Balhoofdpen vervangen

Infiltrator

Rookie
3 aug 2011
6
0
Maastricht
Gasten!

Ik wil voor een Honda CB750 caferacer een Ducati Ohlins voorvork gebruiken. Ik heb voor een prikkie een complete vork met balhoofdplaten kunnen ritselen.

Het eerste probleem is nu dat de balhoofdpen van Ducati dikker is dan die van Honda.
Weet iemand:

- Hoe een balhoofdpen verwijderd kan worden.
- Of een dunnere pen met bussen vastgeklemd kan worden in een pengat dat groter is, zonder dat bij hogere snelheden de hele voorvork in elkaar zakt.
- Als ik een nieuwe pen wil draaien op de draaibank, welk metaal hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt!
 
Gasten!

Ik wil voor een Honda CB750 caferacer een Ducati Ohlins voorvork gebruiken. Ik heb voor een prikkie een complete vork met balhoofdplaten kunnen ritselen.

Het eerste probleem is nu dat de balhoofdpen van Ducati dikker is dan die van Honda.
Weet iemand:

- Hoe een balhoofdpen verwijderd kan worden.
- Of een dunnere pen met bussen vastgeklemd kan worden in een pengat dat groter is, zonder dat bij hogere snelheden de hele voorvork in elkaar zakt.
- Als ik een nieuwe pen wil draaien op de draaibank, welk metaal hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt!

Pen eruit persen van boven naar beneden door de onderste kroonplaat.
Staal C45 is voldoende.
 
Als de stuurpen lang genoeg is kun je gewoon andere lagers gebruiken en hoef je je pen niet te vervangen. Ik heb hetzelfde gedaan met een CBR900RR t-stuk dat nu in een Z1000 1977 frame zit. Lagers zijn in bijna alle maten te krijgen.
Als je er niet uit komt kun je misschien even bellen of langsrijden bij Paul Ritzen van Ritzen motors in Weert. Die weet vast wel een adresje bij jullie in de buurt. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan