Banden BT010/BT012???

TLlie

MF'er
17 apr 2003
157
0
Deventer
Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik rij op een TL1000s en verbrand in ongeveer 3a4duizend km mijn bandjes.
Van horen zeggen heb ik dat de BT010 wort vervangen door de BT 012.
Wat voor mij belangrijk is of nog BT010 kopen of gewoon de BT012.
Als men ervaring heeft met de 012 dan lees ik het graag :}
 
Lees MOTOR magazine van de KNMV nr. 10 (15-30 mei), 2003: test over de BT-020 NT: wordt de hemel ingeprezen, heb zelf BT-010, ben ik erg tevreden over.
 
T heeft ook de bt 012 ss ongeveer dezelfde kilometers en iser zeer tevreden over
Ik denk dat het per motor verschilt de een hooor je 012 de ander zegt nee toch 010

ik zou zeggen uitproberen het liefst een keer op het circuit
 
ik ben T, en idd, de 012 is erg goed. de 010 ging zo'n 6000km mee, en met mijn 012SS (let wel, de SS, en niet de normale 012) heb ik nu 4000 km gereden, en hij raakt aardig op. heb er wel al circuit mee gereden, dus hij houdt het goed!
gewoon een keer doen. die bolling alleen al..... lekkerrrrrrrrrr!!
 
BTW de BT010 wordt NIET vervangen door de BT012. Die wordt door bridgestone gewoon boven de 010 gepositioneerd. Begrijpe wie begrijpe kan.

'Equipped with the latest Bridgestone technologies and building on the characteristics of the BT-010, the Battlax BT-012 complements today's hyper-sports motorcycles with all the tyre performance needed.'

Voorlopig zal hij wel niet verdwijnen... Maar het mag duidelijk zijn dat de 012 alles heeft wat de 010 heeft maar dan beter. Dat noem ik een opvolger. De 012ss is weer anders.

:)
 
De bandenboer heeft me erop gewezen en de site van bridgestone liegt er ook niet om: de BT010 blijft gewoon naast de 012 bestaan.

http://www.motorcycle-karttires.com/product/Product.asp?groupState=&group=2&size=

Dat de 012 betere stuureigenschappen zal hebben ga ik zeker niet betwisten, ze wordt door bridgestone dan ook als 'supersport' gecatalogeerd en de 010 als 'high performance". Daar zal dan ook iets tegenover staan zoals bijvoorbeeld een minder lange levensloop, minder comfort en als het tegenzit een minder goede natte grip zoals bij de D208. Dan is voor mij persoonlijk de keuze gauw gemaakt want de 010 geeft op straat een meer dan behoorlijke grip.
 
De bandenboer heeft me erop gewezen en de site van bridgestone liegt er ook niet om: de BT010 blijft gewoon naast de 012 bestaan.

http://www.motorcycle-karttires.com/product/Product.asp?groupState=&group=2&size=

Dat de 012 betere stuureigenschappen zal hebben ga ik zeker niet betwisten, ze wordt door bridgestone dan ook als 'supersport' gecatalogeerd en de 010 als 'high performance". Daar zal dan ook iets tegenover staan zoals bijvoorbeeld een minder lange levensloop, minder comfort en als het tegenzit een minder goede natte grip zoals bij de D208. Dan is voor mij persoonlijk de keuze gauw gemaakt want de 010 geeft op straat een meer dan behoorlijke grip.

Bridgestone kan net zo hard roepen dat de BT012 geen opvolger is. Maar in mijn ogen zoals ze op de site vertellen dat de BT012 alles heeft wat de BT010 heeft en de 012 dus een verder ontwikkelde 010 is dan is dit gewoon de opvolger. De 010 zal blijven bestaan als een stapje minder dan de 012. Maar voor de mensen die eerst 010 reden kan je nu dus net zo goed 012 kiezen. Daar gaat het om. Niet om de marketing die Bridgestone erachter zet. Dus, JA de 010 blijft bestaan, maar de BT012 is wel de opvolger.

Neemt niet weg dat ik denk dat over een paar jaar de 010 verdwenen is als de 012 gewoon goed blijkt te zijn en de concument kiest voor de 012. Zal ook van de prijs afhangen. Volgens mij begint Bridgestone gewoon een beetje voorzichtig met de 012.

Nu zijn alleen de 180 maten te krijgen voor de 012, ik ben benieuwd of dit ook nog gaat veranderen. Of de BT010 blijft voor de 160's... :)
 
Dat is het hem juist, de D208 blijkt in de praktijk veel betere stuureigenschappen te hebben dan zijn voorganger alleen gaat dat ten koste van de kilometrage en zijn natte grip.
Ben eens benieuwd of dat bij bridgestone ook zo is. En dan hebben ze gelijk dat ze de BT010 blijven produceren of zoals de BT020(-->NT) doorontwikkelen.
Maar dat zal zoals je zegt de toekomst uitwijzen...
 
In de masterbike verkiezing zoals gepubliceerd in de Kickstart was men niet erg te spreken over de BT012 (ss?)...
Maar ja, de BT010 is dan ook nog steeds een Sport/Tourband met de nadruk op Sport. (itt BT020, waar de nadruk op Tour ligt)
De rij-impressie in moto73 van de BT020NT was daarentegen wel weer zeer lovend. Maar ja, dat was niet op een circuit, maar op de weg. Gewoon gummen, dus... :)

Kortom, hoop verschiilende geluiden in al die bladen, en nee, ik weet het ook nog niet. Misschien BT010 voor en BT020NT achter.
 
In de masterbike verkiezing zoals gepubliceerd in de Kickstart was men niet erg te spreken over de BT012 (ss?)...
BT012SS was dat ja en dat was op het circuit en niet op de openbare weg, verder rijden die heren ook iets meer door dan de gemiddelde MF'er... :)
 
Heb staan praten bij Bridgestone op de stand tijdens de motorbeurs. BT012 is opvolger van BT010, hij blijft voorlopig wel in het programma voor de fans die niks anders willen. De 012ss is erbij gekomen als circuit-georienteerde straatband.

De site zegt ook niks anders trouwens.
 
Klopt helemaal.

Ik wilde dan ook zeggen dat je het niet te gek moet maken (of: je niet gek moet laten maken :P )
Elke band glijdt ooit een keer (Superbikes nog gezien?), en uiteindelijk kun je vrijwel overal erg hard mee sturen, zeker op de openbare weg bij (min of meer) legale snelheden. O-)
Zolang je met een BT020 ook je steppies aan de grond krijgt (Zandvoort, vorig jaar 8-) ), zal dat toch ook best een aardig bandje zijn...
 
In de masterbike verkiezing zoals gepubliceerd in de Kickstart was men niet erg te spreken over de BT012 (ss?)...
Maar ja, de BT010 is dan ook nog steeds een Sport/Tourband met de nadruk op Sport. (itt BT020, waar de nadruk op Tour ligt)
De rij-impressie in moto73 van de BT020NT was daarentegen wel weer zeer lovend. Maar ja, dat was niet op een circuit, maar op de weg. Gewoon gummen, dus... :)

Kortom, hoop verschiilende geluiden in al die bladen, en nee, ik weet het ook nog niet. Misschien BT010 voor en BT020NT achter.

De Masterbike is inderdaad gereden op de BT-012 SS.
In het blad PS schrijven ze ook dat de band in eerste instantie niet tot tevredenheid stemde, maar dat dat in de loop van de testsessies steeds beter werd en de grip bij de laatste sessies gewoon op goed nivo lag.
Uiteindelijk was de conclusie dan ook dat vuiligheid op het circuit de oorzaak moet zijn geweest voor het aanvankelijke gebrek aan grip.
 
Dit krijg ik als antwoord van Bridgestone op de vraag of de BT012 de 10 nu vervangt of niet? Kwestie van op de vlakte te blijven, me dunkt.. :?

BT012 SS is ultra high performance, like track days.
BT010 is sport bike - replacement.
BT012 is sport bike - original equipment.
BT020 is sport touring.

This is for 2003.

Bob Graham

Motorcycle / Kart Product Manager

Bridgestone / Firestone North American Tire, LLC.
 
leg maar gewoon een pirelli dragon evo achter op je TL. of een dunlop 207RR. Bevalt waarschijnlijk beter als zo'n BT 010.
 
Ik heb sinds vorige week de BT012 voor en achter erop liggen ((voorheen BT010).

Mijn belangrijkste ervaring tot nu toe:
Op de een of andere manier val ik makkelijker de bocht in en heb ik het idee dat het schuiner gaan beter gaat, stabieler.
Bij de BT010 had ik wel eens het idee dat ik op een bepaald punt plots veel verder door "viel". Net alsof het schuin gaan niet "lineair" verliep.
(maar dat kan ook zijn omdat de 010's versleten zijn en niet meer mooi rond waren, je krijgt dan een kantelpunt op je band)

Dat de 012 voor nog sportiever gebruik bestemd is ook te zien aan de ronding.
De ronding loopt verder door dan die van de BT010. Bij de 010 had ik geen schaamranden, nu moet ik iets dieper gaan om ze weg te krijgen.

Ben er tevreden mee. circuit-ervaring volgt (6 aug. Zolder)
Goede bandjes. Heb 375 betaald voor het setje incl. montage verwijderingsbijdrage etc.
(goedkoopste adres wat ik kon vinden bood ze aan voor 335)
 
Een 012ss houdt het op m'n twin langer vol dan een 010. Als het weer wat kouder en natter wordt komen er dus weer BT012ss op m'n fiets.
 
BT012...

Heb 375 betaald voor het setje incl. montage verwijderingsbijdrage etc.
(goedkoopste adres wat ik kon vinden bood ze aan voor 335)


Ha, ik heb ze voor 310, inclusief montage (bedankt sniper!)
Heb nog getwijfeld tss deze en diablo, maar de prijs heeft de doorslag gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan