band uit stock niet op velg te krijgen

springbowtje

Die hard MF'er
31 mrt 2003
535
7
Moorslede
Deze avond geprobeerd om een band 180/55 op mijn velg voor een 190/50 te leggen. De band zit echter heel los om de velg waardoor ik de band niet tegen de velgrand krijg als ik hem opblaas. De band lag reeds enkele jaren in een stapel banden en ik vermoed dat deze door de jaren heen is samengedrukt. Iemand enig idee hoe ik hem alsnog tegen de velgrand krijg? De vorige band was ook een 180/55. Deze kreeg ik wel zonder problemen op druk.
 
en het kan ook goed helpen om het binnenwerk even uit het ventiel te draaien zodat de restrictie wordt weggenomen. dan blaas je de band makkelijker op de velg. en als de band wat onwillig wil stuiteren tijdens het oppompen de band nog wel eens zo vervormen dat hij even afsluit op de velg en dus druk gaat opbouwen.
 
3 manieren

Perslucht hulp vd banden zaak

Spanband over loopvlak om op plek te forceren

Remreiniger in band spuiten, en aansteken (redneck)

Doe voorzichtig, succes
 
Deze avond geprobeerd om een band 180/55 op mijn velg voor een 190/50 te leggen. De band zit echter heel los om de velg waardoor ik de band niet tegen de velgrand krijg als ik hem opblaas. De band lag reeds enkele jaren in een stapel banden en ik vermoed dat deze door de jaren heen is samengedrukt. Iemand enig idee hoe ik hem alsnog tegen de velgrand krijg? De vorige band was ook een 180/55. Deze kreeg ik wel zonder problemen op druk.

Als ik jou verhaal zo lees eerst even de leeftijd controleren, ik zou deze band eigenlijk helemaal niet meer monteren als ik dit zo lees, hij is wel erg vervormt, dat risico ging ik echt niet lopen. :N

GREETZ
 
er zijn 3 soorten mensen :
zij die alles volgens het boekje doen
zij die het met gezond verstand doen
zij die eendert wat doen.

zelf onlangs een band met dotcode 513 gemonteerd (voor mezelf). je mag zelf uitzoeken hoe oud die is
 
Laatst bewerkt:
er zijn 3 soorten mensen :
zij die alles volgens het boekje doen
zij die het met gezong verstand doen
zij die eendert wat doen.

zelf onlangs een band met dotcode 513 gemonteerd (voor mezelf). je mag zelf uitzoeken hoe oud die is
Tja, met die ene peeka maakt dat ook niet zo heel veel meer uit he.
354158714_4-antiek-karrenwiel.jpg
 
Als het een 6J velg is hoort die band er gewoon niet op. Ook met een verse kun je dan lopen sukkelen (en het rijd voor geen meter).


Nou, standaard werden ze voorzien van een 190/50. Voor de intrede van de 190/55 werd vaak geopteerd voor een 180/55 ipv 190/50. Een 190/55 is natuurlijk nog beter maar ik ga mijn nieuwe achterband echt niet weggooien omdat ik ben veranderd van moto. De 180/55 voldoet nu prima op de weg.

De band is van 2010. Randgevalletje maar zal volgens mij nog prima voldoen op de weg. Is goed bewaard. Op circuit ga ik met deze band niet rijden. Merk ik dat hij toch niet meer moest voldoen dan gooi ik hem er gewoon weer vanaf.

Vriend raadde me de techniek met de remmenreiniger af. Kent iemand die zo deel van zijn haren kwijt is gespeeld.

Dit weekend proberen met de spanband. Anders mag ik maandag naar een bevriende garage die zo'n kanon heeft.
 
Een band die je op het circuit niet wil gebruiken moet je op de weg ook niet gebruiken.

En het gaat over de breedte van de velg, niet over de hoogte van de band. Mijn advies: stop met kloten, zet je "nieuwe" band voor een prijsje op marktplaats en koop een andere die wel past.
 
Nou, standaard werden ze voorzien van een 190/50. Voor de intrede van de 190/55 werd vaak geopteerd voor een 180/55 ipv 190/50. Een 190/55 is natuurlijk nog beter maar ik ga mijn nieuwe achterband echt niet weggooien omdat ik ben veranderd van moto. De 180/55 voldoet nu prima op de weg.

De band is van 2010. Randgevalletje maar zal volgens mij nog prima voldoen op de weg. Is goed bewaard. Op circuit ga ik met deze band niet rijden. Merk ik dat hij toch niet meer moest voldoen dan gooi ik hem er gewoon weer vanaf.

Vriend raadde me de techniek met de remmenreiniger af. Kent iemand die zo deel van zijn haren kwijt is gespeeld.

Dit weekend proberen met de spanband. Anders mag ik maandag naar een bevriende garage die zo'n kanon heeft.
En dan nog durven beweren dat Nederlanders gierig zijn :W
 
Een band die je op het circuit niet wil gebruiken moet je op de weg ook niet gebruiken.

En het gaat over de breedte van de velg, niet over de hoogte van de band. Mijn advies: stop met kloten, zet je "nieuwe" band voor een prijsje op marktplaats en koop een andere die wel past.

zo zwart wit is het bij banden niet vind ik.
Die datum is er vooral voor de fabrikant zodat ze er achetraf geen gezeur mee krijgen.
Bij de APK controleren ze ook de staat van de banden puur op zicht. (dan kun je als je wil nog over Duitsland beginnen....)
Ik denk dat een overjarige band van een A merk nog altijd een stuk beter is dan de goedkoopste chinees die vorige maand geproduceerd is.

Gooi jij ook de yoghurt weg als hij 2 dagen over datum is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan