Banden afrijden (foto)

vfr_force

MF'er
6 mrt 2003
74
0
Ik zou graag mijn banden volledig afrijden maar raak niet verder dan een centimetertje van de kant (zie foto). Het is wel zo als ik snelle bochten neem en probbeer zo plat mogelijk te gaan dat de moto met zijn gat begint te slaan (als de baan wat oneffen ligt).
Doe ik iets verkeerd, zijn mijn veren niet goed of kan deze moto dat gewoon niet aan??
Ik kan wel nog niet knee-downen, misschien moet ik dat maar eens leren om mijn banden af te rijden.

zie hier een fototje van mijn band

band.jpg


Ik rij met een Honda vfr800 vtec van 2002, band: dunlop D208, bandenspanning: 2,3 voor en 2,5 achter, standaard veren
en ik weeg een 60 kg (misschien speelt dat ook een rol)

P.S. is het de moete waard om een WP veer te steken op deze moto (als het aan de veren moest liggen) of kan ik beter uitkijken naar een andere moto?? Iets meer sportief ofzo.

Bedankt en de groeten van de Nico
 
Ik zou graag mijn banden volledig afrijden maar raak niet verder dan een centimetertje van de kant (zie foto). Het is wel zo als ik snelle bochten neem en probbeer zo plat mogelijk te gaan dat de moto met zijn gat begint te slaan (als de baan wat oneffen ligt).
Doe ik iets verkeerd, zijn mijn veren niet goed of kan deze moto dat gewoon niet aan??
Ik kan wel nog niet knee-downen, misschien moet ik dat maar eens leren om mijn banden af te rijden.

zie hier een fototje van mijn band

http://users.pandora.be/nico.verbelen1/fotos/band.jpg ((Afbeelding))

Ik rij met een Honda vfr800 vtec van 2002, band: dunlop D208, bandenspanning: 2,3 voor en 2,5 achter, standaard veren
en ik weeg een 60 kg (misschien speelt dat ook een rol)

P.S. is het de moete waard om een WP veer te steken op deze moto (als het aan de veren moest liggen) of kan ik beter uitkijken naar een andere moto?? Iets meer sportief ofzo.

Bedankt en de groeten van de Nico

Het ligt volgens mij niet aan je banden.
Je hoeft echt niet te kunnen kneedownen om die rand van je banden te rijden hoor.
Ik kan ook niet kneedownen, maar ben wel mijn randen kwijt (voor en achter).
Mijn eerste gedachte is dat het wel aan je vering kan liggen. Misschien staat je achtervering te hard waardoor de band alle klappen moet opvangen.

Ben niet echt een veringspecialist, maar dat is wel het eerste waar ik naar zou kijken :)
 
Nog sneller door de bocht gaan :P
En je hoeft niet te kunnen kneedownen om je band rond te rijden hoor!
 
Collega reed met zijn VFR de D204 volledig rond, moet met de D208 dus zeker lukken.
Voor de rest doen wat Spider zegt. (Anders gaan we eens een toertje rijden, ben ook van de buurt van Gent).
 
Gewoon even wat bijzondere verrichtingen doen zoals straatje keren, en dat dan 20 keer.. en daarna 20 keer een kleine rotonde steeds schuiner nemen *D
 
Gewoon platter door de bocht en niet zeuren. Aan het (ontbreken van) tekening van de band te zien kun je makkelijk 20% harder. })
Kan ook aan de camera linngen natuurlijk... 8-)

Maar iets serieuzer: je zou zo te zien inderdaad wat harder kunnen. Als je nou denkt dat je vering niet helemaal top staat, zou je ook eens kunnen proberen wat er gebeurt als je daar wat aan doet.

Is niet eng, schrijf gewoon je beginwaarde op, dan kan je altijd terug. EN ik zou eerder denken dat hij niet te hard staat, maar misschien juist wat zacht ind de demping. En dan komt een heel lnag technisch verhaal waar ik je nu niet mee wil lastigvallen.
 
Ben je alleen aan het probeer zo plat mogelijk te gaan? Lijkt me niet de goede volgorde.

Ik zou proberen zo snel mogelijk te gaan, dat plat volgt dan wel. Niets forceren, rustig aan opbouwen.
 
Voor een knee-down hoef je helemaal
niet zo schuin dat je de band rond rijdt...

Doordat je nl. naast de fiets gaat hangen hoef je minder
schuin te gaan om je knie aan de grond te leggen...

Zover als je nu bent met je band...is het al mogelijk
om dat te doen...

Maar om je band vol te rijden moet je idd je snelheid
langszaam gaan opvoeren en steeds platter gaan...dat laatste
gaat met een hogere snelheid vanzelf...

Voordat je dat gaat proberen of met je vering/demping aan de
slag gaat, zoek je een stuk weg/bocht uit waarvan je zeker bent
dat die goed grip heeft en vlak is.... En dan ga je gewoon -tig keer
doorheen...elke keer iets harder/schuiner...
Rustig aan en nix forseren...
Suc6
 
waarom wilt iedereen een kneedown eigenlijk, zou het ook wel es willen omdat die nieuwe sliders er anders maar voor jan lul opzitten, maar ik rij nu na 2 weken men band tot op een 3 tal mm , en voel me veel beter met men benen strak tegen de tank dan dat ik een beetje naast men moto ga zitten.

alhoewel, men er5 leek stukken stabieler in de bochten als ik er naast hing. en daar lukte kneedown ook, maar dan was die bt45 wel op
 
Maat,het is niet zo makkelijk zoals ze hier wel beweren,ge moet u gewoon goed voelen bij het hardrijden in bochten,de rest komt vanzelf.
Ik stel voor u in te schrijven voor een dagje circuit,dan komt het vanzelf !
Mocht je vragen hebben of wat willen gassen in Gent,let me know,ik woon ook in Gent en wil je wel wat helpen indien nodig ! 8-)
 
Uhhmz...inderdaad, steeds harder en platter...maar pas op, het is nog niet warm genoeg om echt te willen knallen...kan fout gaan met dit weer...
 
jah...word je nie vrolijk van...zelfde als wat Kjeld was overkome, alleen nog een tikkie erger '(
BTW. wassie daar toevallig of wassie rondjes aan het knalle?
 
Volgens mij toevallig.......
Ik was er niet bij....maar gister ochtend
was het daar gewoon echt nat...
Dan weten jij en ik genoeg......!!

|( als je dan gaat spelen..
 
Bedankt voor al de reakties

Mijn eerste gedachte is dat het wel aan je vering kan liggen. Misschien staat je achtervering te hard waardoor de band alle klappen moet opvangen.

Ik heb inderdaad al wel eens met mijn achterveer gepruts, iets harder gezet (de uitveerdemping). Maar nu heb ik horen zeggen dat als je de uitgaande demping verranderd dat je ook de ingaande demping moet aanpassen.
Ik heb echter in mijn instruktieboek niets gevonden over ingaande demping, ik zou niet weten hoe ik dat moet verranderen. Had er misschien beter afgebleven |( |( |(

'k heb dan nu maar alles terug op de standaard instellingen gezet en we zullen zien als we de volgende keer nog is gaan rijden.

(Anders gaan we eens een toertje rijden, ben ook van de buurt van Gent).

Mocht je vragen hebben of wat willen gassen in Gent,let me know,ik woon ook in Gent en wil je wel wat helpen indien nodig !

Dat zie ik wel zitten, een toerke met andere mf'ers in gent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan