Banden BMW 1100 RT

motor willie

Rookie
14 sep 2004
4
0
Deventer
Mijn motor heeft net een beurt gehad blijken de banden aan vervanging toe.
Al na 12000 km. Heeft er iemand goede ervaring met banden onder een r1100 rt (bmw)
Of weet iemand een adres waar dit betaalbaar kan ?

ik hoor het graag

willie
 
Die van mij waren na 10.000 km al aan vervanging toe. Ik heb er nu Metzeler Roadtec Z6 onder liggen en de motor ligt als een huis op de weg. Een prima band vind ik dit, al na 4000km kan ik dit beoordelen. Wel een dure band, want ik was voor achter en voor iets van € 380,- kwijt, inclusief montage enz.
 
Hangt er erg vanaf wat voor soort banden je hebt en wat voor velgmaat. Ik denk dat je geen Bridgestones moet monteren. Deze hebben een wat slapper karkas. Al zie ik wel de K1200RS weer rondrijden op BT56.

Ik heb voor een Michelin Pilot Power onder liggen. Daar ben ik ERG tevreden over. De motor stuurt door de spitse vorm van de band erg licht, valt makkelijk de bocht in. Rechtuitstabiliteit is zeer goed en ik heb geen gripproblemen. T is wel een sportband. Ga uit van wat meer slijtage. Ik rij in 5000 km mijn banden op, maar ik rij dan ook geen meter rechtuit en behoorlijk stevig.Ik denk dat met normaal touren ook de sportbanden wel tegen de 10.000 km mee moeten kunnen.


ow ja, kijk even op www.motorbanden.nl . Daar een goede bandenlegger met hersenen, gaat keurig om met de velgen en een goede prijs. In de buurt van Tiel.

Succes !
 
Ik heb er Metzelers Mez4 (ofzo) onder liggen.
Bevalt prima.
De achterband zat er al om toen ik 'm kocht (nu 14000 km geleden,
en nog niet helemaal aan vervanging toe),
de voorband zit er net om, dus geen idee hoe lang die mee gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan