Band plakken ???

Scribbly

MF'er
24 feb 2004
36
0
Uitgeest
Hi

Ik ben vanmorgen door iets gereden :(
Mijn band is nu dus lek ;(
Weet niet precies wat t is, in ieder geval geen spijker
Het is volgens mij ongeveer 1 cm lang, maar weet niet helemaal zeker
Heb het erin laten zitten aangezien het zondag is, en ik er dus nu niks aan kan laten doen, of iets kan kopen om het zelf te doen

Mijn band is ongeveer leeg nu, en ik vroeg me af, of ze niet gewoon een prop in me band konden schieten
Bij mij scooter hebben ze dat wel een keer gedaan en daar heb ik toen nooit geen problemen meer mee gehad.
Maar iemand die ik sprak zei tegen me dat dat bij motorbanden niet kan in verband met de snelheid en de temperatuur
Maar aangezien mijn huidige band slechts 1000 km heeft gelopen, zou ik het erg zonde vinden als ik hem weg zou moeten gooien en een nieuwe zou moeten kopen...

Als iemand me kan vertellen of ik inderdaad een nieuwe band moet kopen of dat het wel te redden valt met een prop / iets anders , zou ik dat erg fijn vinden

Alvast bedankt
 
meningen zijn verschillend...

sommige mensen durven niet door te rijden met een prop/paddestoel en kopen een compleet nieuwe band, andere doen het gewoon.

als je constant 200+ rijd zou ik een nieuwe band halen.
maar rijd je gewoon normale snelheden, dan zou ik het wel aandurven.
 
Ik zou een nieuwe band doen. Het enige wat je motor op de weg houdt zijn de paar vierkante centimeters rubber die het wegdek raken. Ik zou er niet aan moeten denken dat er dan iets met die cm²'s kan gebeuren.

Ik heb ooit een keer, zonder dat ik het wist, een schroef in m'n achterband gehad. Gelukkig zat 'ie zo vast erin dat er geen lucht ontsnapte, maar sindsdien check ik na elk ritje even of er niets in m'n banden is blijven steken.
 
Ik had ook na 4000km te hebben gereden op mijn band een spijker er in. Deze zat in het loop vlak dus heb hem laten reparenen als nood oplossing om wel naar de bandenboer te kunnen rijden. Daar na toch een nieuwe badn laten monteren, wel zonde maar wel zo veilig!!
 
ik wil inderdaad geen risico's nemen, en inderdaad die paar cm² die zorgen dat je een beetje op het asfalt blijft en je leuk de bocht door helpen zijn heel erg belangrijk

Maar voor de hoge snelheid is niet echt een probleem
Ik heb nu maar een 25 KW, dus zo hard gaat dat niet
Maar een nieuwe is inderdaad wel wat ik denk ik moet doen
Een begrafenis is duurder :P

Maar ik ook iets gehoord over het vulkaniseren ( spelling :? ), en dat schijnt m ook wel te kunnen redden

Normaal gesproken koop je natuurlijk een nieuwe band, maar ik heb gewoon echt geen geld op het moment, dus ik zoek een ( GOEDE ) goedkope oplossing...
 
Gewoon laten plakken, in Beek (gld) zit een specialist. Deze heeft ook in de moto 73 gestaan. Hij heeft de mijne ook geplakt, en ik heb nergens last van. Hij werk niet met een echte Prop maar met een parachute (<-- schrijf je dat zo??) deze
vulcaniseert volledig en heeft dus een groot "dragend" oppervlak. En zolang je nog
niet mee doet aan de moto GP...........
 
Bij mijn brik gaat er gewoon een nieuwe binnenband in :P .

Motoport hengelo repareert in elk geval geen banden (vinden ze niet veilig), andere dealers wel.
Als ik jou was zou ik er zo'n paddestoel of prop in laten zetten. Die band draait op een 25kW fiets nog lang niet op zijn maximum waarvoor die ontworpen is dus dat zou geen probleem op moeten leveren.
 
Bij een 25 kW motorfiets kan je de band zonder problemen laten repareren.
Na mijn mening en ook die van m'n dealer kan je hem het best van binnen uit laten plakken. Dus geen prop laten zetten want die kan gaan werken en dus los komen, en dat willen we niet.
Mijn band is vroeger ook op zo'n manier geplakt en ik heb er ca 10.000 km nog mee gereden en toen was die kaal en moest vervangen worden.

In geen geval een binnenband in een tubeless band laten leggen, want dan krijg je echt problemen.
 
Als je een binnenband in een tubelessband legt, dan krijg je luchtbellen tussen je binnenband en buitenband/velg.
Deze lucht kan niet weg door de luchtdichte constructie van de velg.
De binnenband zal door deze luchtbellen niet goed tegen je buitenband aan drukken.
Als je nu met je motor gaat rijden krijg je wrijving tussen de binnen-en buitenband.
Wrijving=slijtage=warmte ontwikkeling--------->BOEM!!!!!!!!!!
En dat wil je niet meemaken.
 
Wel lachen altijd,
De mensen met "plak"-ervaring zeggen dat het goed bevalt.
Versus
de "kroeg"-experts
"hebben gehoord dat....",
"mijn dealer zegt...."

Ik zou niet iets op een forum durven beweren wat ik niet uit eerste hand had,
besef toch eens dat je een hoop gelul en mythes in de wereld brengt door elkaar gewoon na te praten.

Hou daar toch eens mee op! :r
 
Als je een binnenband in een tubelessband legt, dan krijg je luchtbellen tussen je binnenband en buitenband/velg.
Deze lucht kan niet weg door de luchtdichte constructie van de velg.
De binnenband zal door deze luchtbellen niet goed tegen je buitenband aan drukken.
Als je nu met je motor gaat rijden krijg je wrijving tussen de binnen-en buitenband.
Wrijving=slijtage=warmte ontwikkeling--------->BOEM!!!!!!!!!!
En dat wil je niet meemaken.

Op veel banden staat gewoon aangegeven wat voor binnenband erin mag. Maar dat zal dan wel slaan op spaakvelgen ipv van gegoten velgen.
 
Wel lachen altijd,
De mensen met "plak"-ervaring zeggen dat het goed bevalt.
Versus
de "kroeg"-experts
"hebben gehoord dat....",
"mijn dealer zegt...."

Ik zou niet iets op een forum durven beweren wat ik niet uit eerste hand had,
besef toch eens dat je een hoop gelul en mythes in de wereld brengt door elkaar gewoon na te praten.

Hou daar toch eens mee op! :r


:^

Ik rij trouwens met een geplakte binnenband.
 
Ik rij voor alweer bijna een jaartje met een binnenband, van de zomer in Frankrijk en afgelopen maanden in Nederland, nergens last van gehad. Kreeg wel te horen dat een binnenband een optie was er vanuit gaande dat ik toch niet echt lange stukken harder dan 150 zou rijden (GPZ550 uit `82) wat dus ook het geval is. Boven de 135 is het echt niet leuk meer rijden dus dat laat je wel na een kilometertje. Koste me toen iets van 15 euro geloof ik.
 
Wel lachen altijd,
De mensen met "plak"-ervaring zeggen dat het goed bevalt.
Versus
de "kroeg"-experts
"hebben gehoord dat....",
"mijn dealer zegt...."

Ik zou niet iets op een forum durven beweren wat ik niet uit eerste hand had,
besef toch eens dat je een hoop gelul en mythes in de wereld brengt door elkaar gewoon na te praten.

Hou daar toch eens mee op! :r

:^

Gewoon een parapluutje erin laten zetten, niets aan de hand.
 
Als je een binnenband in een tubelessband legt, dan krijg je luchtbellen tussen je binnenband en buitenband/velg.
Deze lucht kan niet weg door de luchtdichte constructie van de velg.
De binnenband zal door deze luchtbellen niet goed tegen je buitenband aan drukken.
Als je nu met je motor gaat rijden krijg je wrijving tussen de binnen-en buitenband.
Wrijving=slijtage=warmte ontwikkeling--------->BOEM!!!!!!!!!!
En dat wil je niet meemaken.

ok, maar niemand zal een binnenband in een goeie tlband en een dichte velg leggen. Want dat hoeft niet.
Maaaaar als de velg nou lek is (spaken ofzo..) of de band is lek (daar begon het topic mee) dan kan de lucht wel weg.
Als je je gemiddeld een beetje met het verkeer meerijdt (dus niet duitsland voluit) dan gaat het best.

De rest is bangmakerij, wat de handel in safety gevoel bevorderd $$$.
 
hallo daar,

Ik stel voor gewoon nieuw bandje, heb zelf geen ervaring met geplakte banden.
maar zekerheid voor alles, heb een jaar gehad dat ik 3x nieuwe achterband nodig had, ivm schroeven en andere rotzooi wat op de weg ligt. was dure grap.
Maar met goede band weet je zeker dat goed op je rubber schuift die paar cm2 zijn heilig.

groet vfr-smurf
 
Misschien is het inderdaad allemaal bangmakerij...
En misschien kan t allemaal best
Zeker aangezien de banden geschikt zijn voor me motor op vol vermogen, in plaats van de huidige staat.
Ik heb nu minder dan de helft ( 25 KW :X ), en dus zegt me gevoel eigenlijk dat het wel zou kunnen

Maar ik heb ook nog met me ouders te maken, en die zien dat echt niet gebeuren
Die hebben gehoord / gelezen, dat t wel s mis kon gaan, en dus is het voor hun een uitgemaakte zaak...
Daar houdt in feite dan ook een beetje de keuze op...

Ik ga nu dus maar naar een bandeboer, en hopen dat ie een beetje een leuke prijs voor me maakt
En misschien dat als ik later groot ben, ik er wel een parapluutje in ram, want als ik van sommige mensen hoor dat ze 3 x per jaar nieuwe banden moeten hebben, omdat die eikel van een buurman weer s een schroefie heeft laten vallen :( , lijkt t me zeker geen gek idee

Iedereen bedankt voor de tips, reacties, enz

P.S. PeeJay & GuZ, het is een Metzeler 160/60 ZR17
( volgens mij staat er in t boekie nog MEZ4 bij, weet ik niet zeker )
Me band is nog harstikke knap, daarom dacht ik eerst ook aan repareren
Maar als ik toch een nieuwe koop, dan kan ik deze wel weg doen...
Het is niet echt een onwijze raceband dacht ik...dus ik weet niet of jullie er interesse in hebben
Als jullie dat wel hebben, dan hoor ik t wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan