Banden die niet bij je rijstijl passen

Ik rij nu BT010, versleten, dus moet weer een nieuwe. Ik vond Pirelli ook lekker rijden.

Wat adviseren jullie? Blijf bij je BT010? Vind hem lekker rijden. Zoek een band die foutjes toelaat, en niet gelijk wegglijdt.
 
Ik rij nu BT010, versleten, dus moet weer een nieuwe. Ik vond Pirelli ook lekker rijden.

Wat adviseren jullie? Blijf bij je BT010? Vind hem lekker rijden. Zoek een band die foutjes toelaat, en niet gelijk wegglijdt.

Slijt ook beter zo'n BT010. De voorband begint nu na ongeveer 7000 km een behoorlijk traktorband profiel te krijgen (in het midden amper slijtage). Maar in tegenstelling tot de contiforce begint het stuur nu niet trillen. Dus kan er nog wel een kleine 2000 km mee doorrijden denk ik. Als je je lekker voelt bij die BT010 dan gewoon weer daarvoor kiezen. Is volgens mij de bijna perfecte straatband.
 
Niet de bocht om te krijgen zo'n tractor???
Valt wel mee dacht ik....
misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1953/dae32d066274c1155dcdaf96b59a3a5d (Buell.jpg)​
 
zo zag mijn achterband er ook uit, na 8 rondjes hoevelaken...
dat is niet zo moeilijk...gewoon heel hard de bocht door...en nog harder eruit acceleren :)
 
Valt wel op dat het allemaal " rechtsaf" bandjes zijn hè! :)

Let wel: Tis niet mijn band hoor, kom nooit in Hoevelaken ;)

Martin,

Betekent dit nu dat Paul z'n bandenspanning te hoog heeft staan? Of staat z'n vering niet goed? 8-)
 
Martin,

Betekent dit nu dat Paul z'n bandenspanning te hoog heeft staan? Of staat z'n vering niet goed? 8-)

Tsja, daar zijn we nog niet helemaal uit hè! "'T zal wel een kwestie van goed gasgeven zijn denk ik!
Btw, Nordschleife heeft wel allerlei soorten asfalt door elkaar, zal ook wel een rol spelen! :?
 
Valt wel op dat het allemaal " rechtsaf" bandjes zijn hè! :)

Let wel: Tis niet mijn band hoor, kom nooit in Hoevelaken ;)

Martin,

Betekent dit nu dat Paul z'n bandenspanning te hoog heeft staan? Of staat z'n vering niet goed? 8-)

Bandenspanning voor 2.1 en achter 2.0. De vering is OK. Het fenomeen wat je hier ziet komt doordat er na een 24 uurs race enorm veel rubber op de baan lag. In de bochten neemt de band door de warmte en de wrijving dan ook een hoop rubber op.

Enkele weken later zie je onder de zelfde omstandigheden een heel ander beeld.
 
Ff tussendoor hoor, maarreh....

BT010 = zachtere band en dus beter als je stevig door wilt sturen :?

BT020 = ietwat harder gaat waarschijnlijk wat langer mee en is ook leuk mee te sturen :?

Wat is een leuke Allround band voor een 600???
 
Laatst bewerkt:
Zoals het mij verteld is:
Bt010 en 020 zijn gelijk aan de zijkanten, alleen het middendeel van het loopvlak is zachter bij de 010...

De 020 is daardoor beter geschikt voor diegenen die ook regelmatig langere stukken rechtdoor gaan, zoals bij woon-werkverkeer enzo... Als je de motor vooral gebruikt om flink te sturen is een bt010 beter... Als je met een bt010 veel lange stukken rechtdoor rijdt, plat het loopvlak af en stuurt de band slecht...

Aan de andere kant: Het zachtere rubber geeft wel weer meer grip en stabiliteit, ook op langere rechte stukken...

De all round band voor jouw 600 is dus afhankelijk van gebruik en voorkeur... Hecht je vooral belang aan duurzaamheid, is de bt 020 vaak de betere keus, vindt je grip onder alle omstandigheden het allerbelangrijkst, is een bt010 weer de betere keus van deze twee...
 
Daarom heb ik momenteel een 10 voor en een 20 achter (ik rij niet alleen op zondagmiddag) maar ik ga de volgende keer voor een 10 achter, kijken of ik het verschil kan merken (en dan kan ik mooi met de 10 op Assen rijden }) )
 
Zoals het mij verteld is:
Bt010 en 020 zijn gelijk aan de zijkanten, alleen het middendeel van het loopvlak is zachter bij de 010...

De 020 is daardoor beter geschikt voor diegenen die ook regelmatig langere stukken rechtdoor gaan, zoals bij woon-werkverkeer enzo... Als je de motor vooral gebruikt om flink te sturen is een bt010 beter... Als je met een bt010 veel lange stukken rechtdoor rijdt, plat het loopvlak af en stuurt de band slecht...

Aan de andere kant: Het zachtere rubber geeft wel weer meer grip en stabiliteit, ook op langere rechte stukken...

De all round band voor jouw 600 is dus afhankelijk van gebruik en voorkeur... Hecht je vooral belang aan duurzaamheid, is de bt 020 vaak de betere keus, vindt je grip onder alle omstandigheden het allerbelangrijkst, is een bt010 weer de betere keus van deze twee...

BT 020 bij m'n SV restulteerde in veel stilstaan van het achterwiel bij terugschakelen bij nat wegdek. Met de 010 is dit iets minder.
 
Zoals het mij verteld is:
Bt010 en 020 zijn gelijk aan de zijkanten, alleen het middendeel van het loopvlak is zachter bij de 010...
daar ontgaat mij de logica van....
waarom zou een sportievere band alleen zachter in het midden zijn.... voor de omzet?

ik merkte destijds met de bt57-56 (vergelijkbaar met bt020-010) veel verschil in de bochten... waar ik met de bt57 door de bochten gleed was de 556 een stuk beter...
 
010 is zacht...gaat bij mij met woonwerkverkeer 8 tot 10.000km mee...(en nee ik heb geen glimranden :)

020 kan ik nog meer op halen denk ik...en die is hard...en glijd bij sportief gebruik gewoon sneller. en duurt langer voordat ie op temp is.

maarum...koop nou gewoon de 010 voor en achter...
en probeer het eerst ff...je zal er geen spijt van krijgen.
 
Nou ik ook maar ff een "stoere" foto plaatsen :P
Enne dus niet alleen rechts })
En dat op een Kawa............

gR1d

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan