band uit stock niet op velg te krijgen

springbowtje

Die hard MF'er
31 mrt 2003
535
7
Moorslede
Deze avond geprobeerd om een band 180/55 op mijn velg voor een 190/50 te leggen. De band zit echter heel los om de velg waardoor ik de band niet tegen de velgrand krijg als ik hem opblaas. De band lag reeds enkele jaren in een stapel banden en ik vermoed dat deze door de jaren heen is samengedrukt. Iemand enig idee hoe ik hem alsnog tegen de velgrand krijg? De vorige band was ook een 180/55. Deze kreeg ik wel zonder problemen op druk.
 
volgens mij wk51 1993 ?

Inderdaad. dot codes met 3 cijfers zijn van voor 2000, daarna zijn de 4 cijferige dot codes in gebruik genomen.
Tsja, als iemand een 24jaar oude band monteert dan zal hij wel niet geïnteresseerd zijn in rijeigenschappen en veiligheid. Verkeerde gierigheid, als je motorrijden niet kunt betalen, moet je er niet aan beginnen.
 
Inderdaad. dot codes met 3 cijfers zijn van voor 2000, daarna zijn de 4 cijferige dot codes in gebruik genomen.
Tsja, als iemand een 24jaar oude band monteert dan zal hij wel niet geïnteresseerd zijn in rijeigenschappen en veiligheid. Verkeerde gierigheid, als je motorrijden niet kunt betalen, moet je er niet aan beginnen.

je moet geen commentaar geven op iets dat je niet gezien/gevoeld hebt.
als je deze band in je handen zou gehad hebben zonder de DOT-code te kennen zou je hem zo op je eigen motor laten monteren. het rubber voelt net hetzelfde en is even soepel als een recente band. opgeblazen tot 4 bar is er niet het minste barstje te vinden. Deze band is in betere staat dan een band van 2015 die bij weer en wind en vooral zon altijd buiten staat.

281hugz.jpg


2pq9vzq.jpg


en mocht je twijfelen of hij echt een 513 is :

250nivl.jpg


lang lang geleden eens een stock winkeldochters gekocht van een bandenzaak die dicht ging. weinig gevraagde bandenmaten zoals 140/60-18 en 150/60-18. dit is de laatste daarvan.

kwa rijeigenschappen/veiligheid : ik wil je gerust eens op sleeptouw nemen in de ardennen, kan je het zelf vaststellen. heb een mooie toer van 550km tot in Bouillon. wel zien dat 80 à 100 km/u geen probleem voor je is. en nee, dat zijn niet mijn topsnelheden, maar mijn gemiddelde snelheid op de bochtige secties ...

ja mijn wiel is vuil. een motor dient om te rijden, niet om te kuisen O-)
 
Laatst bewerkt:
kwa reieigenschappen/veiligheid : ik wil je gerust eens op sleeptouw nemen in de ardennen, kan je het zelf vaststellen. heb een mooie toer van 550km tot in Bouillon. wel zien dat 80 à 100 km/u geen probleem voor je is. en nee, dat zijn niet mijn topsnelheden, maar mijn gemiddelde snelheid op de bochtige secties ...

ja mijn wiel is vuil. een motor dient om te rijden, niet om te kuisen O-)

Ik heb geen interesse in een wedstrijdje ver plassen/wie heeft de langste. Maar aangezien jij zo snel op je pik getrapt bent, zal die van jou wel langer zijn. Ik wens je veel plezier in de Ardennen met je klassieker.
 
Inderdaad. dot codes met 3 cijfers zijn van voor 2000, daarna zijn de 4 cijferige dot codes in gebruik genomen.
Tsja, als iemand een 24jaar oude band monteert dan zal hij wel niet geïnteresseerd zijn in rijeigenschappen en veiligheid. Verkeerde gierigheid, als je motorrijden niet kunt betalen, moet je er niet aan beginnen.

Op mijn Norton zitten de banden die er 50 jaar geleden op zaten en het rijdt prima, hij kwispelt niet in een snelle bocht. *O*

(en ik heb geld zat voor nieuwe banden)
 
Laatst bewerkt:
iedere motorrijder die zich niet aan de regels houdt, brengt andere mensen in gevaar (en nee, niet alleen voor de wet). en hoeveel motorrijders houden zich altijd aan de wet ? Bij deze geef ik je een Moraalridder-award voor nutteloos geleuter over wat een ander doet.

@ Springbowtje : ondertussen zou je al lang moeten weten dat je sommige zaken beter niet op een forum smijt ;)

I know maar ik vind het nu eenmaal zo leuk dat er zo in gehapt wordt ;)

Mijn vermelding over de remblokken was ook geen vraag naar de mening van anderen toe. Ik weet dat ik in de 12 jaar dat ik met de moto rij slechts 1 maal mijn achterrem heb gebruikt en dat was toen ik op het eind van het rechte stuk op circuit zonder voorrem kwam te staan. Niet leuk maar zelfs toen in eerste reactie versnellingen naar beneden gegooid en koppeling laten opkomen. Ik heb mezelf nooit de gewoonte kunnen aanleren om de achterrem te gebruiken. Vandaar dat ik er ook niet mee inzit om nu in afwachting van een nieuwe glijpen alsnog door te rijden zonder remblokken. Zelfs moest ik per ongeluk es het rempedaaltje aantikken dan nog staan de zuigers zo ver van de schijf vandaan dat ze de schijf niet zullen raken.
 
I know maar ik vind het nu eenmaal zo leuk dat er zo in gehapt wordt ;)

Mijn vermelding over de remblokken was ook geen vraag naar de mening van anderen toe. Ik weet dat ik in de 12 jaar dat ik met de moto rij slechts 1 maal mijn achterrem heb gebruikt en dat was toen ik op het eind van het rechte stuk op circuit zonder voorrem kwam te staan. Niet leuk maar zelfs toen in eerste reactie versnellingen naar beneden gegooid en koppeling laten opkomen. Ik heb mezelf nooit de gewoonte kunnen aanleren om de achterrem te gebruiken. Vandaar dat ik er ook niet mee inzit om nu in afwachting van een nieuwe glijpen alsnog door te rijden zonder remblokken. Zelfs moest ik per ongeluk es het rempedaaltje aantikken dan nog staan de zuigers zo ver van de schijf vandaan dat ze de schijf niet zullen raken.
Om dat te vermijden kan je je rempedaal met een spanbandje fixeren ;)
 
Ik heb geen interesse in een wedstrijdje ver plassen/wie heeft de langste. Maar aangezien jij zo snel op je pik getrapt bent, zal die van jou wel langer zijn. Ik wens je veel plezier in de Ardennen met je klassieker.

nope, pik heeft er niets mee te maken. het gaat over mensen die niet weten waarover ze staan te l*llen. misschien nu dat je de band gezien hebt dat je kan zeggen wat er zo onveilig aan is ?

en dank je voor je vriendelijke wensen, het plezier is nog steeds immens ondanks de rotte onveilige omstandigheden *O*
 
Laatst bewerkt:
je moet geen commentaar geven op iets dat je niet gezien/gevoeld hebt.
als je deze band in je handen zou gehad hebben zonder de DOT-code te kennen zou je hem zo op je eigen motor laten monteren. het rubber voelt net hetzelfde en is even soepel als een recente band. opgeblazen tot 4 bar is er niet het minste barstje te vinden. Deze band is in betere staat dan een band van 2015 die bij weer en wind en vooral zon altijd buiten staat.

[afbeelding]

[afbeelding]

en mocht je twijfelen of hij echt een 513 is :

[afbeelding]

lang lang geleden eens een stock winkeldochters gekocht van een bandenzaak die dicht ging. weinig gevraagde bandenmaten zoals 140/60-18 en 150/60-18. dit is de laatste daarvan.

kwa rijeigenschappen/veiligheid : ik wil je gerust eens op sleeptouw nemen in de ardennen, kan je het zelf vaststellen. heb een mooie toer van 550km tot in Bouillon. wel zien dat 80 à 100 km/u geen probleem voor je is. en nee, dat zijn niet mijn topsnelheden, maar mijn gemiddelde snelheid op de bochtige secties ...

ja mijn wiel is vuil. een motor dient om te rijden, niet om te kuisen O-)
Ik denk dat ik op mijn oude damesfiets nog harder ga als ik die schaamranden zie. :')
 
Ik denk dat ik op mijn oude damesfiets nog harder ga als ik die schaamranden zie. :')

Weet je dat niet iedereen er lol aan heeft om maar zo plat mogelijk te gaan, en gewoon rustig en relaxed rijden wordt ook door sommige motorrijders gewaardeerd..
En al Mevr K@W@ achterop zit, dan ben ik veroordeeld tot 15-20 graden hellingshoek, anders krijg ik een beuk, en een gil waarom dat zo hard moet, dus ik kan eieren voor mijn geld kiezen , en de motor laten staan als we in Z Frankrijk zijn, of Mevr K@W@ meenemen, rustig toerend van het ene bergdorp naar de andere, hier een daar een terrasje pikken...

Leven bestaat uit compromien sluiten....Mijn GPZ1000RX was ook bijna veroordeeld tot die snoeiharde macadams, en na enkele flinke zijstapjes bleef ik echt wel weg van de randen....
 
nu hebben schaamrandjes niet altijd iets te maken met de pure snelheid die je rijdt. Kan met de GS bij 40 km/uur met gemak afrollen op de randjes en met 140 + cm overhouden. veel kneedown adepten vinden het blijkbaar belangrijk zo plat mogelijk te gaan ipv soepel door de bochten te komen.

benno
 
nu hebben schaamrandjes niet altijd iets te maken met de pure snelheid die je rijdt. Kan met de GS bij 40 km/uur met gemak afrollen op de randjes en met 140 + cm overhouden. veel kneedown adepten vinden het blijkbaar belangrijk zo plat mogelijk te gaan ipv soepel door de bochten te komen.

benno
Iedereen moet doen waar hij zin in heeft, maar een dikke schaamrand is het bewijs voor een lage hoeksnelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan