Balhoofdlager

hornet46

MF veteraan
19 jul 2008
4.216
163
Wijchen
Mannen,
Vraagje: weet iemand waarom een balhoofdlager telkens weer los loopt?
We hebben deze vervangen vorig jaar en netjes alles weer terug gemonteerd, ook de borgring met die lipjes die je omhoog en omlaag moet vouwen, maar telkens gaat die weer los! We hebben hem nu al 2x na gesteld en er komt telkens weer speling op.

Nu hebben we de balhoofdlagers bij meerdere motoren vervangen en dat was 1x na stellen en nooit meer!
Zijn de lagers nu al kapot of hebben we hem misschien in het begin te hard aangedraaid? We kunnen de oorzaak niet achterhalen.
En als we hem, de moer, een kwart slag vaster draaien dan is de speling weer weg!
Of zal die dan nog steeds te los zitten en kan het zijn dat als we hem nog een keer vast draaien dat het dan weg is.
Maar we willen volgende week erna gaan kijken, dus mensen die dit al hebben mee gemaakt, kom maar op met de tips.

Zijn trouwens de normale balhoofdlagers niet de conische variant.
Gaat om een RSV mille uit 2001
Bedankt alvast.

Gr Steve.
 
Bedankt voor jullie reacties,
Ik denk dat ik het moet zoeken in de lagerschalen.
Want heb ze eerst op 40nm vast gezet daarna weer los gemaakt en vast gezet op 20nm. En dan valt het stuur mooi naar links of rechts.
 
Toch niet altijd, ik weet dat collega's juist die onderste kroonplaat er af haalden om er een voor een dikkere voorpoot op te persen
 
Toch niet altijd, ik weet dat collega's juist die onderste kroonplaat er af haalden om er een voor een dikkere voorpoot op te persen

Volgens mij kan de balhoofdpen er enkel naar onder uitgeperst worden.
honda%20duc-500x500.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan