Balanspot reparatie had het 3 jaar volgehouden!!

Yep klopt, heb er ook extra ophanghaak bij gemaakt. Maar geeft niet, beter als nieuwe kopen! Dit was nu 3 a 4 uur klussen.

Grapig, hij lag al een tijdje, en wist niet van zal ik eraan beginnen al of niet, was vanmorgen in Uelsen een partij drank halen, en toen vondt ik een oude auto demper op de weg tussen Hardenberg en Uelsen, en die heb ik er voor aangewend!
 
Laatst bewerkt:
Ja man, echt lol zo!

Wie weet van wat voor matriaal een eind demper van auto is gemaakt?
Magneet pakt er wel op, maar het is zeer zacht.
Het smelt eigenlijk al als de zon erop staat, grote rommel om te lassen, maar het zit wel.
Mijn theorie als het de warmte van een demper kan hebben, kan ie ook aan de tussenpot van een BMW simpel toch?

Ik dacht altijd dat dempers gewoon van blik waren, maar het is heel ander spul.

Maar ben tig lasser van beroep, ik plak eigenlijk alles, alu is mijn vak, en heb thuis ook een 380 v ac/dc kast staan, erg handig.
 
Volgens mij is het gewoon plaatstaal van de categorie "pisbakkenstaal" wat door thermisch verzinken een redelijke levensduur krijgt.
 
Laatst bewerkt:
vreemde eigeschap is, het is net lood van de rol. daklood zeg maar, je druk met de duim er zo deuken in, geeft er vorm aan.
Demper geflexst zoals je ziet, buitenmantel bestond uit 2 lagen, de tweede (plak)laag heb ik eraf gehaald, en alleen de buitenkant gebruikt bij het lassen.
 
This is your new hart, sir:
P9240102.jpg



_O-

Knap gedaan Henk :)
 
Laatst bewerkt:
meschien een iedee om je demper met hitte bestendig zwart (mat of glans) te spuiten voor het opnieuw door roesten(totten) gaat ie nog langer mee en kost je denk 8 euro of zo en je zie de demper toch haast niet zitten dus dat is ook het probleem niet
 
Ziet er goed uit, kan weer een poos mee :Y

Jammer dat die balansdingen ofwel reteduur zijn, of simpelweg niet meer te koop.
En een 2e handse, in min of meer redelijke staat, moet ook altijd veel geld opbrengen.
Lassen dus!
Die van mijn CB400F had ik met stukjes gewone staalplaat en "aanvullen" opgelapt.
Met autogeen lasapparaat; iets anders heb ik niet en kan ik al helemaal niet mee overweg :N
De pot van mijn huidige motor heb ik laatst zoveel mogelijk van roest en shit ontdaan en voorzien van een paar goede lagen zinkspray, met als finishing touch zwarte lak.
Beide soorten waren geschikt tot 500 graden, zo stond op de spuitbussen.
Dus moet goed zijn.
 
meschien een iedee om je demper met hitte bestendig zwart (mat of glans) te spuiten voor het opnieuw door roesten(totten) gaat ie nog langer mee en kost je denk 8 euro of zo en je zie de demper toch haast niet zitten dus dat is ook het probleem niet

Zou kunnen, maar het is niet mijn eigen, hij is van iemand uit Dokkum, moet ie zelf maar doen, over 3 jaar nieuwe kanten of pootjes aanzetten???
 
Terug
Bovenaan Onderaan