Band vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik snap het niet helemaal eerst vraag je je af of je band op is omdat je geen geld hebt voor een nieuwe band en daarna koop je een nieuwe set en meteen de duurste/nieuwste/beste band incl. voorband.

ik zou zeggen koop een redelijk goede nieuwe band die een beetje bij je voorband past en have fun....

Tja, als je het doet kan je het ook maar beter goed doen lijkt me...
Het geld is er ook niet, maar dan zal ik ff wat moeten lenen van iemand.

Maar misschien dat ik wel ff alleen een achterband doe idd...
Voorband heeft nog zat profiel.

Maar de achterband was dus zo erg versleten dat ik dacht dat het zo hoorde, geen profiel in het midden :+

Ik wil toch wel overstappen op de Pilot Road's, dus zou het kwaad kunnen om een Pilot Road achterband erop te zetten en die Bridgestone voorband nog even erop te laten zitten totdat ik weer wat geld heb?

Of rijd dat voor geen meter?
 
Meestal wordt niet geadviseerd om een achterband met meer grip dan de voorband te monteren. Als je voorband nog goed is, kan je er een zelfde op leggen als wat voor zit. Tegen de tijd dat deze dan versleten is, zijn beide banden wel aan vervanging toe en leg je er een betere set op.

Maar ik weet natuurlijk niet wat voor soort band je voorband is. ;)
 
Zelfde type als de achterband en daar lees je nou net niet zulke goede verhalen over...
 
Laatst bewerkt:
Maar een nieuwe achterband erop zetten en de voorband nog een maandje erop laten zitten is dus geen goed idee?
 
Maar een nieuwe achterband erop zetten en de voorband nog een maandje erop laten zitten is dus geen goed idee?

Er is een verschil tussen "goed idee" en "optimaal" ;)

Optimaal = beide vervangen door nieuwe banden, liefst van gelijk type.

Bij wijze van compromis kun je echter best je achterband wisselen, een maand rijden en dan je voorband doen.
Zolang je niet de intentie hebt om ronderecords te gaan vestigen op Assen o.i.d. is dat In ieder geval "optimaler" dan doorknorren met dat restant dat er nu op zit :)

Overigens: afhankelijk van merk/type, motor en rijstijl is het niet ongewoon als een voorband twee- of zelfs drie keer zo lang mee gaat als een achterband
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even contact opgenomen met een motorzaak hier in de buurt.
Maar ik vond die prijzen echt debiel eerlijk gezegt :/
Ik vroeg hoe duur de Pilot Road 3 banden waren en toen werd mij verteld 284 euro.
Dus ik zei: 'Per setje neem ik aan?' maar dit was dus voor alleen de achterband?! :')

Dit zijn toch geen prijzen meer :N

Ook meteen even gevraagd hoeveel het kost om bandjes erop te leggen, en dit is 25euro per band... Is dit een redelijke prijs of wordt ik hier ook keihard genaaid?
 
Dat is inderdaad wel erg veel voor een enkel bandje...

Maar de prijs van het opleggen klopt wel ongeveer, want reken dat ze er een klein half uur mee bezig zijn.
 
Ik heb vandaag even contact opgenomen met een motorzaak hier in de buurt.
Maar ik vond die prijzen echt debiel eerlijk gezegt :/
Ik vroeg hoe duur de Pilot Road 3 banden waren en toen werd mij verteld 284 euro.
Dus ik zei: 'Per setje neem ik aan?' maar dit was dus voor alleen de achterband?! :')

Dit zijn toch geen prijzen meer :N

Ook meteen even gevraagd hoeveel het kost om bandjes erop te leggen, en dit is 25euro per band... Is dit een redelijke prijs of wordt ik hier ook keihard genaaid?

Ik heb er nu Continental Motion onderliggen. (door werd de motor mee afgeleverd) Ik was erg sceptisch over deze band.

Als flinke doorrijder ben ik qua grip & feedback erg tevreden. Ik ben eigenlijk verbaasd over de prestaties gezien de prijs. Over de duurzaamheid en grip bij nat wegdek kan ik nog niks zeggen.

Een achterband kost 120 euro
Continental band Conti-Motion: verkoop van Continental motorbanden op Pneus Online
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even contact opgenomen met een motorzaak hier in de buurt.
Maar ik vond die prijzen echt debiel eerlijk gezegt :/
Ik vroeg hoe duur de Pilot Road 3 banden waren en toen werd mij verteld 284 euro.
Dus ik zei: 'Per setje neem ik aan?' maar dit was dus voor alleen de achterband?! :')

Dit zijn toch geen prijzen meer :N

Ook meteen even gevraagd hoeveel het kost om bandjes erop te leggen, en dit is 25euro per band... Is dit een redelijke prijs of wordt ik hier ook keihard genaaid?


Motor rijden kost gewoon veel geld en zeker kwa onderhoud en banden maarja dat had je je wel van te voren kunnen vragen/uitzoeken!
Maar ik zeg altijd hoe nu de beurt ook dik €1100 je krijgt er zoveel voor terug dat dat geld je niets uitmaakt ;) tenminste dat vind ik ;)

Laat de zomer maar beginnen :]
 
Laatst bewerkt:
Motor rijden kost gewoon veel geld en zeker kwa onderhoud en banden maarja dat had je je wel van te voren kunnen vragen/uitzoeken!
Maar ik zeg altijd hoe nu de beurt ook dik €1100 je krijgt er zoveel voor terug dat dat geld je niets uitmaakt ;) tenminste dat vind ik ;)

Laat de zomer maar beginnen :]
Als je een daytona 675 uit 2007 rijd zal t geld een iets andere rol spelen als dat je een zxr400 rijd...
 
Ik heb vandaag even contact opgenomen met een motorzaak hier in de buurt.
Maar ik vond die prijzen echt debiel eerlijk gezegt :/
Ik vroeg hoe duur de Pilot Road 3 banden waren en toen werd mij verteld 284 euro.
Wat een kansloze prijs. Ik heb er een paar weken geleden een gekocht voor EUR 158,- (motorbandenmarkt.nl) inc bezorgkosten.

Heb het bandje er wel zelf omgezet dus ik was ook klaar voor die prijs. O nee, heb ook nog een euro voor een nieuw ventiel betaald. Die neem ik altijd even mee.

Als je in de buurt van Zeist woont, kun je naar Snelmotoren (Zot) gaan. Die legt ze er voor 15 euro omheen, tenminste dat heb ik daar een paar keer betaald.

De MPR3 bevalt uitstekend, maar ik ben verder geen bandentester dus kan er ook weinig zinnigs over zeggen. De band houdt overigens wel strak de lijn in een bocht en dat heb ik ook weleens anders gevoeld.

Oh w0ut3r ik weet natuurlijk waar je woont en dat is niet in de buurt van Zeist. Doet die Optimate 3 het nog?
 
Laatst bewerkt:
Koop een nieuwe band. Geeneens meer profiel int midden.

Ik heb zelf ook wel zo gereden hoor, maar t is eigenlijk niks.
 
Oh je zoekt ook een site om bandjes te halen?

Pneus-online.com

Uber en goedkoop!
 
Ik heb er nu Continental Motion onderliggen. (door werd de motor mee afgeleverd) Ik was erg sceptisch over deze band.

Als flinke doorrijder ben ik qua grip & feedback erg tevreden. Ik ben eigenlijk verbaasd over de prestaties gezien de prijs. Over de duurzaamheid en grip bij nat wegdek kan ik nog niks zeggen.

Een achterband kost 120 euro
Continental band Conti-Motion: verkoop van Continental motorbanden op Pneus Online


ik had vorig jaar ook een nieuwe achterband nodig ,veel zoeken op internet ,keuzes maken,
testen lezen e.d.
na wat info bij de lokale motorzaak hier ,gekozen voor de conti-motion,is idd een prima band ,zeker voor mij,na wat speurwerk op het net komt deze heel goed uit diverse tests
ik was met omleggen en balanceren €155.- kwijt , daar ga ik zelf niet voor lopen kloten,zeker als je zoals jij geen/weinig ervaring hebt[dat bergrijp ik tenminste uit div. spots]

de info waar ik het over had slaat op het stuur gedrag van diverse merken/type's samen met mijn nog prima voorband.
je kan wel een of andere superbike band willen maar je maakt mischien een keuze die niet strookt met het merk/type voorband, denk daar maar eens over na

veel succes met je keuze
 
Net bij www.zeelandbanden.nl een Michelin Pilot Road 3 achterbandje gekocht voor €137,50 :)
Wat een verschil, gewoon dik 2x zo goedkoop als bij de motorzaak.

Voorband was uitverkocht, maar komt vrijdag weer binnen.
Die komt dan wel.

Eerst maar ff die achterband verwisselen.

Oh w0ut3r ik weet natuurlijk waar je woont en dat is niet in de buurt van Zeist. Doet die Optimate 3 het nog?

De optimate werkt perfect ;)
Hij starte zonder problemen na 4 maandjes stilstaan.
 
Laatst bewerkt:
Is er toevallig nog een Nederlandse site (zoals zeelandbanden.nl) waar je banden voor een leuke prijs kan kopen?

Motorbandenmarkt.nl en Pneus-online.com heeft zo'een MPR3 voorbandje wel op voorraad maar daarbij is de levertijd 3 tot 5 werkdagen.

Zou tof zijn als ik de bandjes vrijdag binnen heb, dan kan ik in het weekend weer ff lekker rijden...

Zoniet, dan wacht ik gewoon ff totdat ze weer bij op vooraad zijn bij zeelandbanden *D
 
Wat dacht je van deze: als budget zo'n probleem is, kun je wellicht proberen om nog eens bij die verkoper langs te gaan. Als hij van deze band zegt dat hij nog een tijdje mee kan is het OF een fraudeur OF een hork die er geen kijk op heeft. Nee heb je?
Je had het ook wel zelf kunnen zien maar goed, proberen kun je het altijd toch?

En achter een nieuwe band en voor een oude band (maar nog wel met goed profiel) is niet helemaal ideaal maar kan wel. Heb al jaren dat de voorband rond de 18.000 km meegaat en de achterband zo'n 9.000 km. Gaat prima. En voor en achter verschillende merken is ook nooit een probleem geweest. Denk wel dat je het verschil merkt als je gaat rijden met die nieuwe achterband.

Doe je wel even rustig aan met die nieuwe band trouwens? Zit nog een laklaagje op ter bescherming, die moet je er nog even rustig aan vanaf rijden. Als je meteen in Rossi-stijl er vandoor gaat, dan loop je het risico dat je met je nieuwe achterband en al op je plaat gaat. Zou zonde zijn, niet? Even rustig = 50 km ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan