Band verwisselen, 140/70-17 op voorwiel gsxr?

Caferacert

Die hard MF'er
5 aug 2015
397
30
Beste mederijders

Wil toch iets gaan proberen.
Wil op mijn voorwiel / velg van m'n gsxr caferacer waar nu een 120 70 17 inch op ligt een 140 70 17 inch omleggen.

Zijn er mensen die banden kunnen wisselen, met balanceren erbij?

Wil er een soort van fat tire bike van maken.
 
Stap 1. Waar woon je. Als je in Den Helder woont heb je niet veel aan een banden legger in Maastricht.

Stap 2. Er zijn ook nog bedrijven die dit voor je doen. Laatste keer dat ik dat deed was het 27.50 per wiel en ik moest de oude band meenemen om zelf weg te donderen. Achteraf gezien was ik beter af geweest door ook de band daar te kopen.

db
 
Je zou toch denken dat, doordat die band genepen wordt en daardoor spitser, dat hij nou net lichter gaat sturen.
Het zal ook veel aan het type band liggen.
 
Zat bedrijven die dit voor je willen doen, zolang je maar betaald. Als je 't "goed" wil doen zou je een bredere velg/wiel moeten zoeken, óf je velg verbreden maar dan ben je 5x zo duur uit.

Ik snap het wel, het oog wil ook wat.
 
Zat bedrijven die dit voor je willen doen, zolang je maar betaald. Als je 't "goed" wil doen zou je een bredere velg/wiel moeten zoeken, óf je velg verbreden maar dan ben je 5x zo duur uit.

Ik snap het wel, het oog wil ook wat.

Dat stukje met velg snap ik en heb ik al meer gelezen. Aangezien er genoeg mensen een bredere band dan normaal monteren dacht ik dit moet nog best kunnen van 120 naar 140
 
op 2 wielen, zonder kooi, kreukelzone tot je neus.. vaak over de 100pk .. verneuk je zelf of een ander ga je op je bek.


En dan meuteren over "veiligheid" ..


Het blijft raar klinken :)

Ja leuk verhaal en ergens een kern van waarheid.
Buiten dit alles hoeveel gekken zitten er op een motorfiets die geheel standaard is en er ook gewoon weg niet verantwoordelijk mee kunnen gaan. Veelal meer ongelukken Door geen controle hebben over een motor met veel te veel pks en onervarenheid. Inzicht gezond verstand en voor anderen kunnen denken.
 
Ik bedoel het ook met een knipoog ,

het valt me op.. dat je veel vaker 'ja maar veiligheid !!" hoort ..

Op een motor forum.
Op hetzelfde forum waar je 2 groepen hebt ..
Zij die gevallen zijn, zij die nog niet gevallen zijn ..


Weet je wat pas gevaarlijk is ?
alleen maar nadenken over wat er wel niet misschien mis kan gaan.

Fuck man.. dood ga je allemaal een keer hoor.



* zucht, ook weer met een licht sarkastische toon bedoeld *
 
Beste mederijders

Wil toch iets gaan proberen.
Wil op mijn voorwiel / velg van m'n gsxr caferacer waar nu een 120 70 17 inch op ligt een 140 70 17 inch omleggen.

Zijn er mensen die banden kunnen wisselen, met balanceren erbij?

Wil er een soort van fat tire bike van maken.
140/70 tov 120/70 wordt ook een stuk hoger. Ik denk dat je met t spatbord in de knoei kan komen. Maar probeer te meten hoeveel marge je rondom hebt ..

En zoek ook naar wat beschikbaar is qua banden. Liefste voorband.
Als t echt moet, een achterband en dan omgekeerd monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan