Balhoofd lagers VT 1100

Sander_R

MF veteraan
15 dec 2009
5.034
0
Hallo beste techneuten.

Mijn vader heeft een honda shadow VT1100 uit '94

Hij heeft zijn balhoofd lagers versleten en wilt deze graag zelf vervangen.
Kan iemand een beknopte uitleg geven hoe hij dit moet doen en waar hij rekening mee moet houden??

Mvg Sander
 
daar hebben jullie gelijk in! maarrrr geef dat dan door bij de modjes en zeg dat ze dit forum sluiten :S

ik heb toch gewoon een technische vraag, en ik wil hier meer info over omdat ik ergens dacht te hebben gelezen dat je de lagers in de vriezer moet leggen..
 
het kan natuurlijk wel maar het is niet nodig.
lager kun je redelijk makkelijk met een goed passende pijp op de balhoofdpen tikken.
ook de schalen gaan met een goed passende dop zo in het frame.
 
martel en bananen man *O* bedankt, ik wist al niet zeker of dat vriezer verhaal onzin was. al zou het natuurlijk best kunnen omdat materialen krimpen bij kou..
Maar als het verder niet z'n ingewikkelde klus is dan moet hem dat wel lukken. :Y bedankt tot zo ver :Y
 
*O* het gaat de goeie kant op!! nog even en ik kan het zelf ;) :X

Jongens wat denken jullie :? is deze klus te doen voor iemand die wel redelijk technisch is :? hij doet zelf ook altijd alle vloeistoffen vervangen. wielen, stuur etc. heb ik er ook wel al vaker af zien liggen.
 
*O* het gaat de goeie kant op!! nog even en ik kan het zelf ;) :X

Jongens wat denken jullie :? is deze klus te doen voor iemand die wel redelijk technisch is :? hij doet zelf ook altijd alle vloeistoffen vervangen. wielen, stuur etc. heb ik er ook wel al vaker af zien liggen.

Goed bekijken hoe het in elkaar zit, dus niet eerst sleutelen en dan later kijken hoe het weer inelkaar moet en in omgekeerde volgorde weer monteren en vooral schoon werken maar je moet het wel "durven"... succes.
 
Laatst bewerkt:
*O* het gaat de goeie kant op!! nog even en ik kan het zelf ;) :X

Jongens wat denken jullie :? is deze klus te doen voor iemand die wel redelijk technisch is :? hij doet zelf ook altijd alle vloeistoffen vervangen. wielen, stuur etc. heb ik er ook wel al vaker af zien liggen.

is niet zo ingewikkeld.

vorkpoten eruit halen, balhoofdmoer los, bovenste kroonplaat eraf, stelmoer los en t stuk eruit pakken. onderste lagerschaal er recht afslaan met ouwe bandelichter ofzo, anders voorzichtig inslijpen. nieuwe lager er niet op de buitenste ring op slaan want dan sloop je het lager, boel weer monteren, afstellen en klaar. gewoon kijken hoe het zat en logisch denken moet je een heel eind komen ;)
 
is niet zo ingewikkeld.

vorkpoten eruit halen, balhoofdmoer los, bovenste kroonplaat eraf, stelmoer los en t stuk eruit pakken. onderste lagerschaal er recht afslaan met ouwe bandelichter ofzo, anders voorzichtig inslijpen. nieuwe lager er niet op de buitenste ring op slaan want dan sloop je het lager, boel weer monteren, afstellen en klaar. gewoon kijken hoe het zat en logisch denken moet je een heel eind komen ;)

Heej heel erg bedankt!! ik zal dit straks even aan mijn pa laten lezen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan