Balhoofdlager vervangen belangrijk

CRAM66

Rookie
27 jul 2009
18
0
Goedenavond allen,

Hoe belangrijk is het om de balhoofdlager te laten vervangen.
Ik voel speling op m'n voorvork en een duidelijke "knik".
Nu ga ik maandag met zoonlief een paar dagen touren in Oostenrijk.
Lager van te voren vervangen of kan dit ook na de tour.

Alvast bedankt.
 
Moest laatst bij wijze van uitzondering een givi universeel kofferrek op een yamaha radian monteren. Pak ik dat ding buiten en loop richting werkplaats. Op het moment dat ik moet sturen voel ik wat voor een krater er in dat balhoofdlager zit. Dus ik loop even naar de klant toe;

Ik: Wist u dat uw balhooofdlager he-le-maal op is?
Klant: Balhoofdlager, wasda? :?
Ik: ...uitleg

Klant: En wat kost dat dan?
Ik: Nou, eens even kijken. Lagertjes een paar tientjes, arbeid zo rond de 100-150 euro. Moet ze wel eerst bestellen (BMW dealer en dus geen yamaha spulletjes liggen).

En vervolgens kreeg ik me toch een lading gescheld over me heen. Of ik wel niet goed wijs was, dat er niks mis wat met de lagering, dat ik hem probeerde op te lichten. Het is dat dat rek er al op zat, anders had ik hem onder de pers gelegd. Hoe durven sommige mensen....
Omgaan met klanten, het is een vak apart.
De volgende keer doe je het nog voorzichtiger. :+
 
quote: Daveydave schreef op 02 augustus 2012 @ 21:13: gelijk vervangen.............. door die konische die zijn veel beter,afstellen is een trukje voor dat is je staat stapt af en trekt de motor op de staandaard en het achter wiel zodat het voorwiel van de grond komt.recht stuur en los laten als het stuur valt tegen de nokken mag hij niet met een klak geluid er tegen komen hij moet lekker los maar niet te los terug bewegen,niet vallen....... succes

Leuke truc... Je weet dan nog niet of je lager alsnog te los staat. Je stuurbeweging wordt ook door gas- koppelings- elektrakabels etc. gedempt

Geloof me zoveel dempen die kabels echt niet
 
Goedenavond allen,

Afgelopen donderdag teruggekomen uit Oostenrijk. Geweldig genoten en als ik eerlijk moet zijn weinig van het balhooflager gemerkt (er komt natuurlijk ook niet van de een op andere dag speling op te staan). Ik ga er binnenkort maar eens rustig naar kijken. Het heeft nu geen haast meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan