Balanceren ??? :S

Het achterwiel hoeft NIET gebalanceerd te worden, gebeurd ook niet in de racerij maar het voorwiel wel degelijk.
Bij mijn fiets is achter ook niet gebalanceerd en ik merk geen verschil met een wel gebalanceerd wiel wat ik bij m'n vorige motor wel had.
Ik stond erbij (heb zelf meegeholpen met de wielen te (de)monteren) en zag dat ie het achterwiel niet deed, heb meteen gezegd "je vergeet wat" maar hij zij dat dat niet nodig was en dat ze het in de racerij ook niet deden.
Ben er wel blij mee... scheelt beschadiging op de achtervelg bij het verwijderen van de oude loodjes en geld bij het monteren van nieuwe banden :+
 
Met toeval ben ik vandaag voor de auto naar de banden boer geweest, en toen viel ook de vraag voor het balanceren van motorbanden.Kameraad van me die daar werkt wat zelf ook motor (coureur is) vertelde mij dat het niet nodig zou zijn om motorbanden te balanceren.Het is bijna niet te merken, niet dat de vergelijking goed is maar heb jij al eens bij een formule 1 wagen of een gp motor een loodje gezien???

En of de banden worden gebalanceerd tijdens de GP.

Toch is opletten tijdens een GP wedstrijd op TV wanneer ze de pits laten zien,
Dan zie je een rijtje banden monteurs de wielen balanceren. Dus weet niet waar je
het vandaan haalt. :W

138107_Bridgestone+make+a+big+step-800x600-jun20.jpg.preview_big.jpg


Zelfs achter , *D
 
Laatst bewerkt:
:( Hij hopt.... Kutzooi. Ik laat ze nog balanceren. Trouwens alleen bij een bepaalde snelheid.
 
Laatst bewerkt:
in de racerij worden echt wel alle velgen gebalanceerd, maar niet machinaal gewoon uit het handje met balanceerbokje.
Ik ook veel zuiverder.
Ik heb een electronisch ding maar toch doe ik alles met het balanceerbokje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan