Ban op IP of niet?

R(emco)1

MF veteraan
30 jul 2002
16.130
12
Het is vast al vaker gevraagd maar kan het niet vinden. Als een lid een tijdelijke of volledige ban krijgt, krijgt hij/zij deze dan op nickname of op IP adres. Heb namelijk soms het idee dat een irri persoon die een ban heeft gewoon weer een kloon aanmaakt en vrolijk verder gaat.
 
hangt er vanaf. Normaal krijgt iemand alleen een gewone ban, waarmee dus niet meer gepost kan worden maar wel meegelezen. Alleen in uitzonderlijke gevallen wil iemand wel eens een ip-ban krijgen, bv bij het herhaaldelijk aanmaken van klonen.

Mail me anders even over welke persoon het gaat. ;)
 
Soms een IP ban ja, maar meestal niet.

Als iemand een kloon aanmaakt hebben wij daar tools voor in de forumsoftware om daar snel achter te komen :) Ik heb wel eens realtime mensen zitten te bannen terwijl ze accounts aan zaten te maken. Nieuw account aangemaakt -> ban. Enz. ;)
 
Het is vast al vaker gevraagd maar kan het niet vinden. Als een lid een tijdelijke of volledige ban krijgt, krijgt hij/zij deze dan op nickname of op IP adres. Heb namelijk soms het idee dat een irri persoon die een ban heeft gewoon weer een kloon aanmaakt en vrolijk verder gaat.

Eerst op nick geloof ik. Niet iedereen heeft altijd hetzelfde ip-adres. Als je een ip-range blokt, tref je daar meer mensen mee.

Als een kloon vrolijk de boel opnieuw gaat lopen verstieren, zal dat opvallen en wordt naar het ip gekeken.
 
Daar heb ik ook nog een vraagje over dan...
Stel:
Ik werk samen met andere collega's op dezelfde pc. Mijn collega krijgt door misdragen een IP-ban...(gelukkig heb ik geen collega op M-F zitten)
Op het moment dat ik zelf aan die pc ga zitten, heb ik dan een probleem???
Kan ik dan niet meer inloggen door de IP-ban van mijn collega?

vroeg ik me al langer af trouwens, ben niet zo thuis in dat soort dingen :P
 
Daar heb ik ook nog een vraagje over dan...
Stel:
Ik werk samen met andere collega's op dezelfde pc. Mijn collega krijgt door misdragen een IP-ban...(gelukkig heb ik geen collega op M-F zitten)
Op het moment dat ik zelf aan die pc ga zitten, heb ik dan een probleem???
Kan ik dan niet meer inloggen door de IP-ban van mijn collega?

vroeg ik me al langer af trouwens, ben niet zo thuis in dat soort dingen :P

nee je hebt geen probleem :)
Echter gaat je baas wel blij zijn want mf'en onder werktijd is er dan niet meer bij :P
 
Daar heb ik ook nog een vraagje over dan...
Stel:
Ik werk samen met andere collega's op dezelfde pc. Mijn collega krijgt door misdragen een IP-ban...(gelukkig heb ik geen collega op M-F zitten)
Op het moment dat ik zelf aan die pc ga zitten, heb ik dan een probleem???
Kan ik dan niet meer inloggen door de IP-ban van mijn collega?
Meestal wel, omdat bedrijven bijna altijd gebruik maken van een proxy. Dat is het IP adres dat wij zien, en jij en eventuele MFende collega's hebben hetzelfde adres. Bannen wij dat, dan kan niemand meer lezen. Dit is één van de redenen waarom wij spaarzaam zijn met IP bans.
 
Daar heb ik ook nog een vraagje over dan...
Stel:
Ik werk samen met andere collega's op dezelfde pc. Mijn collega krijgt door misdragen een IP-ban...(gelukkig heb ik geen collega op M-F zitten)
Op het moment dat ik zelf aan die pc ga zitten, heb ik dan een probleem???
Kan ik dan niet meer inloggen door de IP-ban van mijn collega?

vroeg ik me al langer af trouwens, ben niet zo thuis in dat soort dingen :P
Yep. Dan heb je een probleem. Sterker nog, als jij en je collega op verschillende PC's zitten en jullie maken gebruik van dezelfde router (met NAT), dan heb je ook een probleem als hij een IP ban krijgt, aangezien jullie dan allebei hetzelfde IP gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan