Band vervangen?

Als ik een band repareer is het middels een pluutje, anders vervang ik hem.

Maar ik rijd meer dan gemiddeld sportief ( dwz zwaar + 200) dus bij mij moet 't altijd goed zijn.
 
Als je de afspraak bij de banden boer hebt staan zou ik er lekker mee blijven rijden, en als je je voorband laat vervangen er een parapluutje in laten zetten. Dan lekker oprijden die band.
Het probleem daarbij is dan wel dat als er eenmaal een veter is geplaatst je het gat dusdanig groot hebt moeten maken dat je geen pluutje meer mag gebruiken.
 
Dus inderdaad wat al geschreven is: ofwel er mee doorrijden (mag ik je als bandenprofessional niet aanbevelen i.v.m. mogelijke aansprakelijkheid), ofwel vervangen. Wat is gemoedsrust je waard?
 
Het probleem daarbij is dan wel dat als er eenmaal een veter is geplaatst je het gat dusdanig groot hebt moeten maken dat je geen pluutje meer mag gebruiken.
@MaartenS deze man heeft jouw situatie perfect omschreven.

Je hebt al een veter gebruikt dus pluutje is geen optie meer.
 
Het probleem daarbij is dan wel dat als er eenmaal een veter is geplaatst je het gat dusdanig groot hebt moeten maken dat je geen pluutje meer mag gebruiken.
Oké, dit wist ik niet. Bij autobanden gebeurd het regelmatig. Maar nooit geweten dat dit dus eigenlijk niet mag. Dan zou ik hem lekker oprijden zo. Maar zoals eerder gezegd geheel een gevoels kwestie.
 
Collega motorliefhebbers,

Gisteren heb ik vastgesteld dat er een stukje metaal in m'n achterband zat. Helaas was de band ook lek.
Ik heb deze geplugged met een reparatiesetje.

Nu vraag ik me af of het verantwoord is om nog (vele kilometers) te rijden met deze band. Ook rekening houdend dat de reparatie niet in het midden van het loopvlak is maar toch iets meer naar de kant. Heb +/- 8000km met deze band gedaan, maar hij heeft nog ruim voldoende profiel over.

15 september heb ik een afspraak om een nieuwe voorband te steken. Indien nodig kan ik de achterband dan ook laten vervangen.

Graag jullie mening!
Je hebt alle reacties al gelezen lijkt me .
Veter gaat inderdaad vaak lekken als de band versleten raakt op die plek maar daar kom jij amper zo te zien.

De manier om toch door te rijden is de band met een paraplu te repareren . Dat is veiliger.
Dit doen niet zo veel mensen je zit met de en montage kosten , en is het dan nog waard.
Het blijft een goede reparatie van binnen uit zonder dat de band dan zijn lucht kan verliezen. En nog veel lees plezier op de hierna komende pagina's.👍
 
Als de pluutjes en dergelijke het niet zouden houden, dan zou je hier op het forum meerdere berichten moeten kunnen terugvinden, maar ik ben ze nog nooit tegenkomen. Dus of iedereen is verongelukt, of het is een betrouwbare oplossing...
 
Terug
Bovenaan Onderaan