Balen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad.. het is topic over een probleem. En Rob is hier een held, wat de rest er ook offtopic over te zeiken heeft. Het gaat er om dat een mede forum lid een probleem heeft. En als we dat op kunnen lossen, zou dat meer dan mooi zijn. Denk in oplossingen.. dus geen bangmakerij.
 
Wat nou “Gaan we weer?"
Of je geeft een onderbouwde reactie of je negeert het.
Gaat er mij om dat er meerdere lezers rekening mee houden dat ze niet zomaar even een motor uitlenen zonder de eventuele gevolgen onder ogen te zien.

Hoe jij er verder over denkt zal mij aan mijn reet roesten.:W

De motor is verzekerd, en ja, op Rob's naam. Mocht er schade ontstaan, word de berijder ook gemeld, dus die krijgt de aantekening.. niet de verzekering nemer.
 
@Oma Karin als je al met roest in je tank begint heb je best een weg te gaan. Tank legen, schoonmaken, ontroesten. Brandstofsysteem reinigen, inclusief carbs, hoeveelheid werk is best afhankelijk van de mate van verontreiniging maar kan goed oplopen... Stel dat je in Ypenburg woont, dan kan je best onder onze begeleiding je motortje in orde komen maken, en voor zo lang die het niet doet mag je mijn Kawasakitje wel lenen, een K250C...
Tuurlijk laten we je niet tobben en het voordeel van bij ons bezig zijn is dat je er zo waanzinnig veel van leert omdat wij ook alles fout doen...
 
Wat nou “Gaan we weer?"
Of je geeft een onderbouwde reactie of je negeert het.
Gaat er mij om dat er meerdere lezers rekening mee houden dat ze niet zomaar even een motor uitlenen zonder de eventuele gevolgen onder ogen te zien.

Hoe jij er verder over denkt zal mij aan mijn reet roesten.:W
Als Rob dit aanbied maakt hij zich daar helemaal niet druk over, waarom zou jij dat dan wel doen?
 
De motor is verzekerd, en ja, op Rob's naam. Mocht er schade ontstaan, word de berijder ook gemeld, dus die krijgt de aantekening.. niet de verzekering nemer.
Het enige waat ik over in zou zitten is dat @Oma Karin in zo'n geval er maar goed vanaf komt.

Mijn leven bestaat niet uit clausules, veiligheidsgordels, borgingen, waarschuwingen en handleidingen maar uit mensen en living-the-full-life en "zo, dat ging maar nèt goed"
 
Kan wel toelichten dat de no claim per motor bepaald wordt maar dat ik instap met 75%, daarbij heb ik no claim garantie afgekocht. Maar da's allemaal niet belangrijk voor die paar tientjes.
 
Misschien heb ik het gemist: wat voor motor heeft Oma Karin? En welke kleur? Met een beetje mazzel staat er net een tank zonder roest in de juiste kleur op marktplaats.
 
Eindelijk het rijbewijs en sta je klaar voor de allereerste rit met je motor die al een tijdje staat, start de motor niet!!! 😩 Benzine gutst er onderuit en de nieuwe accu zo goed als leeg. Waarschijnlijk door roest in de tank en carburateur die schoongemaakt moet worden... Wat een domper 😭

Beste Karin,

Wat jammer dat net je motor niet wil rijden op het moment dat het nog een beetje mooi weer is tussen al deze koude dagen.
Ook jammer dat je topic waarbij je misschien alleen even je hart wou luchten, zo word vervuild en overschreeuw door mannetjes die hun gelijk willen halen en een wedstijdje verpiesen leuk vinden.
Op zich wel weer een mooie oefening voor als je over een paar jaar kleinkinderen hebt in de leeftijdscategorie waarbij dit gedrag normaliter ophoud rond een jaar of 12.

Mochten ze rond hun 16 nu nog steeds ruzie maken over wie gelijk heeft ipv over meisjes en andere dingen weet je iig wel forum je ze gerust naar toe kan verwijzen.

stop arguing.jpg
 
Data die dat ondersteunt (behalve van horen zeggen) en andere oorzaken uitsluit is er nog steeds niet helaas.

En zonder enige achtergrond informatie zeggen dat een roestige tank en een lekkage door E10 komt is klinkklare onzin. Dat is zeggen dat je een gebroken been hebt omdat je rookt, want dat veroorzaakt ook zo ongeveer alle gezondheidsproblemen tegenwoordig.
Er zijn talloze andere mogelijke oorzaken namelijk.
Onze Honda Hybride is rond de tankdop toch behoorlijk behoorlijk geroest van de E10, dat heb ik bij mijn motoren niet gehad, ook niet bij de racemotoren van mijn zoontje, daar tanken we alleen 100+ voor. Die E10 rotzooi komt absoluut niet in mijn motoren. Heb al motorscooters gezien waar de kunststof tank gewoon stukjes losliet aan de binnenkant van die rommel met alle gevolgen van dien. E10 is rotzooi en dat is al een tijdje bekend. (sorry moest er even uit)


Hwd Edcadmin GIF by Harborne Web Design Ltd
 
Mooi gebaar maar hoe denk je dat de verz. reageert bij schade?
En hoe zit het dan met je schadevrije jaren (over al je motoren)?
Ik zou hem alleen via motorshare o.i.d. uitlenen.

Jou raakt het niet maar met jouw opmerking steek je wel een stokje voor een voordeel dat een ander kan genieten; lees het lenen van een motor en hulp bij het fixen/toezicht door dezelfde. Dat is toch super dat iemand dat aanbiedt, al zou jij het niet doen.

Ik heb een aantal van dergelijke collega's. Die balen ervan ervan wanneer ik een chocolade letter krijg, ook al houden ze zelf niet van chocola...
 
Ik heb gewoon e95 getankt 😉
Ja, dat krijg je ervan als je 95E10 tankt.
Struisvogels blijven steeds maar denken dat 't niks uitmaakt. Maar ethanol is garantie voor ellende!

Er is verwarring over octaangetal en over ethanol-percentage.
Octaangetal is wat je motor werkelijk nodig heeft om pingelen te voorkomen. Dat VERWOEST jouw motor. Zie manual.
Op lange termijn komen er altijd problemen met ethanol in de benzine.
Met ethanol heb je vervuilde sproeiers, verroeste tanks, verrotte pakkingen.
Maar voor sommigen is het beter dat ze eerst eens stil komen te staan, voordat ze het ook zullen gaan begrijpen. (hoop ik)

Modbreak:

Knip. Op de man spelen is niet nodig

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Oma Karin als je al met roest in je tank begint heb je best een weg te gaan. Tank legen, schoonmaken, ontroesten. Brandstofsysteem reinigen, inclusief carbs, hoeveelheid werk is best afhankelijk van de mate van verontreiniging maar kan goed oplopen... Stel dat je in Ypenburg woont, dan kan je best onder onze begeleiding je motortje in orde komen maken, en voor zo lang die het niet doet mag je mijn Kawasakitje wel lenen, een K250C...
Dat is een mooi aanbod Rob, wie weet kan ik het met jullie hulp oplossen. Ik stuur je morgen even een berichtje. Thx supertof!
 
Ja, dat krijg je ervan als je 95E10 tankt.
Struisvogels als Blackbandit4 blijven steeds maar denken dat 't niks uitmaakt. Ethanol is garantie voor ellende!
Moderne auto's kunnen er wel tegen, hebben een tank van kunststof of iets anders dat niet roest, maar alcohol is hygroscopisch, dus krijg je roest in de tank.

Ik beweer niet dat 95 troep is, maar niet geschikt voor oudere motoren.
 
Niemand die vraagt om wat voor motor het gaat, hoe oud, onderhoud.... hoe lang staat ie al stil?
En hoe is die weggezet? Benzinetank vol, met welke conserveringsmiddelen of Euro98 (ipv. 95 met ethanol)....

Het aanbod van een motor uitlenen, grappig dat iedereen daar over valt. Grandioos aanbod, wel met "risico" maar als Rob zijn verzekering op order heeft (zoals iedereen behoort te hebben) is er geen man overboord.
 
Ja, dat krijg je ervan als je 95E10 tankt.
Struisvogels als Blackbandit4 blijven steeds maar denken dat 't niks uitmaakt. Maar ethanol is garantie voor ellende!

Er is verwarring over octaangetal en over ethanol-percentage.
Octaangetal is wat je motor werkelijk nodig heeft om pingelen te voorkomen. Dat VERWOEST jouw motor. Zie manual.
Op lange termijn komen er altijd problemen met ethanol in de benzine. (maar Blackbandit4 is niet in staat om dat te snappen)
Met ethanol heb je vervuilde sproeiers, verroeste tanks, verrotte pakkingen.
Maar voor sommigen is het beter dat ze eerst eens stil komen te staan, voordat ze het ook zullen gaan begrijpen. (hoop ik)
Het beste is als Blackbandit4 met dikke problemen stil gaat komen te staan. Mss dat ie dan gaat leren! (denk t niet)
Maar dat betwijfel ik. Een echte gek zal nooit gaan leren!
Nou,nou tis me wat
 
Iedereen moet tegenwoordig overal maar wat van vinden. Men weet het altijd beter en moet z'n stempel drukken. Als @Rob RD z'n motor aan oma wil uitlenen dan moet ie dat toch lekker zelf weten. Wat kan jou dat nou schelen, Rob is onderhand al 110 jaar oud dus die is wijs genoeg om zelf te bepalen wat ie doet.
 
Niemand die vraagt om wat voor motor het gaat, hoe oud, onderhoud.... hoe lang staat ie al stil?
En hoe is die weggezet? Benzinetank vol, met welke conserveringsmiddelen of Euro98 (ipv. 95 met ethanol)....


Het aanbod van een motor uitlenen, grappig dat iedereen daar over valt. Grandioos aanbod, wel met "risico" maar als Rob zijn verzekering op order heeft (zoals iedereen behoort te hebben) is er geen man overboord.

Dat is toch ook allemaal niet interessant om te weten?
De accu moet weer vol en de carburateurs moeten lekvrij gemaakt worden. Mogelijk moet de tank schoongemaakt worden.
 
Niemand die vraagt om wat voor motor het gaat, hoe oud, onderhoud.... hoe lang staat ie al stil?
Kostte mij ongeveer een halve seconde om dat te achterhalen: Een Kawa EN500 die ongeveer een half jaar stil heeft gestaan.
Voor de rest ben ik het eens met @DAF400 hier boven: dat is niet zo ontzettend interessant. Accu opladen of vervangen en wat kanaaltjes bevrijden van ingedampte benzineresten. Veel meer kan het niet zijn als de motor voor die tijd gewoon rijdbaar was.

En ik wil niemand iets verwijten, maar dat is een stuk minder moeite dan de energie die in dit topic wordt besteed aan het bekritiseren van elkaar. 🤔 O-)
 
Laatst bewerkt:
Data die dat ondersteunt (behalve van horen zeggen) en andere oorzaken uitsluit is er nog steeds niet helaas.
Diverse geragebedrijven, motorzaken, scooterzaken en de ANWB die dit ondersteunen.
Nu mensen veel thuis werken en de personenwagens minider rijden zien ze zelfs bij de ANWB en de dealers dat een hoop personenwagens allemaal slurry in de olie hebben als gevolg van E10 en langere periode stilstaan.
Maar blijf jij vooral je kop in het zand steken, ja er zullen motoren zijn die geen last hebben, er zijn ook mensen die 60 jaar roken en overlijden van ouderdom, dan is roken blijkbaar ook niet ongezond......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan