben ik wel benieuwd naar.

Maar ik heb wel een ezs hulpframe voor de GS gevonden, en het wiel dat laatst in het te koop topic werd aangeboden.
 
heb je alleen de bak nodig of het onderstel inclusief bak. Een losse dnepr bak heb ik momenteel liggen van mijn parastoyka project. Ligt in reserve momenteel
 
Ik heb aan enkel de badkuip genoeg (denk ik).
Plan is om het frame zelf te maken..
 
Hoi.

Dit gaan we volgen. :)
En waar nodig, voorzien van nuttig/nutteloos commentaar. :+

Heb hetzelfde gedaan, een paar jaar terug.

Groeten, Paul.
 
Lekker weer aan de knutsel dus!
Yep. Lekker met zoontje weer wat prutsen. Samen de k1100 toen gedaan. Ik vind het bouwen ook leuk om te doen.
Frame wil ik zelf maken, wiel ophanging mss met stangen zoals triptech doet. Maar als ik teveel grondspeling kwijt raak wordt het een ouderwetse ophanging.

Komt wel weer goed.
 
Hoi.

Voor die swingarm, kijk eens onder die EML.
Lange swingarm, van links naar rechts, schijnt goed te werken.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Voor die swingarm, kijk eens onder die EML.
Lange swingarm, van links naar rechts, schijnt goed te werken.

Groeten, Paul.
Mijne niet, de heeft het naar voren stekende swing armpje waarbij alles in het wiel gepropt zit (schokbreker). De lange armen werken goed, maar ik wil niet in grondspeling verliezen.
 
Die Tripteq oplossing met die lange swing arm is erg mooi, compact en simpel. Ik zou allen fusee kogels nemen in plaats van kogelkoppen. Omdat Fusee kogels netjes afgedicht zijn. Voor Tripteq is dat natuurlijk een kostenpost, voor jezelf merk je het prijsverschil amper.
 
Hoi.

Dan is die ZZR-EML ouder dan ik dacht.

Mijn EML (oeroud) heeft dit;

IMG_1149.JPG


Een korte swingarm, naar achter, samen met de schokker op een plaat gemonteerd.
Die plaat zit weer op een plaat op een framebuis, met sleufgaten.
Daar kan je je toespoor mooi regelen.

Groeten, Paul.
 
Wellicht maak ik wat van een K100 cardan tunnel op z'n kop. Daar kan dan weer 1:1 het GS achterwiel aan en heb je meteen de remmerij.
Ik heb een Deutsch BMW magazine en daar staat artikel in van iemand die dat ook gedaan heeft.
 
Die Tripteq oplossing met die lange swing arm is erg mooi, compact en simpel. Ik zou allen fusee kogels nemen in plaats van kogelkoppen. Omdat Fusee kogels netjes afgedicht zijn. Voor Tripteq is dat natuurlijk een kostenpost, voor jezelf merk je het prijsverschil amper.
Fuseekogels zijn veel goedkoper dan stangkoppen.
 
Ik vind fusee kogels netjes, maar ik bouw graag met het gereedschap dat ik heb en dan is een conisch gat lastig te maken.
Ik heb volgens mij nog hele grote stang koppen liggen..

Maar dikke kans dat het een standaard BMW achterbrug wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan