[Banden]BT010 & BT020 op een Bandit600

Nickje600

Banned User
22 jan 2004
61
0
Dordrecht
Is dit een beetje te pruimen? Ik ben aan een nieuwe voorband toe (110/70-17) en wou een BT010 nemen.

Ik kocht mijn motor met een Continental Avenue ( :r ) achter.. hier ben ik echter helemaal niet tevreden over en wil in het voorjaar (als het geld het toestaat, arme student he) een BT020 achter erom gooien. Eigenlijk wil ik liever een BT010 achter, maar die is er niet in mijn maat, zei Sabra banden, ik heb namelijk 150/70-17 achter..

Dus, de combinatie BT010 & 020 op een Bandit, is dat wat? :)
 
Ik had op mijn Fazer 600 altijd een BT010 voor en een BT020 achter en dat vond ik een goede combinatie!
 
Excellent choice dude (m/v)! Heb ik ook op m'n GSX600F. Heb juist bewust gekozen voor de 020 achter vanwege het aantal km's dat ik maak. Slijt dan weer minder snel als een 010, ook een financiële overweging.
 
Is goed te doen. Als de BT010 nog te krijgen is, hij wordt nl niet meer geproduceerd.

Das typisch, deze maat staat nog gewoon in de 2004 prijslijst. Wordt ook van deze maat geen melding gemaakt dattie vervangen gaat worden door de 012, wel van enkele andere maten.
 
Is dit een beetje te pruimen? Ik ben aan een nieuwe voorband toe (110/70-17) en wou een BT010 nemen.

Ik kocht mijn motor met een Continental Avenue ( :r ) achter.. hier ben ik echter helemaal niet tevreden over en wil in het voorjaar (als het geld het toestaat, arme student he) een BT020 achter erom gooien. Eigenlijk wil ik liever een BT010 achter, maar die is er niet in mijn maat, zei Sabra banden, ik heb namelijk 150/70-17 achter..

Dus, de combinatie BT010 & 020 op een Bandit, is dat wat? :)

is een prima optie. niks op aan te merken.
bt 010 = voldoende grip op voorwiel. (veilig)
bt 020 nt = lange levensduur met redelijke/prima grip op achterwiel

mijn bandit 1200 heeft ook 010/020 combinatie.
 
Inderdaad prima te doen. Maar, een Pirelli Diablo is ook een aanrader, als die beschikbaar is in die maat.
 
Is dit een beetje te pruimen? Ik ben aan een nieuwe voorband toe (110/70-17) en wou een BT010 nemen.

Ik kocht mijn motor met een Continental Avenue ( :r ) achter.. hier ben ik echter helemaal niet tevreden over en wil in het voorjaar (als het geld het toestaat, arme student he) een BT020 achter erom gooien. Eigenlijk wil ik liever een BT010 achter, maar die is er niet in mijn maat, zei Sabra banden, ik heb namelijk 150/70-17 achter..

Dus, de combinatie BT010 & 020 op een Bandit, is dat wat? :)


Wat kosten deze banden samen?
 
De prijzen van een BT010 en een BT020 NT (V/A). Hier in ons klein Belgenlandje heb ik bij verschillende bandencentrales de prijzen gevraagd. Nu is er ook nog steeds een prijsverschil indien je je banden zelf demonteerd. Ik bedoel, de velgen van onder je motor afhalen. Maar de prijzen zitten tussen de 350 € en de 450 €. Ik heb mij ook een setje besteld voor onder mijn CB900 te steken. Maar het was toch ook even slikken. Nu zitten er Michelins onder, en na 7000 km waren die al op. Ik hoop dat die BT's langer meegaan.

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan