Balhoofdbevestiging CB750 (K0)

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
Even een kort vraagje, kom er niet zo snel uit, namelijk. Nu de CB1 de schuur uit gaat, en de nieuwe R6 van m'n meisje een buitenslaper wordt (of in de woonkamer :( ) en Benny wegens slecht gedrag buiten moeten slapen onder een hoes heb ik eindelijk weer ruimte in de schuur om te gaan klussen *O*

Dus eindelijk eens beginnen aan de CB750. Maar nu vraag ik me het volgende af. Volgens de verkopende partij indertijd heeft dit gevaarte over het circuit gereden. Nu weet ik dat er indertijd behoorlijk wat verstevigingen mogelijk waren rondom het balhoofd etc. Als ik kijk naar het balhoofd, lijkt het wel of er een soort van beugeltje overheen is gezet? Is dta standaard ? Als ik tijd heb zal ik even proberen een foto te maken.

Maar is hier iemand die ervaring heeft met een verstevigd CB frame, en hoe dat er in de praktijk uit zou moeten zien?
 
En dan hier wat plaatjes:

full
 
Is heel normaal zo'n plaatje daar, zelf m'n XT heeft dat :9 als ut zelfbouw was geweest had het er ook anders uitgezien. Dit lijkt me geperst in een mal.
 
Ja dat dacht ik dus ook. Maar wilde het even zekers weten voordat ik de hele handel op een kar naar Nico Bakker breng voor Jan Joker.
 
Bedoel je onder de bovenste kroonplaat? Dat is spuitnevel.... nog een extra souvenier van de vorige eigenaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan