Balhoofd Pegaso '95

Spook68

MF'er
23 aug 2005
31
2
Zwolle
De balhoofdlagers van m'n Pegaso uit 95 moeten worden vervangen. De motorzaak (geen Aprilia dealer) heeft ze besteld en nu wacht ik al 2 maanden opdat die set compleet is: er is maar een deel geleverd.

Nergens kan ik alternatieven vinden of afmetingen van de lagers die er in moeten.
Weet iemand een alternatieve leverancier of welke lagers er in moeten.

Van een Pegaso uit '97 kan ik wel spare parts vinden maar dat is een ander model. Het gaat me dus specifiek om de '95 versie.

Casper
 
De balhoofdlagers van m'n Pegaso uit 95 moeten worden vervangen. De motorzaak (geen Aprilia dealer) heeft ze besteld en nu wacht ik al 2 maanden opdat die set compleet is: er is maar een deel geleverd.

Nergens kan ik alternatieven vinden of afmetingen van de lagers die er in moeten.
Weet iemand een alternatieve leverancier of welke lagers er in moeten.

Van een Pegaso uit '97 kan ik wel spare parts vinden maar dat is een ander model. Het gaat me dus specifiek om de '95 versie.

Casper

Een heel gek idee,. de aprilia dealer? of zit die een paar Km te ver fietsen?
 
De balhoofdlagers van m'n Pegaso uit 95 moeten worden vervangen. De motorzaak (geen Aprilia dealer) heeft ze besteld en nu wacht ik al 2 maanden opdat die set compleet is: er is maar een deel geleverd.

Nergens kan ik alternatieven vinden of afmetingen van de lagers die er in moeten.
Weet iemand een alternatieve leverancier of welke lagers er in moeten.

Van een Pegaso uit '97 kan ik wel spare parts vinden maar dat is een ander model. Het gaat me dus specifiek om de '95 versie.

Casper


Hey Casper, ga ff naar een andere zaak. Volgens mij zijn SAFE zaken ook Appie dealer. dat spul moet met een week te leveren zijn!


Succes
 
Ik heb aal die dealers in de buurt (dat is een ruim begrip in Drenthe) al aan de lijn gehad, incl alle appie dealers. Nix op voorraad en in geen enkel boek staat een vervangend type. En het handboek van appie noemt natuurlijk alleen hun eigen bestelnummer |(
Die lagers zijn al besteld via de importeur maar het blijkt dus een deellevering: set was niet compleet :( Motorzaak & importeur kunnen niet veel meer dan bellen en wachten.

Als ik nu een vervangend lager vind dan kan die er in gezet worden en kan ik weer rijden. Vandaar de vraag naar de techniek.
Andere dealers bellen was wel zo voor de hand liggend dat ik er dus ook wel opgekomen was ;)

Casper
 
Ik heb aal die dealers in de buurt (dat is een ruim begrip in Drenthe) al aan de lijn gehad, incl alle appie dealers. Nix op voorraad en in geen enkel boek staat een vervangend type. En het handboek van appie noemt natuurlijk alleen hun eigen bestelnummer |(
Die lagers zijn al besteld via de importeur maar het blijkt dus een deellevering: set was niet compleet :( Motorzaak & importeur kunnen niet veel meer dan bellen en wachten.

Als ik nu een vervangend lager vind dan kan die er in gezet worden en kan ik weer rijden. Vandaar de vraag naar de techniek.
Andere dealers bellen was wel zo voor de hand liggend dat ik er dus ook wel opgekomen was ;)

Casper

Okey jij wint,. ga met het complete lager naar een lagerboer in de buurt.
Bij mij in de buurt is dat Laman die zullen vast meerdere vestegingen hebben.
Maar als ze daar dat lager even opmeten kunnen ze je zo de goei megeven of bestellen en dan is hij bijna zeker weten wel binnen een week op voorraad. Of je zoekt het lager op op internet SKF heeft vast wel een passend lager. En het nummer wat bij dat lager hoort zou een moterboer in de buurt wel moeten kunnen bestellen denk ik,. Maar naar een lager/metaalbewerkings winkel in de buurt lijkt me het makkelijkst.
 
Okey jij wint,. ga met het complete lager naar een lagerboer in de buurt.
Bij mij in de buurt is dat Laman die zullen vast meerdere vestegingen hebben.
Maar als ze daar dat lager even opmeten kunnen ze je zo de goei megeven of bestellen en dan is hij bijna zeker weten wel binnen een week op voorraad. Of je zoekt het lager op op internet SKF heeft vast wel een passend lager. En het nummer wat bij dat lager hoort zou een moterboer in de buurt wel moeten kunnen bestellen denk ik,. Maar naar een lager/metaalbewerkings winkel in de buurt lijkt me het makkelijkst.

Je zit HEEL dicht op m'n probleem. Ik geb geen zin/tijd/plek om zelf dat balhoofd te doen (of een gebrek aan lef natuurlijk ;) ).
Ik had de monteur al voorgesteld om de lagers op te meten en dan een alternatief te bestellen. Daar had hij geen zin in en dat begrijp ik wel: eerst een uur om die dingen er uit te krijgen, meten en weer terug zetten (geen plek om een ontmantelde motor een week te stallen) en dan weer het zelfde als de lagers er zijn. Dan moet ik eerst flappen laten zien.

Daarom was ik op zoek die het wel zelf had gedaan of gewoon de maten weet. Dan is het maten doorgeven en gaan met den banaen. Moet ik nog wel die monteur overtuigen natuurlijk.

Morgen weer eens bellen, wellicht heeft de post wat gebracht.
 
Het is bijna 2 weken later en het is gelukt. Hetregent en ik kan rijden B| .

Het lager kwam niet uit Italie maar uit de buurt bij een appie dealer die vergeten was dat het lager voor een '95 het zelfde is als die tot 2003 zijjn gebruikt. Idioot dure dingen. Daarom een tekeningetje. Boven en onder zijn gelijk.

balhoofdlagertekeningej9.jpg


Is dit standaard? Ik ga niet zoeken, ik heb hem al ;) .

Casper
 
Allebij het zelfde.

Ik had wel verwacht dat het een standaard lager is. Het is geen high-end fiets.
Maar als je de maat niet weet moet je dokken B| .
Dus, peg bestuurders, doe je voordeel. Het is nu weer een lekker fietsie :]

Casper
 
Terug
Bovenaan Onderaan