balhoofdproblemen FZR 1000 \'87

Rap

Rookie
17 dec 2001
9
0
Rotterdam
Door een ongeluk \ '( heeft het balhoofd van mijn motor een klap gekregen. Hierdoor liggen beide lagerschalen los in het balhoofd (ei-vormig geworden). Weet iemand of het mogelijk is om dit soort schade te repareren en zo ja waar ik dat kan laten doen en hoeveel dat gaat kosten.
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
1
www.kika.nl
Kheb ook een FZR1000 uit 87. ( Kheb nog wel een voorvork voor je als je deze nodig mocht hebben.)
Uhm, de schalen kan je zo vervangen en dat zijn de kosten niet. Is je frame ook beschadigd :?
 

Rap

Rookie
17 dec 2001
9
0
Rotterdam
Met die ei-vorm bedoelde ik de vorm van mijn balhoofd. Ik moet dus of een nieuw frame hebben of het moet mogelijk zijn om hem te repareren. In geval van een nieuw frame kan het nog wel een hoop gaan kosten. Het is dan het overwegen waard om hem uberhaupt niet meer te repareren en de rest als onderdelen te verkopen.

Weet jij of het mogelijk is om een balhoofd opnieuw te draaien en uit te lijnen, of ken je iemand met een frame in de schuur?
Mocht het probleem van het frame op te lossen zijn dan ben ik wel geinteresseerd in de voorvork.

Rap
 

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
0
40
WOW wordt een duur geintje

misschien een tweedehands frame bij de motorsloop
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
en dan je kenteken getreuzel dat je een ander frame hebt gekregen met een ander nummer
overslaan mag niet zomaar
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
1
www.kika.nl
Met die ei-vorm bedoelde ik de vorm van mijn balhoofd. Ik moet dus of een nieuw frame hebben of het moet mogelijk zijn om hem te repareren. In geval van een nieuw frame kan het nog wel een hoop gaan kosten. Het is dan het overwegen waard om hem uberhaupt niet meer te repareren en de rest als onderdelen te verkopen.

Weet jij of het mogelijk is om een balhoofd opnieuw te draaien en uit te lijnen, of ken je iemand met een frame in de schuur?
Mocht het probleem van het frame op te lossen zijn dan ben ik wel geinteresseerd in de voorvork.

Rap
Kben bang dat je idd opzoek moet naar een ander frame. Tenminste volgens mij is het niet te repareren. ( aluminium frame.) Misschien een ander balhoofd er op laten lassen.. Wordt iig ERG specialistisch...

Als je eventueel kuipdelen ( in goede staat.) wilt verkopen, houd ik me er voor aanbevolen. Trouwens een kennis wil vast wel het blok van je overnemen.. EN SparParts zoekt ook nog FZR onderdelen :P

Mijn FZR --> **KLIK**
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.129
29
Weert
Bezoek site
Alles is te repareren is mijn motto, maar dit is toch een klein beetje lastig.
Ik zou een pasbus draaien die strak in het volledige balhoofd past.
Hierin een gat maken waarin een massieve as met
minimale speling in past.
Op het einde van die as een sleuf frezen waarin een beiteltje past.
Het beiteltje vastzetten met schroefjes die in de gaatjes met schroefdraad moeten die je haaks op de sleuf moet maken.
Zet een boormachine op het andere eind van die as,
en na afstelling van de beitel kun je de lagerpassing weer rond krijgen.
Als dit klaar is dan moet je een verloopring draaien die met een lichte perspassing en wat goede loctite op zijn plaats gezet moet worden.
Hierna kun je weer een nieuw lager monteren.
Let er echter wel op dat je balhoofd rondom voldoende \'vlees\' heeft zodat het een zeer stevig geheel blijft.

Veel succes.....
 

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
72
Heerlen
Alles is te repareren is mijn motto, maar dit is toch een klein beetje lastig.
Ik zou een pasbus draaien die strak in het volledige balhoofd past.
Hierin een gat maken waarin een massieve as met
minimale speling in past.
Op het einde van die as een sleuf frezen waarin een beiteltje past.
Het beiteltje vastzetten met schroefjes die in de gaatjes met schroefdraad moeten die je haaks op de sleuf moet maken.
Zet een boormachine op het andere eind van die as,
en na afstelling van de beitel kun je de lagerpassing weer rond krijgen.
Als dit klaar is dan moet je een verloopring draaien die met een lichte perspassing en wat goede loctite op zijn plaats gezet moet worden.
Hierna kun je weer een nieuw lager monteren.
Let er echter wel op dat je balhoofd rondom voldoende \'vlees\' heeft zodat het een zeer stevig geheel blijft.

Veel succes.....
Dit is erg duidelijk :? :? :? :? :?
 

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.889
20
58
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Dit is erg duidelijk :? :? :? :? :?
Dit een mooi voorbeeld van improviseren, maar werkt m.i. wel, mits \"met benodigde kennis EN hulpmaterialen\" uitgevoerd! Ander (VEEL duurder) alternatief is dit zelfde principe uit laten voeren door een machinefabriek
(lijnboren/kotteren)
Lukt improviseren niet/onvoldoende kun je altijd nog specialistische (Nico Bakker!) hulp vragen.
 

Rap

Rookie
17 dec 2001
9
0
Rotterdam
bedankt voor de tips. Ik heb even naar de motor gekeken of het mogelijk is en op het eerste gezicht lijkt het uitvoerbaar.
:}

Ik ben dus maar vast begonnen met een ontwerpje te maken en ik hou jullie op de hoogte.

Rap