band goed gemonteerd (draairichting)

bartelomeus

MF'er
6 jan 2006
42
0
Nistelrode (NB)
Hallo,

Ik heb een pirelli diablo strada laten monteren.
Op de zijkant van de band staat een pijl die in de draairichting van het wiel wijst.
Op het loopvlak van de band staan echter 3 pijltjes en die wijzen naar achter.
Mijn gevoel zegt dat de groeven in de band het water nu niet gemakkelijk kunnen afvoeren.
Ter illustratie een fote van de band en de symbooltjes.
Wie kan mij vertellen of ie goed of fout gemonteerd is?
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik ging twijfelen omdat de groeven in de achterband er precies andersom opzitten.
Bovendien staan op de pirelli site de voorband en de achterband afgebeeld met de
groeven in dezelfde richting (zie pagina 2 van dit topic)
Dus, staat de pijl wel goed op de band?
 
Laatst bewerkt:
De krachten in je achterband zijn tegenovergesteld aan die in je voorband.

Met je voorband rem je veelal, en met je achterband accelereer je, waardoor de krachten die het meest uitgeoefend worden, de andere kant op zijn. Band is hier op aangepast. (Stond eens eerder op MF)
 
De krachten in je achterband zijn tegenovergesteld aan die in je voorband.

Met je voorband rem je veelal, en met je achterband accelereer je, waardoor de krachten die het meest uitgeoefend worden, de andere kant op zijn. Band is hier op aangepast. (Stond eens eerder op MF)
dit klopt volledig.
of onze 50cc racer reden we met twee michelin voorbanden vaarvan de achterste verkeerd om gemonteerd was.
werkte dus ook.
was alleen in het begin eng om zo op assen te rijden.
als je een gewone achterband gewent bent.
})
 
Ik heb de foto van de pirelli site gedownload en die mij in verwarring bracht.
De waterafvoer groeven zitten op deze foto dus zowel in de voorband als in de achterband in dezelfde richting (de punt van de v van bovenaf gezien wijst naar voren zodat het water naar de zijkant af wordt gevoerd wanneer je door een plas rijdt)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan