Band met zijn/haar motor

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.988
1.049
Sittard
IK ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn met een innige band met de motor; ik voor mij had dat wel, de motor had me de halve wereld overgebracht zonder veel toestanden; toen ik die uiteindelijk aan een vriendin verkocht, voelde het nog net niet als verraad. Toch ben ik iedere keer weer blij als ik hem weer zie en er even op mag zitten! Zijn er meer met zo een "afwijking"? Ik had hem zelfs een naam gegeven....
 
Ik heb in 16 jaar 120.000 km op de teler er bij gezet. En dat zonder één keer haperen en met alleen het normale onderhoud volgens het schema. Bij 160.000 km op de teller mag hij verwend worden en wordt nu van top tot teen nagezien. Mag wel iets kosten maar dat heeft hij verdiend. Een HIJ ondanks dat hij 2 hangtieten heeft.
 
Ik heb mijn Guzzi nu al vanaf 2009, ik ben er wel aan gehecht geraakt, als band had ik eerst steeds Michelin maar meer een band met Pirelli nu.
Swing GIF by Fall Out Boy
 
IK ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn met een innige band met de motor; ik voor mij had dat wel, de motor had me de halve wereld overgebracht zonder veel toestanden; toen ik die uiteindelijk aan een vriendin verkocht, voelde het nog net niet als verraad. Toch ben ik iedere keer weer blij als ik hem weer zie en er even op mag zitten! Zijn er meer met zo een "afwijking"? Ik had hem zelfs een naam gegeven....
Aangezien hier motorfietsen naar mijn indruk best snel worden ingeruild, ben ik benieuwd naar de antwoorden. Mijn huidige motorfiets (mijn derde pas sinds 1988) is de eerste waaraan ik echt gehecht ben. Die mag dus extra lang blijven, als me dat is gegund.
 
Heb mijn eerste Honda NTV nog niet verkocht. Veel kilometers en leuke ervaringen meegemaakt in de eerste 3 jaar dat ik mijn rijbewijs haalde, vorig jaar een nieuwere fiets gekocht. Gebruik hem weinig meer, soms voor een plezier ritje, maar wil m toch ook nog niet weg doen. zou rationeel slimmer zijn, maar twijfel heel erg.
En dat terwijl ik de NTV als een oud hok met 216.000km op de teller kocht voor €300,-

Ook een soort van spijt mijn eerste auto niet meer te hebben :?
 
"Helaas" wel ja, dat maakt dat ik er dan ook geen enkele kan wegdoen en na een x-aantal jaren lijdt dit naar plaatsgebrek.
 
Ik ben blij met de motor die ik op een bepaald moment heb, maar als ik een mooier model zie kan ik ook zomaar afscheid nemen :Y.

(Dat geldt trouwens niet voor mijn vriendin; die ruil ik niet meer in O-).)
 
Vooral een band met het merk Ducati... maar om nou het logo of m'n kenteken te tatoeëren op mn bil zo innig is de band ook weer niet.
 
Hangt ervan af wat je verstaat onder een band hebben met de motor. Ik geef wel elke auto en motor die ik ooit heb gehad een naam. Is een dingetje. Zo weet ik van elke auto en motor die ik heb gehad ook zo het kenteken op te noemen. De Honda gaat wat mij betreft niet meer weg en hoop er nog vele mooie kilometers mee te mogen maken. Ik ben er niet voor niks bijna 5 jaar naar op zoek geweest.
 
met 1 en dezelfde motor 11 keer crashen, dat schept ook een band. "door lief en leed" :)

nu ja "dezelfde" , het framenummer toch, want heb zo ongeveer alles kapot gekregen in al mijn pogingen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan