Balhoofdlagers op maat?

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Hallo, Ik ben bezig met een Honda Fireblade projectie.
hier wil ik een voorvork van een KTM Superduke plaatsen.
de balhoofdpen van de KTM is bij beide lagers 29mm dik.
nu het probleem, ik heb de volgende lagers nodig die ik nergens kan vinden:
29x47x15
29x55x17
na wat brainstormen over het aanpassen van de balhoofdpen kom ik tot de conclusie dat dit niet makkelijk is, het lager wat leverbaar is voor de 47 mm is 25x47x15, mocht ik een andere pen draaien die hiervoor geschikt is, is deze niet meer dik genoeg voor de bovenste kroonplaat.
nu dacht ik er aan om de kelkjes in het balhoofd aan te passen zodat ik lagers kan gebruiken met een kleinere buiten diameter.
kan dit?
wie kan me helpen?
 
Ik heb iemand naar Brammers gestuurd, die zei dat hij geen lagers had hiervoor.
Hij had wel 25x47x15 en 30x47x15, maar deze maten helpen mij niet.
Een vulbus van met een wand van .5 mm zou hem passend maken maar dit zou niet stevig genoeg zijn.
Kun je geen lagers op maat laten maken?
 
Je zou een iets groter lager op maat moeten draaien.
Maar ik weet niet of iedere draaier daar aan wil beginnen, die lagerschalen zijn nogal hard.....
 
Lagerschalen die in de masten van heftrucks zitten heb ik in ieder geval vaker afgedraaid, dus zou een optie kunnen zijn, weet niet of alle schalen dezelfde hardheid hebben...
 
Er zijn fabrieken zat in china die lagers op maat kunnen maken.
Alleen heeeel erg duur.

De beste optie is denk ik toch een stuurpen op maat maken en een vulbus voor de bovenste kroonplaat gebruiken.

Lagers uitdraaien/afdraaien kan ook , maar als je dan een keer nieuwe lagers nodig hebt moet dat weer opnieuw laten doen.
 
De KTM lagers hebben toch een binnenmaat van 29?
Dan hoef je toch alleen de buitenkant aan te passen? Dat zou ik gewoon met een vulbus doen.
Anders een andere pen maken met bruikbare (Honda) maten.
 
Vaak is het mogelijk om twee lagers van dezelfde fabrikant en ongeveer de zelfde maat te combineren.
(Dwz de binnenschaal en een andere buitenschaal)
Misschien is dat wat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan