Band lek geprikt!

Li

MF'er
31 mrt 2006
219
20
Omdat ik mijn gloednieuwe band (nog geen 300 mijl!!!!!) elke keer voor het rijden moest oppompen, heb ik hem laten nakijken door de garage. Daar hebben ze gezocht naar spijkers en stukjes draad in het loopvlak, maar die konden ze niet vinden. Nieuw ventiel erop gezet en de band er weer ongedaan, met het advies om als hij weer leegliep, met een bak water te kijken of ik een lek kon vinden.

Na een paar dagen was weer alle druk uit de band, dus met een bak water in de weer. Wat blijkt? De hele wang van de band zit vol met kleine gaatjes (minstens dertig) waar langzaam de lucht uit bubbelt.

Op zich is het al achterlijk om iemands band lek te steken, maar om er tig gaatjes in te prikken??? Te gek voor woorden. Mijn motor staat nota bene in de gemeenschappelijke motorstalling in de flat.

Ik zit nu al de halve avond te hopen dat de dader zich tegen het een of ander te pletter rijdt...
 
Waarom zou iemand 30 kleine gaatjes in je band maken? Is er niet anders gebeurd? Wat zou ik niet weten, misschien had een egel jeuk op z'n rug en moest ie ff krabben :+
 
M'n kat scherpt de nagels altijd aan koekblikbanden 8-)
Misschien loopt er bij jou in de flat ook wel een pitbullkat ;)
 
Waarom zou iemand 30 kleine gaatjes in je band maken?
De band loopt heel traag leeg (na oppompen kan ik er gewoon op rijden, in eerste instantie dacht ik meer aan een lek ventiel), misschien liep de band niet snel genoeg leeg.
Boze ex heb ik ook niet.
 
Misschien ben je wel over tig spijkertjes/glasscherven gereden.

Moet zeggen, lijkt idd opzet.

Waarom?

Jaloers op je
Boos op je
Verliefd op je (meisjes plagen kusjes vragen)
Haat je
Hekel aan je
Vind je motor lelijk
Is een lul
Nog meer redenen?
 
Dus toch _O-

Ik prik al een maand lang elke dag je band lek, maar je bleef maar doorrijden, begreep er geen drol van :+

;)
 
Hee... Een beetje sympathie mag wel hoor...

Nu maar hopen dat ze deze week tijd hebben om er een nieuwe band om te leggen, ik wil zaterdag nog naar Assen toe.
 
Dat klinkt niet als leksteken, zeg ik als leek.

Had ik laatst: standaard controle rondje om mijn motor: mist gehele plaat die achterbrug afsluit en waar de kettingspanner doorheen gaat + bout. Zou je denken: dat gaat toch niet los?

Maarja, wie jat zoiets? Flauwekul, gewoon losgetrild ofzo.

Met de band waarschijnlijk net zo denk ik. Gewoon pech, fabrikagefout?
 
Was het maar een fabricagefout. Het zijn gaatjes op een centimeter of 2 van de velg. En in deze flat wonen geen kinderen, alleen studenten.
 
Was het maar een fabricagefout. Het zijn gaatjes op een centimeter of 2 van de velg. En in deze flat wonen geen kinderen, alleen studenten.
Dat zijn de allerergste. :X Wel zonde van een nieuwe band. Zou er zeker net zo van balen als jij. Hoelang kun je rijden voor hij leeg is?
 
Dat klinkt niet als leksteken, zeg ik als leek.

Had ik laatst: standaard controle rondje om mijn motor: mist gehele plaat die achterbrug afsluit en waar de kettingspanner doorheen gaat + bout. Zou je denken: dat gaat toch niet los?

Maarja, wie jat zoiets? Flauwekul, gewoon losgetrild ofzo.

Met de band waarschijnlijk net zo denk ik. Gewoon pech, fabrikagefout?
deze "leek" vind het ook maar raar :W
 
Studenten zetten auto's op bierkratten, verven medestudenten roze of stelen alle deuren uit een huis.

Banden leksteken is niet leuk en valt in een andere categorie.
 
Dus toch _O-

Ik prik al een maand lang elke dag je band lek, maar je bleef maar doorrijden, begreep er geen drol van :+

;)
_O-

Lijkt mij dat er genoeg andere logische verklaringen zijn:
- Je hebt banden van een nieuw model met ventilatie tegen oververhitting
- Een overijverige student wilde de binnenkant van de band bestuderen met een speldeknop-camera...en zijn 29 klasgenoten wilden toen ook :P
- Tijdens een knee-down met de zijkant van de band langs een cactus in de berm geschraapt
- Een paar stonede houtwormen hebben tijdens een vreetkick een smaak voor rubber ontwikkeld
- Je rijdt HD en dit is het normale bij-effect van het verliezen van scherpe onderdelen tijdens het rijden

Maar ff serieus...ben het eens met degenen die denken aan een fabricage-fout. Wel kut toch... B|
 
Zal zo foto's plaatsen, dan zullen de reacties 'fabricagefout' wel wegblijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan