Band Lek...K*Tzooi

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
wil ik vanochtend op de motor stappen...
en tot mijn grote verbazing mijn heilige bt010 band achter helemaal zacht... :( :( :(

hup op standaard...en wat tot mijn grote verbazing zit er een vette steen in me band...stak half uit enzo.. :( :( :(

die band is 5k km oud...en kan dus nu vervangen worden...eerst maar ff door anwb propje erin laten zetten...oproken...en daarna nieuwe halen..

vooral dat oproken daar heb ik wel zin in! :)
 
Klote :(

Had een paar maanden ook een schroef in mijn achterband (2 maanden oud), dat was dus ook vervangen.

Vraagje: hoe maak je met DCBS een burnout? Lijkt me lastig.
 
Nee hoor gaat heel goed zelfs.
Gewoon hetzelfde als met een normaal systeem.
De remdrukverdeling is toch geregeld.
 
Ik heb eens met propje in mijn band nog een paar duizend km gereden. Volgens de bandenboer kon ik er zo hard mee gaan als ik wilde.
 
Ik heb eens met propje in mijn band nog een paar duizend km gereden. Volgens de bandenboer kon ik er zo hard mee gaan als ik wilde.

Ja het zal hem een zorg zijn als jij met 200km/u een klapband krijgt of lekke band. Hij voelt het toch niet als jij over de snelweg schuift. Maaruh ik zou z.s.m. een nieuwe band kopen. Durf op een motor niet te lang met proppie te rijden. En al helemaal niet 'zo hard als ik maar wil'.
 
Ik zou er ook gewoon een nieuwe omleggen, is wel zo veilig. Veel langer dan 5000 km was'ie waarschijnlijk toch niet meegegaan. Ik zou geen 164 pk loslaten op een band met een grote zwakke plek. (behalve om hem op te roken als er toch een nieuwe opkomt)
 
nee max hij si niet op...
ik doe niet alleen maar wheelies en stoppies...
daarom kan ik gewoon 9k op een bt010 rijden :)

Edit, verkeerd geleze, en ja, 5000 km op een 010 issie toch echt aan het einde van zn latijn toch...?
 
Ik heb eens met propje in mijn band nog een paar duizend km gereden. Volgens de bandenboer kon ik er zo hard mee gaan als ik wilde.

Het enige 'lapmiddel' wat ik vertrouw is een parapluutje dat aan de binnenkant van de band wordt geplakt. Mits het gaatje in de band niet te groot is (rond 1 mm).

In tegenstelling tot een prop wordt hiervoor het gat niet groter gemaakt (en de koordlagen uit elkaar geduwd).

Mocht de band toch opnieuw lek raken, dan loopt die band maar heel langzaam leeg.
 
ik zal wel ff een fotootje online zetten vanavond...
 
:?

Gaat hij pas achter remmen bij hoge druk voor of zo? Dacht dat hij de remdruk meteen verdeelde.

Hier zie je een schema.
dcbs01b.jpg

Is makkelijker als uitleggen.

:] :]
 
wil ik vanochtend op de motor stappen...
en tot mijn grote verbazing mijn heilige bt010 band achter helemaal zacht... :( :( :(

hup op standaard...en wat tot mijn grote verbazing zit er een vette steen in me band...stak half uit enzo.. :( :( :(

die band is 5k km oud...en kan dus nu vervangen worden...eerst maar ff door anwb propje erin laten zetten...oproken...en daarna nieuwe halen..

vooral dat oproken daar heb ik wel zin in! :)

Had vorig jaar 3x een lekke band (2,schroef, 1x spijker). 2x zelfs na 2000km....
Dat was ook goed balen!!!
2up.gif
 
Oftewel: voorrem ingeknepen heeft geen effect op de achterrem. Achterrem ingedrukt --> remt mee op de voorrem.

Als je rijdt gaat de linkerremklauw naar voren en die drukt een cilinder in die weer de PCV activeerd dus je remt dan achter mee.
Dus als je de Voorrem in knijp zal het wiel niet draaien dus ook de linkerklauw niet de achterremcilinders activeren.
En dus Rooooooooooooookeeeeeeeeeeeeennnnnnnn
 
Oftewel: voorrem ingeknepen heeft geen effect op de achterrem. Achterrem ingedrukt --> remt mee op de voorrem.

Nee, dan zie je iets fout. (zie groene lijn, en boven de remklauw zit het mechanisme hiervoor)
Als je met voor remt, krijpt je voorremklauw aan, en door ronddraaiende beweging van je remschijf, wordt je voorremklauw naar voren geduwd, dit drukt een zuiger in die dan weer een van de zuigers van je achterrem bekrachtigd zodat je achterrem zachtjes meeremt.
Je hebt 3 zuigers per klauw, 2 voor je voorremhendel, en eentje die wordt bekrachtigd door je achterrem, en dit geldt ook voor je achterrem opo dezelfde manier.
 
Laatst bewerkt:
Als je rijdt gaat de linkerremklauw naar voren en die drukt een cilinder in die weer de PCV activeerd dus je remt dan achter mee.
Dus als je de Voorrem in knijp zal het wiel niet draaien dus ook de linkerklauw niet de achterremcilinders activeren.
En dus Rooooooooooooookeeeeeeeeeeeeennnnnnnn

Ook niet helemaal waar, voorwiel draait wel, weliswaar een klein stukkie, maar door kracht wordt wel de zuiger van de voorste remklauw ingedrukt, wardoor wel het achterwiel gaat remmen.

Let wel, achter remt met een zuiger voor mee, voor remt twee zuigers achter.

Stoppie's zijn niet onmogelijk, maar wel lastiger, burn-outs gaat ook wel, alleen wordt je achterremschijf wel heet.
 
Op donderdag 14 maart 2002 16:51 schreef Gizzmo13 het volgende:Stoppie's zijn niet onmogelijk, maar wel lastiger, burn-outs gaat ook wel, alleen wordt je achterremschijf wel heet.

Mijn achterband ook met een burn-out


Er zijn meerdere versies van LBS of CBS wat je wil.
Dit is de eerste serie die ook op de CBR1000 zat, op mijn XX zit een ander type en op de nieuwe vfr schijnt ie weer aangepast te zijn.
 
Het enige 'lapmiddel' wat ik vertrouw is een parapluutje dat aan de binnenkant van de band wordt geplakt. Mits het gaatje in de band niet te groot is (rond 1 mm).

In tegenstelling tot een prop wordt hiervoor het gat niet groter gemaakt (en de koordlagen uit elkaar geduwd).

Mocht de band toch opnieuw lek raken, dan loopt die band maar heel langzaam leeg.

Aaah, ja, parapluutje, dat had de bandenboer erin gezet. Overigens ben ik een goede klant van hem, en hij is vast niet gebaat bij een voortijdig afscheid van het leven mijnerzijds. En ik neem ook aan dat hij liever een nieuwe band dan een propje of parapluutje verkoopt, dus zijn advies zal wel niet helemaal oneerlijk zijn geweest.
 
het plaatje...

er zat dus gewoon een mesvormig steentje in de band...t was een pittig gat...sjeesus.. :(

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1699/98e0c47079811f7743e97f81a5152460 (DSC00661.JPG)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan