Ik weet er is al het een en ander over gepost, maar toch heb ik een (persoonlijke) vraag.
Toen ik enkele weken gelden mijn motor terughaalde van de dealer gaf deze mij de opmerking mee dat de balhoofdlagers aan het slijten waren. Dat zou ik in dit stadium nog helemaal niet merken en dus hoefde ik mij daarover ook nog helemaal niet druk te maken. Het was normaal dat deze lagers bij een eerste montage slechts een ruwe 30.000 km meegingen en na vervanging zo'n 40.000 km. De fabrikanten zouden nu eenmaal veel te weinig vet gebruiken bij de montage.
Nu heb ik een reeks topics doorgelezen en daaruit heb ik begrepen dat het wel vaker voorkomt, maar is het nu echt zo normaal als mijn dealer aangeeft? Enkele vrienden van me (automonteurs) schrokken toch nogal heftig van de mededeling. Moet ik mij nu al druk gaan maken en zo spoedig mogelijk een vervanging regelen?
Ik ben toch een beetje bezorgd: als ik het advies van de dealer opvolg en dus nog tot komend najaar of zo wacht, kan dat verdere schade veroorzaken bij een te late vervanging?
Toen ik enkele weken gelden mijn motor terughaalde van de dealer gaf deze mij de opmerking mee dat de balhoofdlagers aan het slijten waren. Dat zou ik in dit stadium nog helemaal niet merken en dus hoefde ik mij daarover ook nog helemaal niet druk te maken. Het was normaal dat deze lagers bij een eerste montage slechts een ruwe 30.000 km meegingen en na vervanging zo'n 40.000 km. De fabrikanten zouden nu eenmaal veel te weinig vet gebruiken bij de montage.
Nu heb ik een reeks topics doorgelezen en daaruit heb ik begrepen dat het wel vaker voorkomt, maar is het nu echt zo normaal als mijn dealer aangeeft? Enkele vrienden van me (automonteurs) schrokken toch nogal heftig van de mededeling. Moet ik mij nu al druk gaan maken en zo spoedig mogelijk een vervanging regelen?
Ik ben toch een beetje bezorgd: als ik het advies van de dealer opvolg en dus nog tot komend najaar of zo wacht, kan dat verdere schade veroorzaken bij een te late vervanging?