Balen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch ook allemaal niet interessant om te weten?
De accu moet weer vol en de carburateurs moeten lekvrij gemaakt worden. Mogelijk moet de tank schoongemaakt worden.
Wellicht niet interessant, maar geeft al wel een indicatie.
Als, zoals er gezegd werd, een motor met carbs een half jaar stil staat, er getankt is met E95 dan is er een grote kans op gomvorming door de ethanol. En anderzijds ja, je het spul moet toch uit elkaar om het schoon te maken.
Accu moet idd. vol, druppellader is voor langere tijd stilstaan nooit verkeerd (maar kies wel voor een Optimate).
 
Diverse geragebedrijven, motorzaken, scooterzaken en de ANWB die dit ondersteunen.
Nu mensen veel thuis werken en de personenwagens minider rijden zien ze zelfs bij de ANWB en de dealers dat een hoop personenwagens allemaal slurry in de olie hebben als gevolg van E10 en langere periode stilstaan.
Maar blijf jij vooral je kop in het zand steken, ja er zullen motoren zijn die geen last hebben, er zijn ook mensen die 60 jaar roken en overlijden van ouderdom, dan is roken blijkbaar ook niet ongezond......

Ik zeg alleen maar dat niet álle motorproblemen worden veroorzaakt door E10. Ik probeer een volstrekt onnodig, vooringenomen, kleuterig antwoord van @mean-machine te nuanceren door te stellen dat niemand weet wat er hier precies gebeurd is, laat staan weet wat er aan de hand is.
E10 de schuld geven is vooralsnog volstrekte onzin. Toen ik vroeger (sorry, ik ben nog een 50+) aan brommers sleutelde hadden ze ook last van vieze carburateurs en roest in de tank, voordat er Ethanol werd bijgemengd in de brandstof. Om E10 dus als enige en volledige schuldige aan te wijzen voor een vooralsnog onbekend probleem wat ook al bestond vóór het E10 tijdperk?

Maar goed, zoek het lekker uit, als je een band lek rijdt geef je E10 ook maar de schuld aangezien volgens velen hier E10 de oorzaak is van alle kwaad.
Ik 'steek mijn kop wel in het zand', als dat betekent dat ik onbevooroordeeld en met een ruime, open blik naar een probleem kijk.
:Y :W




Welnu, ik hoopte dat dit topic na een aantal correcties van een aantal gebruikers niet meer over E10 zou gaan. Sorry @Oma Karin voor de vervuiling, namens alle E0 en E10-gekkies.
 
Ik zeg alleen maar dat niet álle motorproblemen worden veroorzaakt door E10. Ik probeer een volstrekt onnodig, vooringenomen, kleuterig antwoord van @mean-machine te nuanceren door te stellen dat niemand weet wat er hier precies gebeurd is, laat staan weet wat er aan de hand is.
E10 de schuld geven is vooralsnog volstrekte onzin. Toen ik vroeger (sorry, ik ben nog een 50+) aan brommers sleutelde hadden ze ook last van vieze carburateurs en roest in de tank, voordat er Ethanol werd bijgemengd in de brandstof. Om E10 dus als enige en volledige schuldige aan te wijzen voor een vooralsnog onbekend probleem wat ook al bestond vóór het E10 tijdperk?

Maar goed, zoek het lekker uit, als je een band lek rijdt geef je E10 ook maar de schuld aangezien volgens velen hier E10 de oorzaak is van alle kwaad.
Ik 'steek mijn kop wel in het zand', als dat betekent dat ik onbevooroordeeld en met een ruime, open blik naar een probleem kijk.
:Y :W




Welnu, ik hoopte dat dit topic na een aantal correcties van een aantal gebruikers niet meer over E10 zou gaan. Sorry @Oma Karin voor de vervuiling, namens alle E0 en E10-gekkies.

Ik heb altijd Euro95 (e10) getankt, en tank het nu nog. Met zowel mijn auto (BMW) als motor (eerst Yamaha met carbs en nu Suzuki met injectie). Als zeevarende staan mijn voertuigen twee keer per jaar zo'n drie maanden of langer stil. Als ik thuis kom is het "tik en lopen". Hang ze ook niet aan een druppellader of iets dergelijks. De tank van de Yamaha was gecoat met tankcure. Daar mankeerde na 10 jaar helemaal niets aan. Maar goed, misschien moet ik toch maar e5 gaan tanken om problemen te voorkomen?
 
Niet alleen bij motorfietsen.
Op facebook gelezen zeker ? Bij motoren en autos na 2000 zijn er eigenlijk geen extra problemen te verwachten omdat die geen kunststoffen meer gebruiken die niet tegen alcohol kunnen. Ja, de ethanol absorbeert gemakkelijker water maar dat is meestal niet het echte probleem. grote probleem is dat onze moderne benzines, geen ouderwetse benzines meer zijn. De vluchtige fracties in moderne benzines vervliegen sneller waardoor de samenstelling veranderd. Dit is ook bij 98 en andere benzines zo. Wil je safe gaan moet je een alkydbenzine gebruiken maar die zijn zo veel duurder dat het niet handig is voor normaal gebruik, leuk voor in oldtimers en kleine motoren als grasmaaiers, kettingzagen etc.. Ik tank in alle motoren al jaren lang gewoon alle benzines die ik maar tegenkom. geeft dat problemen, tot op heden 1 keer bij een oude BMW R100Rt waarvan de originele benzineslang plakkerig werd van de benzine. Verder in geen enkele motor ooit problemen gehad.

Is het daarom waar wat ik vertel, geen idee. Ik hoor in mijn kennissenkring verdacht weinig geluiden van problemen met de benzines. Om dus zomaar te zeggen dat het daaraan ligt zou ik niet doen. Doorroesten van een tank komt door water maar dat kan ook door jarenlang half leeg in de schuur te staan met wat dan ook erin gebeurd zijn.

de extra problemen die nu naar boven komen met voertuigen zijn vaak niet brandstofgerelateerd maar accutechnisch. Omdat voertuigen minder rijden worden ze minder betrouwbaar. Zeker moderne auto's kunnen erg slecht tegen stilstaan, de computers die continue aan de accu lurken helpen daar niet aan mee. SLudge in de olie, wat ik ergens las in een topic, die er nu uitkomt zal meer te maken hebben met korte ritjes waardoor de motor niet warm wordt. Heeft ook niets met de brandstof te maken.

Benno
 
Punt 1 kom ik niet op fuckbook
Punt 2 ga je weer verder onder een modbreak die zegr dat er andere topics voor e 10 zijn. Wie is hier nou een fuckboeker???

Weer gerapporteerd met verzoek om een slotje
 
Nooit E10 tanken!
Sorry hoor, maar volkomen los van de vraag of er iets in zit of niet, maar is het nou echt nodig ongeveer ieder topic hier op MF te misbruiken/verzieken om die mening voortdurend naar binnen te drammen?? Ik krijg er nu een beetje een gevoel van dat volkomen aansluit bij de topictitel.

Je mag van mij alles vinden/tanken wat je wilt, maar het zou best fijn zijn als je de overige 10.000 oid gebruikers van MF ook hun eigen mening (en mogelijkheid tot het bespreken van andere onderwerpen) gunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan