Banden die niet bij je rijstijl passen

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Stond vandaag bij een benzinepomp even met een thundercatter te praten. Merkt hij op dat ik BT010's onder m'n fiets heb zitten. En dat hij er zelf ook mee rijdt, omdat het zo'n lekkere plakbanden zijn. Ik kijk is naar z'n fiets en vooral naar zijn banden. Dit was dus typisch een geval van zielig. Hij had echt vierkante banden. Z'n achterband zat in het midden al op de slijtnokken, terwijl de glimranden bijna 5 cm breed waren. |(

Heb hem verteld dat hij beter BT020's kon pakken, omdat die langer meegaan en ook voldoende grip hebben. Zegt hij dat hij die niet hoefde omdat het een toerbandan zijn |( |(

Het dreigde op een zinloze discussie uit te draaien dus ik ben maar weggereden.
 
juiste reactie :}

Of je gaat er op in en brand hem helemaal af }) , maar ja, dan springt die vanavond ergens van het Hilton of zo.
 
volgens mij kan je best 020 hebben als je ze maar goed warmrijdt dan hebbie volgens mij grip zat...
zou het niet :?
 
Ik rijdt ook al op mijn 3e setje 020's, en ik zweer er bij.

Heb wel het gevoel dat de 010 (of 012)-rijders de 020's alleen maar afkraken!
 
Ik rijdt ook al op mijn 3e setje 020's, en ik zweer er bij.

Heb wel het gevoel dat de 010 (of 012)-rijders de 020's alleen maar afkraken!


Je weet het: motor-dorum.nl, ook voor al uw ongevraagde banden-advies. Ik leg binnenkort ook maar BT-010's onder mijn motor denk ik. Of waren de 020's nou toerbanden? Ik weet het niet meer...
 
Geen woorden aan vuil maken, ken ook zo iemand. Die zag dat ik een BT010 had op mijn R6, 2 weken later had hij er ook op zijn CBR900. Maar dat is een ramp ik heb nog 1 cm over en dat na ik er ongeveer 100km mee heb gereden. Nu hij heeft er ook al wat km mee maar dat zijn ook vierkante banden aan het worden toch zielig voor die band niet waar. :z
Gewoon weg rijden en het gas er op!!!!!
 
Ik heb ook BT010, en bij mij zijn ze in het midden ook plat.

Tja, wie nog al veel snelwegkilometers rijdt... Waarom dan geen 020 nemen? Nou, om verschillende redenen. Ik wil in de bocht toch de grip van de 010 (heb wel glimrandjes, maar niet veel), en met remmen, acceleren en terugschakelen scheelt het ook een beetje. Met vochtig weer zorgt de 020 voor slip acher bij de ZZR en de 010 niet! Het kan allemaal wel met 020, maar 010 geeft meer vertrouwen (spiegies?).
 
Ik heb ook BT010, en bij mij zijn ze in het midden ook plat.

Tja, wie nog al veel snelwegkilometers rijdt... Waarom dan geen 020 nemen? Nou, om verschillende redenen. Ik wil in de bocht toch de grip van de 010 (heb wel glimrandjes, maar niet veel), en met remmen, acceleren en terugschakelen scheelt het ook een beetje. Met vochtig weer zorgt de 020 voor slip acher bij de ZZR en de 010 niet! Het kan allemaal wel met 020, maar 010 geeft meer vertrouwen (spiegies?).
Wat? Vierkante banden? Snel naar de BT-020! :P

Maar wat jij noemt, is praktijkervaring... Je sluit zo'n band niet op voorhand al uit omdat ie niet bedoeld zou zijn voor je sportievere fiets, puur omdat iemand bij Bridgestone het ding sport-tour heeft genoemd... En dat deed dat gastje dus wel... Da's nie slim, want dan neem je misschien alleen maar sneller slijtende banden dan noodzakelijk met je rijstijl...
 
de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

:9 :9

Ps. glimranden verdwijnen ook door ff een 8tje te draaien. Of straatje keren gooi die bike schuin en pleite zijn ze.
 
Laatst bewerkt:
Was ik nie hoor, mijn randjes zijn nog steeds 1.5 cm ;( en dat op Dunlops 204 Sportmax II
 
Wat? Vierkante banden? Snel naar de BT-020! :P

Maar wat jij noemt, is praktijkervaring... Je sluit zo'n band niet op voorhand al uit omdat ie niet bedoeld zou zijn voor je sportievere fiets, puur omdat iemand bij Bridgestone het ding sport-tour heeft genoemd... En dat deed dat gastje dus wel... Da's nie slim, want dan neem je misschien alleen maar sneller slijtende banden dan noodzakelijk met je rijstijl...

Idd, je moet het wel ergens op baseren. Heb al wat bandjes (achter voornamelijk) geprobeerd. En BT010 en één van Pirelli (Weet alleen niet welke meer.) rijden het lekkerst. Goed ze slijten iets sneller dan de iets minder sportieve band, maar ze geven voor mij andere voordelen. In de winter rijd ik er nog altijd 10.000 km achter mee.
 
Stond vandaag bij een benzinepomp even met een thundercatter te praten. Merkt hij op dat ik BT010's onder m'n fiets heb zitten. En dat hij er zelf ook mee rijdt, omdat het zo'n lekkere plakbanden zijn. Ik kijk is naar z'n fiets en vooral naar zijn banden. Dit was dus typisch een geval van zielig. Hij had echt vierkante banden. Z'n achterband zat in het midden al op de slijtnokken, terwijl de glimranden bijna 5 cm breed waren. |(

Heb hem verteld dat hij beter BT020's kon pakken, omdat die langer meegaan en ook voldoende grip hebben. Zegt hij dat hij die niet hoefde omdat het een toerbandan zijn |( |(

Het dreigde op een zinloze discussie uit te draaien dus ik ben maar weggereden.


Misschien heeft die net nieuwe banden en gelijk een dikke burnout gedraaid ;)
 
voor de mensen die niet heel plat door de bocht gaan..ze verkopen bij de gamma ook nog schuurpapier hoor.. :)

nee geintje...wat kan jou die glimranden nou schelen...beter glimrandjes, dan brokken...
dus doe maar voorzichtig...en verleg je grens langzaam...dan breekt het lijntje niet....en dan gaan die glimranden ook weg... :)
 
ff ter verdediging, euh, vanmezelf ;)

Veel snelweg ritten per week veroorzaken gewoon vierkante banden...

Kun je wel een klaverblad-weekend-warrior zijn, dit houd je niet tegen...

Maar dat gezemel van die t-catter over plakbanden als ie alleen maar van angst aan z'n kleding plakt is natuurlijk onzin... :P
 
Ik vind die bt010 eigenlijk teveel plakken.
Zaterdag een nieuwe achter laten zetten en ff over hoevelaken. Dus echt over het randje (0.5 Cm.)

Weet iemand trouwens hoever je over het randje kan gaan? Merkte er eigenlijk niks van, niet glijden of zo.
Ik zal dus nog verder naast de motor ,moeten gaan hangen ;)
 
Heb hem verteld dat hij beter BT020's kon pakken, omdat die langer meegaan en ook voldoende grip hebben. Zegt hij dat hij die niet hoefde omdat het een toerbandan zijn |( |(
hij heb ook een pb gelezen of alhier een discussie gevolgd en haalt daar zijn wijsheid uit...

mischien moet ie ene bredere velg monteren, rijdt ie em wel rond })
 
Op maandag 18 maart 2002 08:34 schreef Fastnappie het volgende:
...wat kan jou die glimranden nou schelen...beter glimrandjes, dan brokken...dus doe maar voorzichtig...en verleg je grens langzaam...dan breekt het lijntje niet....en dan gaan die glimranden ook weg... :)
:} :} :}
Ook mijn glimrandjes van m'n BT020 beginnen een beetje te verdwijnen. Rustig opbouwen, niet boven je macht gaan rijden en zie daar, ik heb nu nog een 0,5 cm. glimrand over :D i.p.v. de hele cm. van vorige zomer. Glimrandjes verdwijnen met de jaren (ook wel ervaring), en zo niet: dan niet!
 
Laatst bewerkt:
Even een andere wending aan het verhaal.

Sportbanden hebben meer grip dan toerbanden. Ook al heb je geen sportieve rijstijl, kun je toch wel banden eronder gooien die veel grip hebben.
Bij een noodstop oid scheelt het misschien net die paar centimeter die je nodig hebt. Dus ook al gebruik je ze niet voor het betere bochtenwerk, ze zijn misschien ook wel veiliger. En dan is het afwegen hoeveel geld je over hebt voor je veiligheid.
 
Ik vind die bt010 eigenlijk teveel plakken.
Zaterdag een nieuwe achter laten zetten en ff over hoevelaken. Dus echt over het randje (0.5 Cm.)
kan je dat mij ook leren? vooral dat je niet onderuit gaat en hoe je dat weet terwijl je rijdt. (duo passagier die er naast hangt met een rolmaat er naast :? )

dank :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan