Band lek geprikt!

Met wat voor voorwerp wil je 30 keer door een dikke motorband heen steken zonder dat dat voorwerp kapot gaat?

Lijkt mij ook eerder een fabricage fout.
 
Snap hier ook geen ballo van :? ,ben benieuwd n,r de foto.

opgepast !! er loopt een gek rond die er op kickt n band zo langzaam mogelijk leeg te laten lopen n mierebandeprikkerfiel O-)

Wel Balen van je nieuwe band btw
 
Iemand tips hoe ik foto's moet posten? Ze hebben nu formaatje 1.2 MB, heb geen ervaring met foto's verkleinen...
 
Van Bridgestone: Naast de B, onder de D, S en de eerste poot van de N:
op hoop van zegen:
band1.jpg

band2.JPG

band3.JPG

band4.JPG

band5.JPG

band6.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgende vraag: hoe zorg ik ervoor dat de lay-out een beetje mooi blijft?

edit: gelukt
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op gaatjes van een boortje,iemand met n accutolletje aan de gang geweest of iets dergelijks -O-
Balen is zoiets..... :(

Groeten Magnamannetje
 
Misschien een stomme opmerking, maar kan je er geen binnenband in laten leggen :?
Er zitten geen gaten in het loopvlak, dus het lijkt mij dat het probleemloos kan :X

Of ben je misschien een racert en stook je die banden zo onwijs warm op dat een binnenband spontaan gaat klappen :P
 
Misschien een stomme opmerking, maar kan je er geen binnenband in laten leggen :?
Er zitten geen gaten in het loopvlak, dus het lijkt mij dat het probleemloos kan :X

Of ben je misschien een racert en stook je die banden zo onwijs warm op dat een binnenband spontaan gaat klappen :P

Door de wrijving die je toch hebt in een band word het altijd warmer dan bedoelt als je een binnenband in een tubeless band doet. Nooooit doen dus!

@Li: En als je nu gelijk gezegd had dat het op de wang van de band was... Dit is idd wel opzet geweest, ronde punaisegaatjes. Lullig, word dus gewoon nieuw bandje.
 
Misschien een stomme opmerking, maar kan je er geen binnenband in laten leggen :?

Je moet nooit een binnenband in een velg leggen die voor tubeless banden is bedoelt. Een velg voor binnenbanden is zo geconstrueerd dat de binnenband niet kan gaan "wandelen" in de velg. Doe je in een tubeless velg een binnenband dan gaat die wel wandelen waardoor langzaam je ventiel onder spanning komt te staan met alle kans van scheuren en dus een klapband.
 
Je moet nooit een binnenband in een velg leggen die voor tubeless banden is bedoelt. Een velg voor binnenbanden is zo geconstrueerd dat de binnenband niet kan gaan "wandelen" in de velg. Doe je in een tubeless velg een binnenband dan gaat die wel wandelen waardoor langzaam je ventiel onder spanning komt te staan met alle kans van scheuren en dus een klapband.

Uhmm volgens mij is dat onzin, om te voorkomen dat een band kan verdraaien ten opzichte van de velg worden er bij crossers en enduromotoren bijvoorbeeld bandenklemmen gebruikt. Een tube-type en een tubeless velg zijn behalve de rand waar de hiel van de band in valt gewoon hetzelfde van opbouw.
Wel is het zo dat er door de structuur aan de binnenkant van een aantal tubeless banden kans is op een klapband door wrijving, als je er een binnenband in legt.
Maar volgens mij is elke Bridgestone band tegenwoordig geschikt om gemonteerd te worden met een binnenband. (lees hun catalogus er maar op na anders)
Ik weet niet wat voor motor dit is, maar aan de velg te zien niet de meest moderne gsxrcbryzf...... 300 km/ph racer? Ik zou daar met een gerust hart een binnenband in leggen.
 
Ik snap inderdaad niet dat iemand zoiets doet. Eigenlijk valt dit onder bewust iemands leven in gevaar brengen... Ik hoop dat het ophoudt, of dat de dader gepakt wordt. Ik heb het misschien gemist, maar heb je aangifte gedaan?

[toch even slechte opmerkingen modus]tja, je kunt ook proberen te stoppen voor de politie zodat een spijkerbed niet nodig is :+ [/toch even slechte opmerkingen modus]
 
@Li: En als je nu gelijk gezegd had dat het op de wang van de band was... Dit is idd wel opzet geweest, ronde punaisegaatjes. Lullig, word dus gewoon nieuw bandje.
Lees even de eerste post?
... Wat blijkt? De hele wang van de band zit vol met kleine gaatjes (minstens dertig) waar langzaam de lucht uit bubbelt.

Ik heb het gisteravond pas ontdekt, dus zometeen ga ik naar de politie om aangifte te doen. Het probleem is dat het in tien maanden tijd gebeurd kan zijn. Eind zomer 2005 is de nieuwe band erom gegaan. Toen ben ik de sleutels kwijtgeraakt en heb die tijd op m'n andere motor gereden in de verwachting dat die sleutels wel weer boven water zouden komen. Begin 2006 heb ik sleutels laten maken en ben ik de remmen gaan schoonmaken, in maart ben ik pas voorzichtig wat rondjes gaan rijden om de gladde laag van de band te krijgen.

Dat was dus ook de eerste keer dat 'ie zacht was, maar dat is na een half jaar niet heel gek. Daarna duurde het weer een paar weken voordat ik ging rijden => weer opgepompt. Na de vierde keer pompen dacht ik aan opzet (ventiel indrukken, je kent dat wel), maar dat iemand m'n band zo zou leksteken was nooit in m'n hoofd opgekomen.

Hij loopt zo langzaam leeg, dat het in de kleine ritten (de langste was 100 mijl) die ik ermee gemaakt heb niet opviel. Gisteravond is hij tot 2.9 bar opgepompt, 14 uur later zit er nog 1.65 bar in.
 
Ik weet niet wat voor motor dit is, maar aan de velg te zien niet de meest moderne gsxrcbryzf...... 300 km/ph racer? Ik zou daar met een gerust hart een binnenband in leggen.
Het is een bescheiden Yamaha Radian en voorlopig kan de motor nog meer dan ik durf. Na de politie ga ik meteen door naar de motorzaak, dan hoor ik wel wat de mogelijkheden zijn.
 
Ik blijf het vreemd vinden. Iemand moet echt een hele tijd bezig geweest zijn om tig van die kleine gaatjes erin te maken. En als ze om de hele omtrek van het wiel zitten, moeten ze het wiel ook nog rondgedraaid hebben om er bij te kunnen. En dan ook nog eens aan de zijkant van de band.

Ik geloof nog steeds eerder in een produktiefout.
 
Ik heb de foto's niet gezien... Die doen het ook niet meer...

Maar wie zegt dat je een spiksplinter nieuwe band heb gekregen? Misschien heb je wel een dusdanig verouderde band gekregen dat deze gewoon van ellende leeg loopt? :?

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand de rotmoeite neemt om een 30 tal gaatjes te gaan prikken, terwijl 1 koksmes evenveel uithaalt B| .
 
Dr was toch ook van dat spul dat je in je band kan laten lopen dat gaatjes van binnenuit dicht. Ik weet alleen niet of dat een noodoplossing was of ook enigsinds geschikt was om gewoon mee te rijden. Heb wel van iemand gehoord dat het geen super spul was, maar om een band met 300 mijl erop nou weg te gooien... Zou het even informeren bij je motorzaak.
 
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand de rotmoeite neemt om een 30 tal gaatjes te gaan prikken, terwijl 1 koksmes evenveel uithaalt B| .
Foto's doen het gewoon en het lijkt op punaise gaatjes in een band op een velg die er trouwens net uitziet als mijn brommerbandje :+

Maar omdat het zolang heeft geduurd is het lastig te achterhalen wat er nu precies is gebeurd :)
 
@Orpheus: de motor stond met de voorkant tegen de muur, de achterkant open en bloot berijkbaar. De motor stond op de bok uit de versnelling. Als een rechtshandig persoon er recht achter gaat zitten, kan deze heel makkelijk het wiel draaien en met rechts steken.

@gewoonkevin: ik durf bijna blind te vertrouwen op 'mijn' dealer ('t is dat het gewoon mensen zijn en dus niet helemaal onfeilbaar) en weet heel zeker dat ze me geen troep meegeven.
 
@gewoonkevin: ik durf bijna blind te vertrouwen op 'mijn' dealer ('t is dat het gewoon mensen zijn en dus niet helemaal onfeilbaar) en weet heel zeker dat ze me geen troep meegeven.

kan aan mij liggen, maar zoals eerder gemeld, er is toch geen hond die 30 gaten gaat steken, als je een hekel hebt aan iemand en van een dergelijk niveau bent, dan steek je er gewoon een flink mes in.

en kan dit niet komen van het stilstaan? aangezien dat ook slecht is voor een band :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan