baka down

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Mijn ringbezoekje ging dus niet zo goed :(

Ik heb er zo’n 120 ronden opzitten dus ECHT onervaren ben ik ook niet, en met een laptime (voor zover ik die wel eens meet) van net onder 10 minuten ben ik toch ook niet gevaarlijk snel.

Uiteraard nu ik voor het eerst in mijn eentje heen ging, ging het mis. De rit heen ging perfect, kamer snel gevonden ondanks dat ik dacht dat dat het probleem ging worden. Goed weer, vrijdag ff weer opgewarmd, zaterdag ochtend ook goed gereden. Geen gekke momentjes gehad oid, maar in eens sloeg het om.

De 1na laatste bocht voor het eind, een medium links met betonplaten (mini carroussel) in de binnenkant van de bocht. Omdat ik en de TL vering niet zo’n fan zijn van die dingen ging ik zoals ik dus al zo’n 75 ronden had gedaan, buitenom. Er is daar meer dan genoeg ruimte voor.

Echter deze keer zat ik tegen het einde van de bocht, en plots gleed de achterkant weg. Ik hoorde hem in de toeren schieten en nog voor ik “shit” kon denken vloog ik al door de lucht met een highsider.
Ik ging ong 120 km/u denk ik? Iig was het aan het einde vd bocht dus ik werd niet in de vangrail gesmeten maar kwam ik in het verlengde van de baan terecht, en gleed daarna het gras in.

Daar ff blijven liggen om mijn zonden te overdenken en te balen van de motor.
Er waren daar toeschouwers en voor ik overeind was waren er al mensen die me hielpen. Ik voelde dat ik alles nog kon bewegen, en mijn pak, helm en laarzen hebben de klap perfect opgevangen. Zelfs mijn 20 euro handschoenen waren nog min of meer heel.

Vanuit een ooghoek (ik moest blijven liggen) zag ik de TL. Ik zag iig rechteruitlaat zover verbogen dat ie in het kenteken zat, en het steppie plus rempedaal naar de maan. Meer kon ik niet zien, ik werd in de ambulance gezet en naar het ziekenhuis gebracht.

De schade aan baka:
Spierpijn
Geschaafde heup
Dikke knieën
Rechterarm gekneusd of gebroken dat wisten ze niet cker.
Het zit nu in verband, ik kijk het 2 dagen aan tot de spierpijn weg is zodat ik beter in kan schatten of ik alsnog naar het ziekenhuis ga.

Maar het was nog niet klaar. Ik was alleen, wist niet waar mijn motor was, en was 26 km weg van mijn gasthoff. Eerst de anwb gebeld, maar die wilde me eigenlijk niet helpen omdat ik volgens hun op een circuit was (is technisch gezien niet zo, de NS staat ook niet in hun uitzonderingsclausules). Na wat gezeur zeiden ze mijn motor thuis te brengen zodra ze hem opgespoord hadden. Ik weet nog niet of dat onder de anwb valt of dat ik de rekeking krijg.

Daarna met de taxi naar het gasthoff, pa gebeld die me zondag op kwam halen.

Al met al is de NS ff over, al is het alleen maar voor mijn ouders die er niet blij van worden. Vorige keer ging mijn broer ook al onderuit.

Meer dan 100 ronden zonder echte probs gereden, maar sinds de lousy luck toe sloeg de laatste keer vorig seizoen is het janken…
 
Hmm, da's knap klote kerel!
Gelukkig dat je er zo (relatief) goed vanaf bent gekomen, want 't had veel erger kunnen zijn. Nieuwe TLR kan je kopen, nieuwe BAKA niet.

Succes met herstellen!

Laat dit ook een waarschuwing voor eenieder die op de NS rijdt zijn, het is zeker niet zonder risico's! (Geen grindbak, vies, olie etc)

Edit: ik zou je arm toch laten controleren in het ziekenhuis.
 
Goodluck..... je bent er (fysiek) nog goed afgekomen.... als je met 120 in de vangrail was beland had de afloop wel eens veel erger kunnen zijn.... -O-
 
dank voor de reactie's. volgens de artsen was mijn 12 jaar atletiek traineng niet voor niets, de stevige spieren hebben de klap flink opgevangen.

afgelopen zondag nog 2 doden op de ring dus ik kwam er goed af.

alleen de tlr corona replica mijn grote liefde is nog onzeker, en WA verzekerd, meer kan ik niet betalen. en de schade dus uberhaupt niet

tlr6.JPG
 
holy shit! das echt knap klote man... dat wordt stukje bij beetje weer je motor oplappe.. paar krassen op je kuip boeit niet..als ie maar rijdt :Y

succes met herstel..ennuh gewoon ff naar t ziekenhuis gaan voor je arm!


edit: laat het ook meteen een les zijn.. NOOIT alleen rijde als je gaat knallen.
tis tzelfde dat je ook nooit alleen mag duiken maar een buddie mee moet neme onder water voor als er iets fout gaat, met motorrijden is dat dus net zo.
 
hmm klote zeg
suc6 met het herstel
en ik hoop voor je dat het nog goed komt met die machtig mooie motor van je
 
holy shit! das echt knap klote man... dat wordt stukje bij beetje weer je motor oplappe.. paar krassen op je kuip boeit niet..als ie maar rijdt :Y
B|

Dat geldt alleen voor rotte stijlloze fazerts. :+ Zo een mooie corona, en dan nog neer op de Ring ook ;( Klote voor je, en nu krijg je ws ook nog een rekening van ze?
 
Damn, balen. Maar je moet ook nooit de buitenbocht in de karussel nemen. Deze wordt amper gebruikt en hier ligt altijd veel vuil. Spekglad daar :X

Succes verder met alles
 
klote voor je, zekers dat je er alleen voor stond, iig succes met herstellen
 
edit: laat het ook meteen een les zijn.. NOOIT alleen rijde als je gaat knallen.
tis tzelfde dat je ook nooit alleen mag duiken maar een buddie mee moet neme onder water voor als er iets fout gaat, met motorrijden is dat dus net zo.
:^

Sterkte met 't herstel, jouw herstel en dat van je fiets ;)
 
Damn, balen. Maar je moet ook nooit de buitenbocht in de karussel nemen. Deze wordt amper gebruikt en hier ligt altijd veel vuil. Spekglad daar :X

Succes verder met alles

het was niet in de caroussel, maar in de "kleine caroussel" de 1na laatste bocht. mar mss was de oorzaak hetzelfde.

ik ga iig niet meer alleen, en niet meer buitenom.
 
Idd balen voor je. Ik moet het niet hebben van alleen rijden of alleen naar het circuit te gaan, je bent zo afhankelijk als er ook maar het minste gebeurd. B|
Ik ben ook zeker geen onbekende van de Ring. Ging er tot een tijdje geleden ook serieus hard rond (8.35 was men topper).

Maar ben een paar keer van serieuze klappers getuigen geweest die nog altijd rillingen teweeg brengen als ik er denk. Onvoorstelbaar hoeveel schade zo een vangrail teweegbrengt, hij geeft geen f*ck mee hoor.
Voor mezelf besloten er mee te stoppen op de Ring. Het was niet van "of" ik ging vallen, het was maar van "wanneer". Ikzelf beschouw het zelfs gevaarlijker vergeleken met stevig doorrijden op de weg mits het verstand erbij houdend uiteraard en rekening houdend met het verkeer en dorpen.
Op de ring ligt er zelfs meer troep dan op de openbare weg!

Als je wilt racen kan je best regelmatig een trackday veroorloven met het geld dat die Ring kost. Wat is het tegenwoordig, 15 of 16 euro? 8 ronden en je hebt het geld voor de inschrijving op het circuit. Op een dag circuit vreet je dus zelfs meer kilometers voor hetzelfde geld ! En daar heb je ten minste uitloopstroken, grindbakken en enkel motoren en kan je voluit gaan zonder te vrezen voor je leven!

Wees blij, je bent er met de schrik vanaf gekomen. Dank die engelbewaarder maar. Taaie les maar je wordt er maar wijzer van. :Y
 
Volgens mij snap je het doel dan niet helemaal van de Ring. Tijden klokken op de Ring :? Daar is de Ring niet voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan