Bakker frame? -> EGLI dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zeg; doen!!!

leuk topic om te volgen, mits je m niet als originele opbouwt ;) _O-

leuk project *O* , of leuk reltopic? -O-

Het is dat me het aan het geld en, wat belangrijker is, de tijd ontbreekt. Een EGLI Honda, daar zou ik een arm en eeen been voor over hebben. En ja, ik zou hem dus wel tijdsgetrouw terugbouwen. Maar dat was dan ook wel mijn tijd.

"Opa"Jan



Edit: En nou niet gaan zeggen dat het een Opafiets is

Kan goed zijn allemaal, maar het is dezelfde generatie die deze motoren uiteindelijk afgedankt heeft.. Zie je bij alle voertuigen.. Brilkevers waar het spijltje uit geslepen werd om een nieuwere ovaal van te maken. Clipon-huizen op dapps die op t stort gesmeten werden en stokstuurtjes opkwamen.. En diezelfde lui lopen nu te etteren dat t zonde is en smijten bakken geld ertegenaan..

mooi zeg een van mijn favorieten zo'n Egli frame..ben zelf een Egli replica aan het maken.
veel foto's plaatsen..graag..

Gr Ed.. [afbeelding]

Doe ik je geen pijn dan door er geen èchte van te maken? Ookal zal t frame (en mogelijke losse onderdelen) 'onverprutst' blijven..

Yup, ik ga idd m'n tijd ergens anders verdoen :Y

:W

Niet stiekem kijken he! _O-
 
Ze bouwden in die tijd (70/80er jaren)bijna altijd de aftermarket frame's(Egli,Bakker,Harris,Rickman e.d.)in ChroomMolybdeenstaal(hogere treksterkte) en werd dan meestal hardgesoldeerd en daarna vernikkelt(mat of glans).Jou frame is ook vernikkelt,vandaar die kleur.In deze constructie zou alu ook veel te zwak zijn.
Tik er maar eens met een schroevendraaier tegen aan,als het een vrij hoge toon geeft dan is het ChroMolybdeen.Alu klinkt vrij dof.Oja,magneet kan ook. O-) (Alu is niet magnetisch)
Mooi project met historische waarde,absoluut niet de flex erin gooien! :(
Ben ik meestal wel voorstander van. _O-
(Vind het persoonlijk spuuglelijke frame's trouwens ;) )Sorry. :o
Succes met het project! :W
 
snap ik wel, maar dat kan ook anders.. Zolang ik t frame intact houdt maakt t toch geen fluit uit..

Hij vond je grijs-metallic-fiets trouwens echt een prima ding (heb m een en ander aan voorbeelden laten zien, omdat ie verder vrijwel een leek is) :+

Leuk dat hij de Retro-Fighter leuk :Y vind maar deze gaat er toch niet op lijken, of wel?
Ben echt benieuwd wat het gaat worden, wat voor benzinetank je gaat gebruiken bijvoorbeeld maakt al zo veel uit voor de look.
 
Leuk dat hij de Retro-Fighter leuk :Y vind maar deze gaat er toch niet op lijken, of wel?
Ben echt benieuwd wat het gaat worden, wat voor benzinetank je gaat gebruiken bijvoorbeeld maakt al zo veel uit voor de look.

neenee, not at all!

Qua tank is het inderdaad heel erg lastig.. ik denk dat dat enorm veel fotoshopjes en tanks-lenen gaat worden. Want we willen er wel echt wat fatsoenlijks van maken en niet een 13-in-dozijn halfafgebouwd caferacertje (waar dan eigenlijk alleen de spatborden afgehaald zijn en een ander zitje erop)

Eerst op de to-do list staat het rollend deel klaar maken.. dus de voorvork, wielen en de remmerij.. Tussendoor het blok nog even nakijken; wellicht is het in orde, maar dat wil ik wel zeker weten. Dan gaan we over op de tank en het zitje..
 
Kan goed zijn allemaal, maar het is dezelfde generatie die deze motoren uiteindelijk afgedankt heeft.. Zie je bij alle voertuigen.. Brilkevers waar het spijltje uit geslepen werd om een nieuwere ovaal van te maken. Clipon-huizen op dapps die op t stort gesmeten werden en stokstuurtjes opkwamen.. En diezelfde lui lopen nu te etteren dat t zonde is en smijten bakken geld ertegenaan..


Die mensen zijn er zeker, nog Roomser als de Paus soms. Maar dan zijn er ook nog de mensen voor wie zo'n machine nu opeens wel bereikbaar is omdat er toen het geld niet voor was of weet ik wat voor een andere reden. Dus je moet ook weer niet teveel gaan generaliseren.
 
Je bent wel snel op zijn teentjes getrapt, maar korte lontjes kom je overal wel tegen...



Je kunt een dergelijke machiene met goedkope onderdelen van de sloop opbouwen of naar een moderne streetfighter of een replica van iets wat niet bestaat.

Sloop je deze motor dan vernietig je een zeer kostbare en unieke fiets, een fiets die absolut een hogere (financiele) waarde heeft dan dezelfde fiets met moderne aangeplakte onderdelen.

Persoonlijk zou ik deze opbouwen in nieuwstaat, wat veel goedkoper is dan ombouw. De fiets verkopen en gewoon een paar modernere frame's via MOKO / RAU / EGLI kopen en daar wat van maken met een modern blok erin.

En dit frame.... is gewoon ChroMoblydeem, geen aluminium omdat dat nog niet door Egli himself gebruikt is die periode. De tank is ook een speciaal voor de HONDA Egli gebouwde tanks (kleine uitvoering)


:W
 
Je bent wel snel op zijn teentjes getrapt, maar korte lontjes kom je overal wel tegen...



Je kunt een dergelijke machiene met goedkope onderdelen van de sloop opbouwen of naar een moderne streetfighter of een replica van iets wat niet bestaat.

Sloop je deze motor dan vernietig je een zeer kostbare en unieke fiets, een fiets die absolut een hogere (financiele) waarde heeft dan dezelfde fiets met moderne aangeplakte onderdelen.

Persoonlijk zou ik deze opbouwen in nieuwstaat, wat veel goedkoper is dan ombouw. De fiets verkopen en gewoon een paar modernere frame's via MOKO / RAU / EGLI kopen en daar wat van maken met een modern blok erin.

En dit frame.... is gewoon ChroMoblydeem, geen aluminium omdat dat nog niet door Egli himself gebruikt is die periode. De tank is ook een speciaal voor de HONDA Egli gebouwde tanks (kleine uitvoering)


:W

Ik ben niet snel op mn teentjes getrapt, ik hekel gewoon internethelden die woorden gebruiken die ze me niet in het echt zouden durven toestoppen.

Zo ook jij, waar je het hebt over slopen; Als je even de moeite nam om te lezen, dan zag je dat ik het frame GEHEEL intact laat, en de schaarse (mogelijk originele) onderdelen die erbij zitten, erbij láát. Nogmaals, kom met de centen over de brug, en hij zal m wel verkopen; maar tot nu toe is het een tussen kunst en kitsch verhaaltje: het kan het dan wel waard zijn, maar vind maar iemand om t ervoor te geven?
 
Gewoon van maken wat jij leuk vind: je bouwt zo'n ding niet voor een ander. Niks erfgoed o.i.d. ze worden door Fritz nog gewoon gemaakt als je hem vraagt. MOKO, RAU: allemaal nagebouwd. Zelfs in NL, door Janton (van de DeepTone uitlaten geloof ik).
 
Ga je na al die gebakken lucht vertellen wat je wel gaat doen??
Enne wat is ermis met de tank? Heeft zijn pa deze niet met zorg uitgezocht :?
Ik denkt dat deze motor als erfstuk ook een emotionele lading heeft, opbouwen zoals de overleden liefhebber het had gewild is wel zo respectvol :]
 
Transformer,

Ik heb een soortgelijk frame,met op het balhoofd ingeslagen:
EGLI-RACING
EVH750 EVH staat voor:
EgliVincentHonda
Mocht je de aluminium schetsplaten na willen maken op mijn egli zit het voorbeeld
Ook handig op je onderste motorblok ophangpunt vast te zetten,voetsteunen te monteren,uitlaat aan vast te hangen
Laat maar weten

Gr. Jan

Jan's Album - Galerie - www.classic-motorrad.de
wagem020
 
Laatst bewerkt:
Foto Croix en Ternois April 2009
full
 
Voor jaren geleden ook zo begonnen zie foto
full

De meeste ontbrekende onderdelen gevonden via EBAY,soms op marktplaats
 
Laatst bewerkt:
zonde dat er zo veel over en weer gezeur is .
dit is een mooi projekt.
ik zou transformer aanraden om niet meteen te reageren op afwijkende reacties.
het einde is zoek op zo'n forum.
ga lekker je gang met die fiets en houdt ons op de hoogte van de vorderingen.
en voor de betweters ;koop er lekker zelf een!
 
Laatst bewerkt:
leuk project , lekker doen waar je zelf zin in hebt zou ik zeggen.
ik heb even wat zitten speuren , het frame is geen egli frame ( die zijn herkenbaar aan een enorme toren als olievulopening op de bovenbuis)
het zou een Rau frame kunnen zijn (het lijkt verdacht veel op wat ik heb staan, dan beginnen de framenummers met RH. ), maar ook hier in nederland zijn een hoop egli kopieen gemaakt ( janton), dus wie weet wat het is.

een andere tank vinden wordt overigens niet eenvoudig , door de enorme bovenbuis past er geen enkele standaard tank op.
dat wordt een frame op maat laten maken, ik heb dat ooit bij ruigs polyester laten doen.

als je hem ombouwt zou ik de voor en achterkant zorgvuldig bewaren , zeker de voorkant met de lockheed remmen is slecht aan te komen , en als je de fiets ooit weg doet brengt hij vele malen meer op met de originele spullen er bij

succes met je project.
 
Je kon nog wel eens gelijk hebben, behalve dan dat die achtervork meer op egli dan op rau lijkt. Die tank in z'n vormen heb ik vaker gezien op een Egli trouwens. misschien is het wel een Eglau! Maar die Lockheeds wil ik wel hebben! Ook de wielen, hmmm
 
Je kon nog wel eens gelijk hebben, behalve dan dat die achtervork meer op egli dan op rau lijkt. Die tank in z'n vormen heb ik vaker gezien op een Egli trouwens. misschien is het wel een Eglau! Maar die Lockheeds wil ik wel hebben! Ook de wielen, hmmm

Dat was een beetje mijn punt , voor de puristen zitten hier alle mooie onderdelen aan , wielen , voorvork en remmen zijn helemaal het summum wat er toen op de markt was.
nu zijn al die spullen allemaal een tikje achterhaald , maar als je ooit de fiets wil verkopen heb je wel een prachtig project aan te bieden.

als ik de spullen te koop zou zien zou ik ook geen seconde twijfelen.
dan kan ik eindelijk dat rau frame van de zolder halen....
ik denk alleen niet dat mijn plannen voor dat frame hier goed zouden vallen :)
( help , nog meer projecten |( |( |( )

ps , enig idee waar die voorvork vandaan komt? metal profile?
 
Laatst bewerkt:
Voorvorkje lijkt mij een 35mm Ceriani. Behoorlijk zeldzaam tegenwoordig, net als de wielen (Ronal? zal er ook wel op staan). Yamaha remschijfje achter, Honda of Suzuki schijven voor met uiteraard de bekende 3ribs Lockheed remklauwen.
Het zou inderdaad makkelijker zijn om m tijdsorigineel op te bouwen, maar als dat niet de wens van de eigenaar is...
 
Niet zo gemeen zijn allemaal.. Ik ben in overleg met de eigenaar..

Ik persoonlijk vind het een leuk project om deze motor zo origineel mogelijk op te bouwen (in concoursstaat) maar dat zou een lange termijn kwestie zijn..

Voor hem maakt het immers qua uiteindelijk resultaat niet zoveel uit wat voor frame het is. Enige restwaarde is dat het frame van zn pa is geweest, maar ook dan is de vraag of hij dat niet liever anders had gezien dan wat de huidige eigenaar ermee wil.

Als hij zegt dat ie evengoed zn plannen ermee wil doorzetten, doe ik dat ook gewoon hoor.. Maar hoe meer en meer ik naar die fotos kijk, lijkt het me wel een leuk project om hem terug te bouwen naar zoals ie hoorde te zijn. Een echte restauratie is weer eens wat anders voor mij
 
Haha, ik hoef ook niet op voorhand een stapel veren in mn reet, maar zo'n extreme ongegronde domme negativiteit is totaal zinloos en zul je dan ook echt alleen op fora tegenkomen..

we zien wel hoe het uitpakt, en ik zeg bij deze op voorhand: zij die alleen kunnen keutelen over het al dan niet authentiek moeten behandelen van zo'n frame: verdoe je tijd ergens anders, niet hier ieder ander: welkom, en wacht af met juigen/huilen (doorhalen wat niet van toepassing is) tot er wat resultaten zijn..

tips zijn natuurlijk altijd welkom

whoeehahahha...dit lijkt me nou typisch juist zo'n voorbeeld van ''ongegronde domme negativiteit......over korte lontjes gesproken Opa Jan.. :P

zij die alleen kunnen keutelen over het al dan niet authentiek moeten behandelen van zo'n frame: verdoe je tijd ergens anders, niet hier... ben blij dat ie zoveel zelfkennis heeft...wheoeoahhahhahaha :+ :+ :+ :+ :+ :W :W :W _O- _O- _O- _O-

Ik ga dit topic volgen...er gaat veel met ongegronde domme negativiteit volgen vrees ik..zowel van de inbrenger als de volgers... *O*
 
Laatst bewerkt:
whoeehahahha...dit lijkt me nou typisch juist zo'n voorbeeld van ''ongegronde domme negativiteit......over korte lontjes gesproken Opa Jan.. :P

zij die alleen kunnen keutelen over het al dan niet authentiek moeten behandelen van zo'n frame: verdoe je tijd ergens anders, niet hier... ben blij dat ie zoveel zelfkennis heeft...wheoeoahhahhahaha :+ :+ :+ :+ :+ :W :W :W _O- _O- _O- _O-

Ik ga dit topic volgen...er gaat veel met ongegronde domme negativiteit volgen vrees ik..zowel van de inbrenger als de volgers... *O*

Ik hoop maar dat dit een grap is.. Zoals je kunt lezen doe ik wellicht een hele hoop mensen een plezier door waarschijnlijk voor mezelf die motor authentiek op te bouwen.

Mijn reactie kwam er puur uit voort dat sommige mensen iemand duidelijk niet in zn waarde kunnen laten en normale taal kunnen uiten (waaruit blijkt ook nog eens voorbarig en ongegrond) Daarbij geef ik aan dat het tijdsverspilling was om te gaan neuzelen over het feit dat het verkeerd is wat we doen, omdat het aan dovemansoren gericht is. Je denkt toch niet dat ik ook maar een seconde twijfel om de eigenaar te helpen als hìj wil maken wat hìj wil, van zìjn eigendom? Daar heb ik geen enkele internetridder voor nodig die denkt dat ie met zijn negativiteit ook maar ìets toevoegd. Zeg nou zelf, wat voegt het toe?

Verder zou ik het hierbij willen laten, en hopelijk is er binnenkort één topic over een caferacer-achtig gebeuren, en één topic over een herbouw van een EGLI/RAU. Lijkt mij dat wanneer dit het geval is alle partijen blij zijn, en er geen enkele reden is om zo enorm doelloos, inhoudloos etc te reageren zoals onder andere triaatje.. Natuurlijk, beste Tria, kook je nu van internetwoede, en je bent meer dan welkom om via PB oid mij van repliek te zijn, maar zooi daar niet hier mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan