band ervaringen. Welke voorkeur hebben jullie?

merkmeester

Rookie
29 jan 2017
21
0
apeldoorn
Ik rij all year round, 20.000km.
Ik heb daardoor regelmatig nieuw rubber nodig. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn, heb zelf op mij majesty 400 steeds op bridgestone gereden en mijn nieuwe x-max 400 staat nu op michelin.
In het begin met de michelin moest ik wel wennen aan het bandgeruis.
Graag hoor ik jullie ervaringen over wegligging, levensduur en bandgeruis.
 
Ik rij nu een vol jaar met de Heidenau K66 winterbanden. Ik realiseer me dat de grip in de zomer minder is. Toch heb je supergrip het hele jaar door. Ik vind de wegligging ook goed. Ook totaal geen zoekgedrag of dat je voelt dat de scooter gaat sporen op bepaalde weggedeelten.
 
Ik rij all year round, 20.000km.
Ik heb daardoor regelmatig nieuw rubber nodig. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn, heb zelf op mij majesty 400 steeds op bridgestone gereden en mijn nieuwe x-max 400 staat nu op michelin.
In het begin met de michelin moest ik wel wennen aan het bandgeruis.
Graag hoor ik jullie ervaringen over wegligging, levensduur en bandgeruis.
Ik vind jouw vraag best interessant.
Op mijn Beverly 300 liggen Michelin City Grip banden, die lagen erop bij de aanschaf.
Bij de aanschaf stonden er 9200km op de teller, nu 11800. Ik heb er geen idee van of dat nog de originele banden zijn, maar voor 11800km lijken ze me heel weinig slijtage te vertonen.

Ik heb wat zitten opzoeken over die Michelins City Grip en wat ik vond was dat ze het heel goed doen op droog wegdek maar wat minder grip hebben op nat.
Dat laatste, het gedrag op nat wegdek, vind ik wel belangrijk.
Dus graag ervaringen.
 
DUNLOP SCOOTER SMART is voor mij de beste band hij geeft het beste comfort(vering en geluid). en zelfde grip als de city grip van michelin ik betrap de band nooit op slippertjes ook niet op nat wegdek.
ik slijt 2 setjes per jaar.
 
Ik vind jouw vraag best interessant.
Op mijn Beverly 300 liggen Michelin City Grip banden, die lagen erop bij de aanschaf.
Bij de aanschaf stonden er 9200km op de teller, nu 11800. Ik heb er geen idee van of dat nog de originele banden zijn, maar voor 11800km lijken ze me heel weinig slijtage te vertonen.

Ik heb wat zitten opzoeken over die Michelins City Grip en wat ik vond was dat ze het heel goed doen op droog wegdek maar wat minder grip hebben op nat.
Dat laatste, het gedrag op nat wegdek, vind ik wel belangrijk.
Dus graag ervaringen.

Ik heb een X max 300 en daar zitten ook michelin city grip onder, en bij regen wil die ook wel eens een stap opzij zetten zowel voor als achter.
 
DUNLOP SCOOTER SMART is voor mij de beste band hij geeft het beste comfort(vering en geluid). en zelfde grip als de city grip van michelin ik betrap de band nooit op slippertjes ook niet op nat wegdek.
ik slijt 2 setjes per jaar.
De Scootsmart (geen scooter smart).
Zoekt iets makkelijker.....
Is bij mij ook de meest verkochte scooterband.....
 
Laatst bewerkt:
Zeer goede ervaring met de Heidenau all weather band. Geeft wel wat meer geluid. City grip vond ik in de natte maanden een beetje glibberig, heb nooit de all year city grip geprobeerd.
 
Zeer goede ervaring met de Heidenau all weather band. Geeft wel wat meer geluid. City grip vond ik in de natte maanden een beetje glibberig, heb nooit de all year city grip geprobeerd.
Dunlop is me als merk uiteraard bekend, maar Heidenau heb ik hier op het forum al wel een paar keer zien opduiken maar zegt me niets.

Ik heb hun site en de Duitse wiki bezocht en blijkbaar is Heidenau een gemeente in de buurt van Dresden in Duitsland en heeft het bedrijf een DDR verleden.
Het is een klein bedrijf met iets van een 200 medewerkers, daarmee vergeleken: Dunlop: een goede 5000, of Pirelli: ruim 30.000, of Michelin: dik 100.000 medewerkers.
Dan vraag ik me af of zo een klein bedrijf een product kan bieden dat het beter doet dan dat van 1 van de groten.

Voor onze tweede wagen, waar voornamelijk onze kinderen mee rijden, heb ik winterbanden van Nokian aangeschaft omdat die het zo goed deden in vergelijkende testen. Nokian is ook niet groot, iets van een 4000 medewerkers, maar wel uit Finland en ik kan de relatie Finland met winterband plaatsen.
Maar waarom zou Heidenau zo goed zijn in scooterbanden? Wat is hun verhaal?
 
Dunlop is me als merk uiteraard bekend, maar Heidenau heb ik hier op het forum al wel een paar keer zien opduiken maar zegt me niets.

Ik heb hun site en de Duitse wiki bezocht en blijkbaar is Heidenau een gemeente in de buurt van Dresden in Duitsland en heeft het bedrijf een DDR verleden.
Het is een klein bedrijf met iets van een 200 medewerkers, daarmee vergeleken: Dunlop: een goede 5000, of Pirelli: ruim 30.000, of Michelin: dik 100.000 medewerkers.
Dan vraag ik me af of zo een klein bedrijf een product kan bieden dat het beter doet dan dat van 1 van de groten.

Voor onze tweede wagen, waar voornamelijk onze kinderen mee rijden, heb ik winterbanden van Nokian aangeschaft omdat die het zo goed deden in vergelijkende testen. Nokian is ook niet groot, iets van een 4000 medewerkers, maar wel uit Finland en ik kan de relatie Finland met winterband plaatsen.
Maar waarom zou Heidenau zo goed zijn in scooterbanden? Wat is hun verhaal?
Zie hier een wat oud artikel: Motorfreaks - Winterbanden in opmars - Heidenau
 
super reactie mannen, dat slippen herken ik wel, met name op natte wegvoegen op de snelweg in bochten, (afslag a28 richting a50 komend van zwolle)
Hoeveel km gaan jullie banden mee? ik was met mijn majesty rond 12.000 toe aan nieuwe achterslof, de vooband kon 5000 extra mee, maar dat waren bridgestone
 
Terug
Bovenaan Onderaan