Banden advies CBR900RR SC28

Francis

MF veteraan
1 sep 2008
1.338
14
IJsselstein
Aangezien mijn bandjes best wel oud zijn en aan vervanging toe zijn, wie kan mij van goed advies voorzien omtrent banden voor een fireblade ui 92? Dus met 16" voorwiel.
Ding wordt echt alleen voor de fun gebruikt, dus lekkere plakbandjes zijn wenselijk.
Ik rij er niet mee in de regen en levensduur is niet echt belangrijk.
 
Aangezien mijn bandjes best wel oud zijn en aan vervanging toe zijn, wie kan mij van goed advies voorzien omtrent banden voor een fireblade ui 92? Dus met 16" voorwiel.
Ding wordt echt alleen voor de fun gebruikt, dus lekkere plakbandjes zijn wenselijk.
Ik rij er niet mee in de regen en levensduur is niet echt belangrijk.


BT016 zijn dan de beste banden voor de blade. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de metzelers sportec M3 erop liggen vindt ze zelf :}

Metzeler-m3-tire.jpg


indicatie voor de prijzen

Home
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer bij Bridgestone BT016's. Maar alla, echt slechte banden zijn er niet. Metzelers zullen ook wel goed zijn. :)

Of een 17" voorwiel kopen en Pilot Power 2CT's eronder.
 
Ik heb er momenteel dunlop qualifiers op liggen. Bevallen me vele malen beter dan de bridgestones die ik altijd gehad heb. Vooral de voorbanden vind ik echt van een zeer matige kwaliteit door het cuppen. Hier hebben de dunlops geen last van. Bovendien zijn de dunlops slijtvaster en goedkoper (ben toch een hollander..). Vooral de achterband bij de bridgestone band werd na veel snelweg kilometers vierkant. ook hier hebben de dunlops minder last van.
Achter zou je voor een dunlop qualifier RR kunnen kiezen. Lekker zacht en plakken als een dolle. Helaas heb jij net als ik ook nog het 16 inch voorwiel wat de keuze een beetje beperkt, maar hier voldoen de dunlops ook gewoon goed.
 
Ik zou de metzelers laten staan en de conti s ook, zou gaan voor de dunlops of bridgestone 016. De 016 is een redelijk goede band en voor info over de dunlops kan je bij superblackbird op dit forum info krijgen die adviseerd veel dunlops........doe zelf meer michelin of pirelli en bridgestone.
 
Volgens gast @ motorzaak worden mijn huidige banden al 10 jaar niet meer gemaakt. Aangezien dit mijn eerste motor is, is dat niet zo'n probleem geweest, maar ik merk nu toch wel dat ze geen vertrouwen scheppen. Dus voor het nieuwe seizoen moeten er nieuwe schoentjes onder de blade :)
 
Ben zelf niet helemaal tevreden over bt016. Ik vond de Pilot Powers beter sturen, sneller grip en beter in de regen. Verder hoor ik veel goed over de Pirelli Rosso Corsa. Die komen er bij mij volgende keer op :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is dat mijn voorband nog niet op is, anders zou ik er Conti sport attack op laten zetten. Daar hoor ik weer goede verhalen over en de prijs is ook gunstiger.
De banden die ik er nu op heb zitten zijn MP sport, die hadden een gunstige prijs (225,- voor een setje ex montage).
 
Het is dat mijn voorband nog niet op is, anders zou ik er Conti sport attack op laten zetten. Daar hoor ik weer goede verhalen over en de prijs is ook gunstiger.
De banden die ik er nu op heb zitten zijn MP sport, die hadden een gunstige prijs (225,- voor een setje ex montage).
De prijs voor de Sport Attack en de (totaal verouderde) Pilot Sport scheelt maar een klein beetje met moderne banden (paar tientjes op een set als je even zoekt).
De Qualifier 2 kan je al voor net boven de 300 Euro per set gemonteerd op de motor krijgen......
 
Ik heb er momenteel dunlop qualifiers op liggen. Bevallen me vele malen beter dan de bridgestones die ik altijd gehad heb. Vooral de voorbanden vind ik echt van een zeer matige kwaliteit door het cuppen.

Cuppen? Gewoon op straat, met straatbanden? Dan is er iets mis met je motor.

- Is je frame krom?
- Is één van je voorvorken niet meer goed?
- Is je achterwiel gewoon slecht uitgelijnd?

Op het circuit heb ik het wel meegemaakt, maar op straat rij ik echt niet hard genoeg om last van cuppen te krijgen.
 
Ik verkoop ze allemaal regelmatig op de oudere Blades, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Qualifier 2.
De Metzelers M3 sturen iets te zwaar, de BT016 is slecht in de regen, en de Conti's geven wat minder feedback.

Ik heb met BT016's in de regen op Spa Francorchamps gereden. Sja, ze doen het niet zo goed als regenbanden. Maar een stuk beter dan de Pirelli Dragon Super Corsa's. :+

Maar goed, oude Blade = versleten schokdemper. Een nieuwe schokdemper zal je band vele malen beter aan de weg laten plakken dan het verschil tussen de diverse merken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan