Banden demontage apparaat/advies gezocht

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
6.076
242
Weert (Limburg, NL)
Ben dus op zoek naar een bandende/montage apparaat om gewoon thuis "makkelijk" banden te kunnen demonteren. Monteren lukt me ook met m'n bandenlepels en balanceren is ook geen punt. Zoek dus iets waarmee je relatief makkelijk de band losdrukt van de velg en mogelijkerwijs ook goed mee van de velg af krijgt.
Zie op internet een aantal apparaten dingen waarmee dat zou moeten kunnen maar ik had graag wat gebruikerservaringen en/of aanschaftips. Mag ook best iets kosten dus hoeft niet zo'n Ebayding van €69,- te zijn. Belangrijkste is gebruiksgemak en liefst onbeschadigde velgen. O-)

Iemand ervaring met onderstaand geval?


misc.php
 
een maatje van me heeft die gp 503 nagemaakt.

Is wel erg makkelijk zo'n ding.....
 
Iemand ervaring met onderstaand geval?

Ja,

Ik heb dit ding, bevalt goed, overigens ook van Ebay.de
 
Ik heb er 1 van dien toko int noorden van nederland buitelaar oid? Werkt ook goed en ben er erg tevreden mee, zelfde functionaliteit dus een aanrader!

Ow ik zie dat je hier mee kunt opleggen, die ik heb kan je enkel mee afhalen .. en moet je handmatig opleggen .. wat overigens geen probleem is met de geschikte lepels en velg beschermers ...

bandendemonteerapparaat-daton.jpg
 
Laatst bewerkt:
De rubberen schoen bestel je hier:

Plastik Kunststoff Montagekopf mit Universaladapter, 70,81 €

Grove opsomming van materiaal: koker 60/40, wat vierkant 35 en 30 voor de arm, as rond 10 of 12 en wat kunststof om centreerconussen te maken). Aan materiaal kost de rvs uitvoering tussen de 75 en 100 Euro. De stalen versie ongeveer 4 a 5 tientjes. De stalen is veel makkelijker te maken aangezien dat niet zo trekt bij het lassen. Bij rvs moet je een ervaren tiglasser zijn en een vlaktafel hebben. Reken op een uurtje of 3 laswerk. Zagen kan iedereen. De zwarte inslagdoppen zijn overal verkrijgbaar en kosten weinig evenals de rubberen voetjes (doorgezaagde trillingsdempers).

Succes!!
 
De rubberen schoen bestel je hier:

Plastik Kunststoff Montagekopf mit Universaladapter, 70,81 €

Grove opsomming van materiaal: koker 60/40, wat vierkant 35 en 30 voor de arm, as rond 10 of 12 en wat kunststof om centreerconussen te maken). Aan materiaal kost de rvs uitvoering tussen de 75 en 100 Euro. De stalen versie ongeveer 4 a 5 tientjes. De stalen is veel makkelijker te maken aangezien dat niet zo trekt bij het lassen. Bij rvs moet je een ervaren tiglasser zijn en een vlaktafel hebben. Reken op een uurtje of 3 laswerk. Zagen kan iedereen. De zwarte inslagdoppen zijn overal verkrijgbaar en kosten weinig evenals de rubberen voetjes (doorgezaagde trillingsdempers).

Succes!!


Tja, had eigenlijk bij m'n vorige baas er al aan moeten denken om zoiets in elkaar te freubelen, nu te laat. :X
Had hem dan trouwens van Alu gemaakt, iets makkelijker versleepbaar en mooierder. :)

[me="Mar1tin"]zou het met z'n Tig niveau 3 lasdiploma's (RVS en Alu) eigenlijk wel aan elkaar hebben kunnen bakken.[/me] |(

Nu dus gewoon besteld en dus duur betaald. B|

Ga dus bandenbehoeftige motorrijdende vrienden in de toekomst als donateur aanmerken. O-)
 
Ben dus op zoek naar een bandende/montage apparaat om gewoon thuis "makkelijk" banden te kunnen demonteren. Monteren lukt me ook met m'n bandenlepels en balanceren is ook geen punt. Zoek dus iets waarmee je relatief makkelijk de band losdrukt van de velg en mogelijkerwijs ook goed mee van de velg af krijgt.
Zie op internet een aantal apparaten dingen waarmee dat zou moeten kunnen maar ik had graag wat gebruikerservaringen en/of aanschaftips. Mag ook best iets kosten dus hoeft niet zo'n Ebayding van €69,- te zijn. Belangrijkste is gebruiksgemak en liefst onbeschadigde velgen. O-)

Iemand ervaring met onderstaand geval?


[afbeelding]

Dit apparaat werkt echt perfect, Vriend van mij heeft hem in de schuur staan en gebruiken hem allemaal om onze banden te draaien ;) Aanrader
 
Terug
Bovenaan Onderaan