Balen en twijfels....de vertwijfeling slaat toe..

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Ik weet het even niet meer, zelf vorige maand onderuit op de Ring, zware schade (eerst 500 euro) en een gebroken hand, valt mee te leven, dan als gevolg van een "foutje" bij het zetten van de breukjes een acute opname in het ziekenhuis, valt nog mee te leven. Vandaag krijg ik te horen dat het carter gescheurd is en de moto economisch totall loss is... dat is dus balen....
Dan lees ik wat oude topics maandag over enkelen van ons die niet meer in het genot(???) mogen delen en nu net weer het bericht over ROne, ik zag m nog op de Ring.... nu weet ik het niet meer....een kant van me wil er de brui aan geven...ik rij wel auto...maar an de andere kant ben ik koppig (ik laat me niet forceren om te stoppen) en ook wil ik weer heel graag....ik weet het niet meer...nieuwe Duc?...(boden me gelijk een ST$s aan) of take the money and RUNNNNNNNNNNNNNNN????
 
en dit post je op MF en verwacht objectieve reakties ???? die klap is harder aangekomen als je dacht zeker!!

Wat IK zou doen in jouw geval is eerst eens opknappen totdat je fysiek weer helemaal oke bent,en dan eerst weer eens een motorfiets huren om te kijken of het je nog bevalt of niet.Daarna kan je altijd nog besluiten wat je gaat doen.
 
Heb ik ook al aan gedacht (vaak). 3 keer voortijdig gestopt met het behalen van mijn examen (overlijden van beste maat) en een dag voor het examen dat van EvilBeaver gelezen. Had echt geen zin meer.

Had laatst veel kosten aan mijn motor die ik zeer goedkoop heb gekocht. Zat weer te trijfelen. Zou ik winst pakken en knaken overhouden voor vakantie of gitaarversterker?

Ben er wel weer overheen. Met een paar mooie dagen en files richting het werk besef ik toch weer hoe mooi het is. Wel kop erbij blijven houden.
 
doorgaan
wat er ook gebeurd
een dodelijk ongeluk op een circuit gebeurt niet vaak en is meestal een samenloop van omstandigheden
wat ik gehoord heb is dat zijn helm af was geschoten
dan maak je al niet veel kans meer ;(
dus gewoon doorgaan met rijden
neem die nieuwe st 4 en ga verder
 
Zou je zijn blijven rijden zonder deze verhalen :?
Zo ja, dan laat je niet van de wijs brengen en geniet van je hobby.
Zo nee, dan neem het geld en geniet ervan.

Je moet de verhalen niet naast je neerleggen, maar ik zou ze ook niet mee laten wegen in je beslissing. Je moet de beslissing voor jezelf nemen, niet omdat er ongelukken gebeuren.

Sterkte.
 
Ik mag natuurlijk afkloppen dat het mij nog nooit is gebeurd ... Ik zou namelijk niet weten hoe ik me zou voelen na een flinke crash ?! :?
Mijn vriend heeft zijn motor wel eens aan de zijkant in een busje gereden (bus was fout overigens, kwam plotseling de weg op) en kon er zelf nog net op tijd afspringen. Hij is wel een tijdje van slag geweest, maar na een aantal weken begon het weer te kriebelen en heeft hij toch weer een motor gekocht ...
Hij heeft al twee behoorlijke ongelukken gehad (busje + 2-componenten verf in de bocht), maar rijd nu toch weer met veel plezier rond :)

Ik denk dat eenieder dit op zijn/haar eigen manier moet verwerken. Dat het niet makkelijk is, kan ik helemaal begrijpen.
Mijn advies: Gewoon even rustig aan doen en wachten tot het weer begint te kriebelen, want dat gebeurt gegarandeert ;)

Sterkte ermee !
 
Tja, ik ben zelf anderhalve maand geleden onderuit gegaan en heb twee vingers gebroken. Mijn motor was dan wel niet total loss, maar had toch ook behoorlijk wat schade (ik rij nu nog steeds met een 'naked'). Ikzelf heb echter geen moment overwogen om te stoppen. Sterker nog, ik kon niet wachten tot ik weer op de motor kon stappen.
Deze overweging moet ieder natuurlijk voor zich maken.

Wat ik alleen niet begrijp: als je gaat motorrijden dan weet je wat de risico's zijn. Je weet dat er een x aantal ongelukken per jaar gebeuren en dat daarbij y mensen omkomen. Door de groei van MF wordt je hiermee ook op MF geconfronteerd.
Maar: het feit dat je het hier vaker leest, maakt het risico niet groter of kleiner dan wanneer je het hier niet zou lezen. Waarom zou jouw beoordeling van het risico nu dan anders uitvallen? Het risico is niet veranderd.

Edit: ongeveer hetzelfde als wat HELLdesker postte dus.
 
Op woensdag 04 juni 2003 15:44 schreef Thirza het volgende:
...Gewoon even rustig aan doen en wachten tot het weer begint te kriebelen, want dat gebeurt gegarandeert ;)

Sterkte ermee !
:^ Ieder gaat er op zijn eigen manier mee om. Ik ben vorig jaar ook hard op mijn bek gegaan (3 gebroken rugwervels) en ik rij intussen ook weer. Klinkt misschien vreemd, maar ik lees al die stukjes op MF wel, maar ik laat ze niet op me inwerken... voordat ik het weet durf ik anders de deur niet meer uit |(

Ik ga nu maar weer es lekker een stukje :]
 
Laatst bewerkt:
Zou je zijn blijven rijden zonder deze verhalen :?
Zo ja, dan laat je niet van de wijs brengen en geniet van je hobby.
Zo nee, dan neem het geld en geniet ervan.

Je moet de verhalen niet naast je neerleggen, maar ik zou ze ook niet mee laten wegen in je beslissing. Je moet de beslissing voor jezelf nemen, niet omdat er ongelukken gebeuren.
:^

Heb zelf ook wel m'n twijfels na mijn crash waar ik toch wel zwaargewond ben geraakt. Drie gebroken ruggewerveld is niet niks.

Maar het feit dat anderen onderuit of zelfs overlijden vind ik vreselijk, maar het moet en mag mijn beslissing of ik blijf rijden niet beïnvloeden. Het speelt wel altijd mee in je achterhoofd, want helemaal blind voor de waarheid is niemand.
 
ik denk dat echte fanatieke motorrijders het motorrijden in hun bloed hebben zitten en dat het er nooit uit gaat.
het feit blijft wel dat als er zo iets ergs gebeurd je het wel in je achterhoofd heb zitten .
toen ik het van rinus hoorde ben ik die dag als een oud wijf naar huis gereden maar nu wheely ik er weer vrolijk op los.
er gaan er de laatste tijd veel te veel onderuit en met al die nare berichten kan ik mij goed voorstellen dat als er met jou zelf ook nog iets gebeurd dat je twijfels krijgt.

denk er rustig over na en laat je niet gek maken...
 
:^

ik heb vorig jaar ook een behoorlijke klapper meegemaakt. Het fysieke letsel was daarbij te verwaarlozen. Ik kan me echter je twijfels helemaal voorstellen. Ook ik heb ze gehad. De berichten over EvilBeaver, ROne en Jacco (nick ff kwijt)grijpen mij ook aan. Echter heb IK voor MIJZELF besloten dat ik door blijf rijden. Reden hiervoor is dat ik het veel te leuk vind om op deze manier aan het verkeer deel te nemen. Niet meer en niet minder. Je kunt ook thuis van de trap vallen en je nek breken.
Je zult deze afweging voor jezelf dus moeten maken. Ik wil je daarbij heel veel wijsheid toewensen. Daarnaast wens ik je natuurlijk beterschap.

kneeslider
 
D'r is niks mis met relativeren (door het lezen van de topics bijvoorbeeld).

Na mijn zware crash van vorig jaar wist ik ook al na een paar dagen dat er weer een nieuwe motor zou komen. Niet te snel, want ik moest eerst nog voldoende herstellen, maar na twee maanden was het weer zover en ik heb echt weer genoten :]
Wel doe ik het wat rustiger aan (soms) maar dat boeit me voor geen meter, plezier heb ik toch wel.

Kortom, maak je eigen afweging !!!!
 
Laatst bewerkt:
er gaan er de laatste tijd veel te veel onderuit en met al die nare berichten kan ik mij goed voorstellen dat als er met jou zelf ook nog iets gebeurd dat je twijfels krijgt.
Er gaan er altijd veel te veel onderuit, alleen tot nu toe waren de meeste gevallen (voor de meesten) niet meer dan statistieken of kranteberichtjes. Nu zijn er meer crashes die een naam/gezicht krijgen doordat je er over leest via MF. Maar dit verandert niets aan het aantal crashes. Ik geloof niet dat het aantal motorongevallen in NL nu ineens dramatisch hoger is, alleen lees je er nu, via MF, meer over.
 
Ik ken het gevoel. Heb ook getwijfeld vooral omdat m'n vriendin ook rijdt. Heb er toch voor gekozen om te blijven rijden maar nooit meer zo extreem en nooit meer op de plaatsen waar het risco groter is om een ongeval te krijgen of mee te maken.

Succes!
 
Ach heb al zo vaak ongelukken gehad (gelukkig is de laatste alweer wat jaartjes geleden en niet eigen schuld) en ben zelfs op wat millimeters na verlamd geweest maar mij krijgen ze niet van de motor af. Ik heb nog nooit een moment getwijfeld zelfs niet na 6 weken plat op bed te hebben gelegen en een jaar revalideren. Motorrijden is gewoon en way of life.
 
Er gaan er altijd veel te veel onderuit, alleen tot nu toe waren de meeste gevallen (voor de meesten) niet meer dan statistieken of kranteberichtjes. Nu zijn er meer crashes die een naam/gezicht krijgen doordat je er over leest via MF. Maar dit verandert niets aan het aantal crashes. Ik geloof niet dat het aantal motorongevallen in NL nu ineens dramatisch hoger is, alleen lees je er nu, via MF, meer over.
:^ Absoluut de spijker op z'n kop.

Er gaan per dag meer automobilisten hemelen dan motorrijders (dat is allang geaccepteerd) en toch stapt iedereen weer in zijn koekblik, me included..
 
Er gaan er altijd veel te veel onderuit, alleen tot nu toe waren de meeste gevallen (voor de meesten) niet meer dan statistieken of kranteberichtjes. Nu zijn er meer crashes die een naam/gezicht krijgen doordat je er over leest via MF. Maar dit verandert niets aan het aantal crashes. Ik geloof niet dat het aantal motorongevallen in NL nu ineens dramatisch hoger is, alleen lees je er nu, via MF, meer over.


helemaal mee eens
 
Zou je zijn blijven rijden zonder deze verhalen :?
Zo ja, dan laat je niet van de wijs brengen en geniet van je hobby.
Zo nee, dan neem het geld en geniet ervan.

Je moet de verhalen niet naast je neerleggen, maar ik zou ze ook niet mee laten wegen in je beslissing. Je moet de beslissing voor jezelf nemen, niet omdat er ongelukken gebeuren.

Sterkte.

:^
 
Ik heb ook niet gezegd dat het is wat ik WIL, ik heb mijn twijfels, of eerder had ze, ik uite mijn twijfels naar mijn lieve ouders...(kuch)en alhoewel ze niet voor mijn motorbezit waren (en zijn) maakten ze me wel duidelijk dat ze dat geen goede zet vinden... :?

Maar goed, alles wat hierboven staat klopt ik weet wat de risico's zijn en het inderdaad niet het risico dat hoger is maar eerder de dekking, tis inderdaad meer in het nieuws. Toch blijft het aan mij knagen, niet dat het me in de weg staat om een nieuwe moto te kiezen, het blijft iets waarmee je bezig blijft en dat is ergens ook weer jammer.

Mijn vraag was dus eigenlijk meer op een echt serieus vlak, namelijk..hoe ga jij daar mee om? En dan niet zo van "och ik denk er nie an" of " accepteer het maar"

Groeten,

Moeb....(stapt wel weer op)
 
Met dank aan al die beschermengelen die met me mee liften ben ik zelf nog ongedeerd gebleven, ben in de loop der jaren wel kennissen en familie verloren aan ongelukken met fiets, brommer, auto of vrachtwagen. Als dit een beweegreden zou zijn om te stoppen met die voertuigen zou ik wel móeten blijven motorrijden. :Z

doe ik toch wel, maar dat wil niet zeggen dat ik die andere voertuigen heb afgezworen. Ze hebben allemaal voor- en nadelen. Heb ook genoeg bijna-ongevallen op de werkvloer meegemaakt en weet van meer dan genoeg fatale arbeidsongevallen, moeten we dan maar met z'n allen in de bijstand? De hele dag op de bank hangen kan rugklachten tot gevolg hebben. :P

Leven zonder risico's is saai :Z , het is alleen zaak deze risico's niet op te zoeken. Gewoon weer gaan rijden dus als je gebeente het weer toe laat!
 
Op woensdag 04 juni 2003 15:29 schreef Moebius_Sandman het volgende:
Ik weet het even niet meer....[knip]....of take the money and RUNNNNNNNNNNNNNNN????

Op woensdag 04 juni 2003 15:33 schreef the collector het volgende:
en dit post je op MF en verwacht objectieve reakties ???? [knip]

Een objectieve reactie kan hij van mij krijgen... ik heb zelf namelijk ook wel eens het zelfde gehad. Maar niet zozeer na ongelukken, maar wel na een aantal bijna-ongelukken en nadat een zeer ervaren motorrijder (ook op snelheid) tegen mij zei dat hij vond dat ik als een bezetene reed, terwijl ik alleen het idee had dat ik 'lekker doorreed'... toen ben ik ook gaan denken, waar ben ik mee bezig, is het het risico nemen wel waard....

maar ja, het antwoord is simpel... je haalt je motor uit de garage, gaat zitten, rijdt een stukje, en je bent alles weer vergeten.... :}
 
wat helldesker zij , trek je gewoon niks aan van wat je hoort , en bekijk het gewooon zonder de recente crashes , je kan evengoed overreden worden als je je deur uitgaat om naar de bakker te gaan zeg ik altijd en geloof mij ik rij al 2 maanden niet meer sinds ik gepakt ben en het is en was gewoon een groot deel van men leven als je je slecht voelt is het gewoon zaleg om een toertje te kunnen doen als het zonnetje schijnt tank je je tank gewoon vol en ga je een toertje doen voor een namidag en naast het rijden zelf heb je er ook een vriendekring bij waar je mee gaat rijden en mee aan motors vijst enzo .
Mijn leven is in elk geval een pak leger elke keer als de zon schijnt en er iets met twee wiele ( en een vitese pook ;) ) voorbij rijd mis ik het gewoon enorm

ik zou verder doen , gewoon terug rechtstaan en je er niet te veel van aantrekken maarja daarom moet jij dat nog niet doen en misschien betekent het gewoon niet zoveel voor jou

wacht tot als alles goed genezen is een week goed weer is en huur een moto voor die week , toer een week rusteg rond en beslis na die week ( wedde dat er weer een duc ( of een jappaneesje }) ) komt ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan