Balanceren wielen van racers

ninja1970

MF veteraan
19 mei 2003
1.942
0
De parel van het westerkwartier
vraagje : moet je eigenlijk de wielen ook balanceren van een racer ?
heb nl. zo goed als een banden demonteerapparaat gekocht , maar nog geen balanceerapparaat :X
Heb ik echt zon balanceerapparaat nodig , of kunnen we erook zonder ? of mischien een andere manier ?

:} :} :}
 
vraagje : moet je eigenlijk de wielen ook balanceren van een racer ?
heb nl. zo goed als een banden demonteerapparaat gekocht , maar nog geen balanceerapparaat :X
Heb ik echt zon balanceerapparaat nodig , of kunnen we erook zonder ? of mischien een andere manier ?

:} :} :}
gewoon op de gok 100 gram lood op de velg plakken....
 
wiel eruit, as er weer doorheen, dit geheel op 2 bokje's zetten en kijken of 't wiel zich verdraait, dan aan bovenkant beginnen met wat lood plakken en zo rond blijven draaien met 't wiel tot je de goeie hoeveelheid lood hebt zitten en 't wiel niet meer verdaait waar je het ook neerzet.

zo doe ik het met al mijn zelf gemonteerde banden, succes

mvg Niels
 
als je super corsa's gebruikt dan de rode stip bij het ventiel ....in de meeste gevallen hoef je dan niet eens meer te plakken....


kijk , hier heb ik wat aan :}

meeste gevallen zeg , maar stel dan de velg in onbelans is ? verneem je dat dan snel genoeg met rijden :?

heb ook wel gehoord dat sommige het gewoon met de hand doen , velg rond laten draaien , zwaarste punt gaat naar onderen , en vervolgens bovenzijde velg loodje plakken :?

wat is jullie advies hierin ?
met de hand balanceren , en rode stip bij ventiel , en dus geen balanceerapparaat aanschaffen , of wel balanceerapparaat aanschaffen ( welke dus volgens mossel niet hoefd )
 
wiel eruit, as er weer doorheen, dit geheel op 2 bokje's zetten en kijken of 't wiel zich verdraait, dan aan bovenkant beginnen met wat lood plakken en zo rond blijven draaien met 't wiel tot je de goeie hoeveelheid lood hebt zitten en 't wiel niet meer verdaait waar je het ook neerzet.

zo doe ik het met al mijn zelf gemonteerde banden, succes

mvg Niels


kijk , je was me net een slag voor , maarinieder geval :}

ninja denkt er nu over om maar geen balanceerapparaat aan te schaffen
 
kijk , je was me net een slag voor , maarinieder geval :}

ninja denkt er nu over om maar geen balanceerapparaat aan te schaffen
liever wel doen.. Kun je ook voor andere mensjes die gewoon op de weg rijden en dergelijke voor een paar centjes de bandjes erom smijten :+
( ik weet dus niet hoeveel zo'n apparaat kost)
 
Allemaal geen betrouwbare methode.... |(
koop gewoon zo'n simpel balanceer apparaatje dat is gewoon een buizen framepje waar aan elke kan twee rolletjes zitten, as erdoor en kijken of ie wegdraait.
Ik heb zelf gezien dat ze dat bij de motoGP ook gebruiken.
full
 
Allemaal geen betrouwbare methode.... |(
koop gewoon zo'n simpel balanceer apparaatje dat is gewoon een buizen framepje waar aan elke kan twee rolletjes zitten, as erdoor en kijken of ie wegdraait.
Ik heb zelf gezien dat ze dat bij de motoGP ook gebruiken.
(Afbeelding)

Toch eigenlijk dezelfde methode als van 'Sniejuls'?
 
Dynamisch balanceren is toch veel beter? Krijg je meteen op een schermpje waar en hoeveel lood erop moet.
 
waar kan je zon apparaatje kopen ??
FF zoeken bij de bekende leveranciers van race spul (Hop/HMS/enz.?) of zoals ik deed voor de plaatjes:
Google > motorcycle wheel balancer , balanceer apparaat oid ;)
Of als je KNMV-Cup rijd dan kan ik je banden eromheen leggen en balanceren voor 7 euro ;) bij Edwin Ott's Metzeler Raceservicetruck
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 05 november 2003 12:50 schreef El Gorro het volgende:Of als je KNMV-Cup rijd dan kan ik je banden eromheen leggen en balanceren voor 7 euro ;) bij Edwin Ott's Metzeler Raceservicetruck

Ik heb zo'n idee, dat je straks als ZAC rijder bij Douwe terecht kan voor zoiets :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan