Banden balanceren

h29mechanic

Die hard MF'er
10 feb 2005
273
0
De Hoeve (Friesland)
Hallo

Balanceren jullie je banden ook bij alleen cicuit gebruik mijn R1 trilt namelijk nog al wat als ik op het recht eind rijdt .

Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben en of het ook efect op de wegligging heeft.
 
Ik balanceer beide wielen, handmatig en vaak vlugvlug... Nog nooit problemen gehad, ook niet bij niet balanceren want je bent toch continu aan het accelereren....
 
Laatst bewerkt:
ja natuurlijk doe,je ze balanceren er gaat niets boven een strakke fiets
via intenet kan je een balanceerbok kopen voor € 70,00 en kan je dat gewoon zelf
als je intresse in de site heb hoor ik dat wel
 
Ikzelf heb een extra achterbok die ik ervoor gebruik.

Ik haal de adapters er dan uit en daarvoor in de plaats een aluminium pijpje (wat natuurlijk door het asgat van de velg gestoken wordt).

Tot nu toe werkt het goed, maar ik heb er nog geen voorwiel mee gebalanceerd (luisterd misschien iets nauwer)
 
nou je moet eens op internet zoeken naar 2e hands bandenwissel apparaat
ik heb samen met een maat een goeie gekocht voor € 300,00
dat heb je zo weer terug verdiend want onze banden verkopen wij gewoon weer
door en dan kan je ze gelijk aanbieden met omleggen en balanceren dus dat is verdienen
 
net even gekeken er staat er 1 te koop voor € 250,00 dus 25 banden wisselen en je heb hem eruit
Je maakt me nieuwsgierig :Y Heb dat geld er al veel eerder uit, koop nu banden bij de dealer, omdat ik geen goed adres kan vinden waar ik de internet banden erom kan laten leggen B|

Gebruik jij zoiets als deze?

Banden%20apparaat.jpg


Of meer dit?

banden1JPG.jpg


Hoe gaat dat in zijn werk dan dat wisselen? (velg onder de motor vandaan halen is het probleem niet ;) ) Alvast bedankt! :}
 
ik gebruik die onderste het is wel een duurdere aanschaf,maar vergeet niet dat als je hem weer verkoop dat die dan weer wat geld opbreng
het is even een investering maarje heb ehm echt snel terug verdient
zo als die onderste staat er 1 te koop op internet voor € 250,00
 
ik gebruik die onderste het is wel een duurdere aanschaf,maar vergeet niet dat als je hem weer verkoop dat die dan weer wat geld opbreng
het is even een investering maarje heb ehm echt snel terug verdient
zo als die onderste staat er 1 te koop op internet voor € 250,00

Waar heb je die gezien voor € 250. Ben aan het zoeken geweest, maar helaas. (wel 1 voor € 800 :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan