Banden demonteerapparaat en Ducati wiel

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.415
482
Noord-Holland
Hallo MF

Ik heb onlangs een banden demonteerapparaat gekocht omdat ik vanwege circuitrijden toch wel redelijk veel banden moet wisselen.

Hij lijkt op deze;

13c0c00565ccdda178df63e77eabf8e40.jpg

Dus met een mooie kunststof kop om de banden zonder schade te demonteren.

Hiermee heb ik met succes de achterband van mijn RSV Mille vervangen.

Van het weekend heb ik geprobeerd de band van mijn Monster 1100 (enkelzijdige swingarm) te wisselen. Dit is niet gelukt. De as van het achterwiel is dermate groot dat het wiel niet mooi gecentreerd blijft liggen. Hierdoor komt de monteerkop niet goed om de velg (hij komt te laag, waardoor de band niet over de velg komt).

Zo ziet het wiel er uit;

dsc_8345_9.jpg


Iemand een idee om dit op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat apparaat ook en het werkt prima. Echter heb ik (hebben wij) dan weer geen chique Marchesini wielen. :9~

Als ik jou goed begrijp is het gat van de velg waar de as doorheen gaat te groot voor het as van het apparaat.

Kan je die niet gewoon intapen met ductape ofzo zodat die dikker is?? Het wiel moet er toch enkel omheen draaien.

Een busje laten draaien is natuurlijk nog mooier, maar dit is wat simpeler.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat die rubberen kop te bewegen is... Hoezo komt die te laag? Je kan die hele arm toch gewoon omhoog bewegen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat apparaat ook en het werkt prima. Echter heb ik (hebben wij) dan weer geen chique Marchesini wielen. :9~

Als ik jou goed begrijp is het gat van de velg waar de as doorheen gaat te groot voor het as van het apparaat.

Kan je die niet gewoon intapen met ductape ofzo zodat die dikker is?? Het wiel moet er toch enkel omheen draaien.

Een busje laten draaien is natuurlijk nog mooier, maar dit is wat simpeler.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat die rubberen kop te bewegen is... Hoezo komt die te laag? Je kan die hele arm toch gewoon omhoog bewegen?
De band trekt de kop omlaag. Normaal geen probleem omdat de kop mooi om de velgrand heen past, maar omdat hij nu dus niet in het midden ligt is de afstand niet altijd gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat apparaat ook en het werkt prima. Echter heb ik (hebben wij) dan weer geen chique Marchesini wielen. :9~

Als ik jou goed begrijp is het gat van de velg waar de as doorheen gaat te groot voor het as van het apparaat.

Kan je die niet gewoon intapen met ductape ofzo zodat die dikker is?? Het wiel moet er toch enkel omheen draaien.

Een busje laten draaien is natuurlijk nog mooier, maar dit is wat simpeler.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat die rubberen kop te bewegen is... Hoezo komt die te laag? Je kan die hele arm toch gewoon omhoog bewegen?

Welke apparaat is dat?
Zowel bandenapparaat als balanceerapparaat bedoel ik dan ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan