balhoofdlagers

Tonnie64

MF veteraan
18 feb 2005
1.735
210
apeldoorn
Ik denk dat mijn balhoofdlagers aan vervanging toe zijn. Als ik het stuur loslaat begint hij behoorlijk te slingeren begint zacht maar word steeds heviger. Mijn handen weer aan het stuur en er is niks meer aan de hand. Mijn voorband is goed. Is mijn gedachte goed?
 
Misschien toch je voorband?
Je zegt dat die "goed" is, wat versta jij onder goed, Ik heb hetzelfde wat jij beschrijft gehad met een Michelin pilot road voorband waar nog maar 1000km mee gereden was.
Een Bridgestone er op en alles was weer O.K
 
Balhoofdlager kan je controleren door je voorwiel los te maken van de grond en dan je stuur heel langzaam naar rechts en links bewegen. Voel je een knik voordat stuur rechtuit staat dan zouden je lagers wel eens aan vervanging toe kunnen zijn! :]
 
Balhoofdlager kan je controleren door je voorwiel los te maken van de grond en dan je stuur heel langzaam naar rechts en links bewegen. Voel je een knik voordat stuur rechtuit staat dan zouden je lagers wel eens aan vervanging toe kunnen zijn! :]


of van voor naar achteren :)
 
Zolang je het slaan van je stuur zonder moeite tegen kan houden is er doorgaans niks aan de hand.
Kan weg zijn als je er een nieuwe voorband op legt en kan net zo hard weer doorgaan/terugkomen.
 
Balhoofdlager kan je controleren door je voorwiel los te maken van de grond en dan je stuur heel langzaam naar rechts en links bewegen. Voel je een knik voordat stuur rechtuit staat dan zouden je lagers wel eens aan vervanging toe kunnen zijn! :]

Dit gedaan en wat je zegt gebeurt. Vrijdag zijn er nieuwe lagers gemonteerd. Ben benieuwd hoe hij dan reageerd.
 
Gister mijn bandit weer opgehaald nu met conische balhoofd lagering. Jeetje wat een verschil zeg hij stuurt nu veeeeeeeeeeeeeeeeeel strakker echt een wereld van verschil. Gelijk een nieuwe ketting en tandwielenset en nog remblokken in mn voorwiel. Deze waren verder op dan ik head gedacht. Maar voorlopig kan ik weer verder sturen op mn bandit. :] :]
 
Ik denk dat mijn balhoofdlagers aan vervanging toe zijn. Als ik het stuur loslaat begint hij behoorlijk te slingeren begint zacht maar word steeds heviger. Mijn handen weer aan het stuur en er is niks meer aan de hand. Mijn voorband is goed. Is mijn gedachte goed?

oeps, sorry toontje alias bandit 600
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan