Banden advies gevraagd ..

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Heb nu een ducati monster 620 met pirelli diablo's er onder, ben echter van mening dat de bandjes nu wel eens vervangen mogen gaan worden :)

Heb er zo ondertussen aardig wat km's mee gemaakt en het begint nu toch echt te slijten 8-)

Nu de vraag :P

Wat zou jij voor bandjes kiezen dan wel nemen :?

Zou je voor dezelfde gaan die er al onder zaten bij aankoop (nieuw) .. dus wederom de pirelli diablo's of zou je gaan voor een ander merk :?

De rijstijl is meer tour dan sport te noemen dus circuit banden en andere plakkers die veul geld kosten vallen zo wie zo al af ;)

Alvast thanks voor het antwoord, dan wel uwe opmerking :P
 
Als je van Diabloo's naar 020 ga moet je echt huilen zo bagger is die band.

Gewoon lekker :} diablo :} blijven rijden.


Ik ga binnenkort ook weer voor me 2de setje.. alleen nu corsa achter.
 
Een Bridgestone 020 is een sportieve toerband met een wat hardere compound in het midden dan aan de zijkant waardoor hij wat minder slijt op de rechte stukken. Ik kan er zonder problemen de banden mee rond rijden zonder te gaan glijden :)

Ahh, duidelijk :)

En zou dat ook op een monster werken denk je :?

En vooral wat kost het O-)

En waar koop je het ;)

Linkie !! :+
 
Voor toer is de BT020 meer dan geschikt.. En je kan er ook nog mee blazen (toch spinnetje? ;) ). De Diablo's vallen wel beter in een bocht (ik bedoel daarmee dat je de motor makkelijker instuurt).
Dus niet te hard de eerste bocht in duiken, dat wordt ff wennen :P :9 ...
 
'k heb op mijn Monster S4R de nieuwe michelin Pilot Power :} . Deze band weet met een zachte compount toch dezelfde levensduur te creeën als een harder band, maar natuurlijk wel met de voordelen van een band met zachte compount: lekker plakken in de bochten enz.

Wat mij ook opviel is dat deze band ook tijdens enorme regenval zeer veel grip heeft: spinnen bij het flink wegtrekken is er bijna niet bij (heb echt mijn best moeten doen) en toch redelijk plat de bochten door.

Wat misschien ook wel mooi is als je naar een wat bredere plattere band gaat. Af fabriek zit er bij een 620 een 160/60 ZR17 onder, terwijl ik 180/55 ZR 17 heb, ziet er een stuk stoerder uit, alhoewel je het daar natuurlijk niet alleen voor moet doen.

Succes met je keuze 8-)
 
Oh oh.....daar gaan we weer.....
Die fabrikanten wéten zelf ook wel dat brede banden beter verkopen aan een deel van het publiek. Waarom zouden ze er dan zelf toch geen bredere banden onder zetten?
Zou het soms kunnen omdat het stuurkarakter van je motor dan nadelig wordt beinvloed??? Zou het kunnen dat op díe velg een bredere band (waar die velg niet voor geschikt is) veel "ronder" gaat lopen waardoor de wegligging nóg slechter wordt? Zou het kunnen dat in sommige gevallen de montage van een brede band zelfs ronduit gevaarlijk is?
Maar..... het staat wel stoer ja. |( |(

Overigens.. elke band is een compromis tussen wegligging en levensduur. Wil je "klevers" dan weet je dat alleen zachtere compounds nog beter "kleven" en die gaan nu eenmaal minder lang mee.

Maarreh..... ben je tevreden over je huidige banden? Daar hoor ik je niets over zeggen. BT020's zijn prima banden, maar als je tevreden bent over wat je nu hebt zou ik niet zomaar overstappen.
 
Laatst bewerkt:
Maarreh..... ben je tevreden over je huidige banden? Daar hoor ik je niets over zeggen. BT020's zijn prima banden, maar als je tevreden bent over wat je nu hebt zou ik niet zomaar overstappen.

Tsja, ach ... ehmz :X

[me]Phr3ak is nogal stupid about rubber ;)
[/me]


Een band is voor mij een stuk rubber, en of dat nou merkje A of merkje B is .... Ik rijd toch never nooit niet on the edge met me Monstertje :)

Ben zeg maar op zoek, naar good value for money if you get what i mean :)
 
Gewoon een BT-020 achter en een BT-012 of 014 voor, levensduur is prima en met een BT-020 kun je echt nog hard rijden. In de regen vind ik een 020 wat minder vertrouwen geven.
Zorg wel dat je ze goed op spanning houdt omdat ze een relatief slap karkas hebben.
 
Voor toer is de BT020 meer dan geschikt.. En je kan er ook nog mee blazen (toch spinnetje? ;) ).
Ik rij nooit hard O-)

Gewoon een BT-020 achter en een BT-012 of 014 voor, levensduur is prima en met een BT-020 kun je echt nog hard rijden. In de regen vind ik een 020 wat minder vertrouwen geven.
Waarom zou je geen BT020 voor en achter doen?
En vergeleken met een Metzeler Z4 geeft een BT020 een wereld van vertrouwen in de regen ;)
 
Ik rij nooit hard O-)Waarom zou je geen BT020 voor en achter doen?
En vergeleken met een Metzeler Z4 geeft een BT020 een wereld van vertrouwen in de regen ;)
Me Z4 :r , als ik de 'nieuwe' Fazer neem gaan die er gelijk vanaf!!
Ik heb gekozen voor een 012/014 aan de voorkant voor de zekerheid (liever iets zachter voor), plus dat ik in de regen weinig vertrouwen heb in de 020 (kan aan mij liggen maar hoor het vaker). En de 020 blokkeerde sneller dan een 012 op mijn fiets. Ik heb nu een 020 voor erop zitten vanwege een lange vakantie in de bergen (wist niet hoe snel een 012 zou gaan slijten, achteraf gerust kunnen doen....) maar ik mis het vertrouwen... zat er al aan te denken 'm te vervangen maar vanmiddag eerst ff met de dealer praten voor de 2005 Fazer 1000... ;)
 
Als je voorband nog goed is, zou ik gewoon weer een diabolo achter kopen, temeer daar je met deze band ook een zeer respectabel aantal kilometers hebt afgelegd.
Mocht je voorband ook aan vervanging toe zijn, kijk dan idd naar de nieuwe BT020 NT van Bridgestone als set. Mijn 2 centjes. Heb zelf de BT010 onder de Monster liggen, gaan nu het derde seizoen in. Maar ik rij dan ook niet zoveel als jij O-)
 
Ik rij nooit hard O-)Waarom zou je geen BT020 voor en achter doen?
En vergeleken met een Metzeler Z4 geeft een BT020 een wereld van vertrouwen in de regen ;)
Metzeler Z4 is alweer tijdje vervangen door Roadtec Z6. Na 4 paartjes 020's kan ik alleen maar zeggen dat die nog beter zijn dan de al heel goede Bridgstones, OOK in de regen (inderdaad geen best punt van Z4). Ik zit nu op 2e paar Z6. Deze banden slijten ook minder snel dan de 020's die bovendien erg vlak worden aan het einde (laatste milimeters slijten sneller dan chocola). Ofwel, 020 zijn prima maar er zijn inmiddels gewoon weer betere banden te koop. Diablo's zijn top, maar als ik zo hoor ben je misschien wat beter (goedkoper) uit met meer toeristisch banden. En laat je NOOIT verleiden tot monteren van bredere banden, da's meer voor de "omgekeerde petjes" / GTI brigade, geeft alleen maar houtige handling op de gewone weg en het plus aan grip en stabiliteit zul je nooit nodig hebben.
 
Band is prima, alleen je rijstijl stelt de eisen. Als je sportief rijd en gaat van een diablo naar een BT-020 kan dat wel eens gaan tegen vallen. Je praat dan ook over een ander soort band. De diablo moet je volgens mij ook niet met de BT-020 maar met de BT-014 vergelijken.
Onderschat de grip van een aantal hardere banden niet, vrij regelmatig zie ik mensen op zachte compounds rijden die echt met een hardere uitvoering nog ver van de limiet zouden blijven. Echter kwaad kan het alleen voor je portemonee je doet er grof weg maar de helft van de kilometers mee. Ik ben van mening als je toch wat sportief rijd wegen de kosten van de band niet op tegen de kosten die je oploopt als je door te weinig grip de fiets op zijn kant legt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan